Racen of vrij rijden op een NAKED

Zou veel liever Street triple of Speed triple rijden dan de mijne om te bouwen. Supersport met recht stuur ziet er eeeecht niet uit vind ik...
 
Beetje off-topic

Ik rijd zelf geen naked op circuit (mijn Tuono is mij net iets teveel waard 😬) maar in Duitsland is er een vrij toegankelijke professionele snelle klasse met enkel nakeds.

Deze reed vorig jaar als laatste klasse op assen na de WSBKs.
Veel MT07s en ander leuk spul en erg leuk om naar te kijken.
Wel grote snelheidsverschillen/rondetijden, weet niet meer hoe die klasse heet.
Ook typische klasse met veel externe airbags.
Dus als iemand het weet?? 😄

Edit
IDM twin cup

@Pimmie je duocover Tuono doet ook nog dienst hier 😉

:t

Weet je toevallig hoe die serie in Duitsland heet? Ik ben aan het kijken voor de CSBK met m'n ZRX...
 
Zou veel liever Street triple of Speed triple rijden dan de mijne om te bouwen. Supersport met recht stuur ziet er eeeecht niet uit vind ik...

Waarom ga je niet voor een moto morin corsaro 1200i ,Jin? 😇 😍
 
Waarom ga je niet voor een moto morin corsaro 1200i ,Jin? 😇 😍
Waarom rij je er zelf niet mee op het circuit? ;)
Ik heb er een keer mee op Zandvoort gereden, maar de wind viel mij toch tegen.
Op het rechte stuk is +250 km/u eerder gewoon dan gek.
Maar met een naked.. voor de korte circuits ideaal denk ik. :9
 
Waarom rij je er zelf niet mee op het circuit? ;)
Ik heb er een keer mee op Zandvoort gereden, maar de wind viel mij toch tegen.
Op het rechte stuk is +250 km/u eerder gewoon dan gek.
Maar met een naked.. voor de korte circuits ideaal denk ik. :9

Ik heb een daytona 675 en een zxr400 voor dat soort werk.
Een keer vallen met de morini kan maanden op vervangende onderdelen wachten betekenen 🤔
Verder lijkt het me leuk,met een naked, maar meer ook niet
 
Ware het niet voor men rug, dan hield ik de Daytona gewoon.

Daarnaast lijkt naked op circuit wel verfrissend, vooral voor de kleinere circuits idd, 1 x jaar Spa zal ook wel lukken denk ik. :) Hopelijk!
 
Waarom rij je er zelf niet mee op het circuit? ;)
Ik heb er een keer mee op Zandvoort gereden, maar de wind viel mij toch tegen.
Op het rechte stuk is +250 km/u eerder gewoon dan gek.
Maar met een naked.. voor de korte circuits ideaal denk ik. :9

Zelfde reden dat jij er niet mee rijdt zeker? ;););) Brutale 1098 fzo lijkt me ook wel meeega! Enkel doodsangst voor crash...

Streetfighter 900RR of iets dergelijks lijkt me ook nog fun, lage instap en daardoor mss losser rijden.
 
Oh duh, begrijpend lezen is ook een vak... B|

Er zijn meerdere classic klasses, heb ook al wat contact gezocht met deelnemers, ziet er wel heel leuk uit...
 
Snel weer verder met m'n ZRX, van de week nieuwe achtervering gekocht

c946a914-7da3-49c4-9fb0-0080d21763ef.jpg
 
Voor m'n Monster een ander achterveertje gekocht, de originele was met 130 N/m toch even te stug voor me. Vooral op straat weinig vertrouwen.
 
Zijn leuke wedstrijdjes. Heb me ingeschreven voor Assen dit jaar. Niet op een naked.... ;)
Zouden veel meer mensen aan mee moeten doen. Kan redelijk low budget. Hopelijk een terugkerend evenement op de kalender in Assen.
Ik “baalde” dat ik mijn FZR ingeruild heb voor een yammie rj09 maar ik zie dat ik daar ook mee mag doen 😁, netals m’n tuono 😏

Maar heb eea proberen uit te pluizen, zijn dat enkel endurance/4u races? Assen?
 
Ik “baalde” dat ik mijn FZR ingeruild heb voor een yammie rj09 maar ik zie dat ik daar ook mee mag doen 😁, netals m’n tuono 😏

Maar heb eea proberen uit te pluizen, zijn dat enkel endurance/4u races? Assen?

Nee, die nakeds of classic superbikes rijden korter. Maar of aan die serie ook modern spul mag meedoen betwijfel ik. Die "classic" endurance is tot bouwjaar 99 ofzo. Ik rij in ieder geval 18" wielen dus echt oud ;) en 4 uur.
Nou maar hopen dat het lukt dit jaar met de maatregelen....
 
Hoe staat hij erbij?

Zo:

IMG_8802.jpeg


Intern veel gecontroleerd en aangepast, de Gazi's zitten eronder, ontstekingsvervroeger zit erin, de factory pro kit is gemonteerd, de pods zitten eraan. En een heleboel ander klein spul... Nu alleen nog een nieuwe (volledig) uitlaatsysteem vinden... Dan kan ik echt alles klaar maken...
 
Zo:

Bekijk bijlage 1479148

Intern veel gecontroleerd en aangepast, de Gazi's zitten eronder, ontstekingsvervroeger zit erin, de factory pro kit is gemonteerd, de pods zitten eraan. En een heleboel ander klein spul... Nu alleen nog een nieuwe (volledig) uitlaatsysteem vinden... Dan kan ik echt alles klaar maken...


Daar ben je dus nog wel even braaf mee. Mijn monster ga ik deze zomer maar weer mee beginnen.
54BBB3E9-9A13-423C-921C-F3F89FA96736.jpeg
 
Ik hoop toch wel na het vinden van een uitlaatsysteem em te kunnen starten... Maar goed, circuitdagen zitten er toch voorlopig nog niet in...

Wat ga jij allemaal doen?
 
Ik hoop toch wel na het vinden van een uitlaatsysteem em te kunnen starten... Maar goed, circuitdagen zitten er toch voorlopig nog niet in...

Wat ga jij allemaal doen?


Ik moet nog:
- met de kabelboom aan de slag. Ecu komt in de filter bak bovenop een mwr filter.
- uitlaatsysteem af maken.
- brandstofsysteem in orde maken
- set 1098 velgen scoren
- koel systeem compleet en passend maken.
- en nog veel meer.

Ik verveel me nog niet, de komende tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan