Bedankt voor het warme welkom.
Even de kuipen er afgehaald, om stickers te verwijderen maar natuurlijk ook om gewoon even te kieken wat er allemaal onder zit.
Zo zit er in elk geval nog een EXUP klep in de uitlaat, met bedieningsservo en kabels en al. Goh dat had ik niet verwacht. Nou ja niet dat het in de weg zit.
Is het gebruikelijk om deze er af te halen met circuit gebruik?
De warmtewisselaar ook aangetroffen. Die zal vervangen worden door zo één:
Komt die in de plaats van? Of komt die eerst op het blok en dan de huidige warmewisselaar er op? De vervanger van JHS ziet er strak uit zonder aansluitingen voor slangen of zo. Snap niet helemaal hoe het werkt.Triumph | JHS Oil Cooler| Daytona 675
JHS Racing - Oil cooler for Triumph Daytona / Street Triple 675 2006-2012www.jhsracingstore.co.uk
En het motormanagement lampje brandt continu. Is professioneel opgelost met een stukje ductape er overheen. Hmm daar houd ik niet zo van.
Tune Ecu gevonden, zo'n kabeltje moet ik idd hebben.
Ik las op een internationaal 675 forum over een lijst met maps/instellingen die geladen kunnen worden, aan de hand van framenummer, type uitlaat etc. etc. maar die site is offline. Zijn die bestanden op dit moment ergens anders beschikbaar?
Gevonden: Obsolete_Triumph_OEM_Tune_list. 3 & 4 Cyl. models
Tijdje geleden al een deal gesloten, vandaag pas opgehaald:
Bekijk bijlage 1415470
Ik kwam er al snel achter dat het de ex van Basia is (de motor dan hè). Het is een 2007 model, er zijn al een flink aantal aanpassingen gedaan om het heel te houden met circuit gebruik. Na ruim 10 jaar circuit rijden met een Yamaha TRX (een wat?) en andere jaren '90 fietsen is dit voor mij een enorme upgrade. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Alleen al met het op de trailer rollen voelt de motor erg licht.
De eerste dagen op Assen zijn al geboekt. Nu eerst de motor eens rustig langs lopen. Wat stickers verwijderen van logo's waar ik niets mee heb.
De modifcaties controleren a.d.h.v de checklist die ik al van Rudi heb gekregen. Ik zag al een handmatige NAKS zitten dus die kan al afgestreept worden.
Dan zal ik nog wel wat vragen voor jullie hebben, welke remblokken bijvoorbeeld. En ik wil graag omgekeerd schakelen; er zit nu een QS pull sensor op. Moet ik dus een push type hebben, maar allemachtig die dingen zijn duur?! Wel al een betaalbare rem/schakelset gezien. Enfin, jullie horen nog van me.
Tijdje geleden al een deal gesloten, vandaag pas opgehaald:
Bekijk bijlage 1415470
Ik kwam er al snel achter dat het de ex van Basia is (de motor dan hè). Het is een 2007 model, er zijn al een flink aantal aanpassingen gedaan om het heel te houden met circuit gebruik. Na ruim 10 jaar circuit rijden met een Yamaha TRX (een wat?) en andere jaren '90 fietsen is dit voor mij een enorme upgrade. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Alleen al met het op de trailer rollen voelt de motor erg licht.
De eerste dagen op Assen zijn al geboekt. Nu eerst de motor eens rustig langs lopen. Wat stickers verwijderen van logo's waar ik niets mee heb.
De modifcaties controleren a.d.h.v de checklist die ik al van Rudi heb gekregen. Ik zag al een handmatige NAKS zitten dus die kan al afgestreept worden.
Dan zal ik nog wel wat vragen voor jullie hebben, welke remblokken bijvoorbeeld. En ik wil graag omgekeerd schakelen; er zit nu een QS pull sensor op. Moet ik dus een push type hebben, maar allemachtig die dingen zijn duur?! Wel al een betaalbare rem/schakelset gezien. Enfin, jullie horen nog van me.
Ha, jij dus ook actief op het forum.
Het in je eentje opbokken al machtig geworden?
Ik kreeg laatst op zaterdag (volgens mij de 17e) les van je op Lelystad.
Ik was op de oude SRAD
Kijk hier stiekem mee omdat ik ook graag een daytona wil
Hier actief: jep, al een tijdje.Ha, jij dus ook actief op het forum.
Het in je eentje opbokken al machtig geworden?
Ik kreeg laatst op zaterdag (volgens mij de 17e) les van je op Lelystad.
Ik was op de oude SRAD
Kijk hier stiekem mee omdat ik ook graag een daytona wil
Hier actief: jep, al een tijdje.
In eentje opbokken: ik heb mijn hulpeloze blik zodanig geoefend dat er eigenlijk altijd wel iemand komt helpen.
Maar er komt wel een zijstandaard op hoor.
22 augustus was de dag dat ik nader kennis zou maken met de Daytona op Assen. Maar helaas in de eerste sessie al onderuit gegaan, De Bult.
De supercorsa BSB bleek een stuk slechter dan ik voor mogelijk hield.De valprotectie heeft z'n werk uitstekend gedaan, alleen hier en daar wat geschaafd. Maar door het gebuitel heb ik mijn schouder uit de kom gehad. Voorlopig zit rijden er dus niet meer in voor mij. De 4uurs race moet ik daarom ook laten schieten. Enorm balen, maar ja. De 675 loopt wel als een naaimachine moet ik zeggen. Smaakt naar meer.
Bekijk bijlage 1422530
Ja dat denk ik wel... maar ik vind het wel een hele rigoureuze oplossing om dan gelijk voor een ander blok te gaan... of is dat heel raar bedacht?
De tijd die men erin moet steken voor een revisie is dikwijls het kostbaarste
Is het zelf te doen? Of zou je dan eerder de motor opruimen en voor een nieuwe kijken?
zelf doen is alsnog kostbaar. En een blokrevisie is niet het zelfde straatje als een bobine vervangen of een kettingset vervangen.Is het zelf te doen? Of zou je dan eerder de motor opruimen en voor een nieuwe kijken?
zelf doen is alsnog kostbaar. En een blokrevisie is niet het zelfde straatje als een bobine vervangen of een kettingset vervangen.
ga eens naar Triumph Motorcycles | World of Triumph | Triumph Parts | Triumph Clothing | Triumph Accessories en klik alleen eens de basic dingen bij elkaar als pakkingen voor het hele blok en een sloot o-ringen/afdichtringen.
Tel daar even een distributie ketting bij, bigend lagers, en alle baklagers bijvoorbeeld bij op. Dan sta je wrs al te janken van de kosten...
Nee, dat snap ik dat het niet hetzelfde is.
Wat ik wel geleerd heb inmiddels is dat als je iets zelf wilt doen en het rustig aan pakt er niets aan de hand is... of in ieder geval dat het dan wel lukt.
Maar, even over het stukje onderdelen...
Mijn idee was om ‘m open te maken en dan te kijken wat er stuk is.
Ik zag ook een reactie van iemand (op pagina 65) die met een krukas en een lager klaar was...
Of verwacht je dat dit geluk te klein is dat je daar op uit komt?
Nee dat snap ik en dat ben ik ook volledig met je eensJa, maar als je een ketting verkeerd klinkt kan je er makkelijk een nieuwe omheen trekken en opnieuw klinken. Als jij je motorblok verkeerd in elkaar zet en daar kom je pas achter als ie er in hangt is het een ander verhaal
Voor basiszaken geloof ik wel dat je er een YT-filmpje voor kan gebruiken als naslagwerk. Een blok lostrekken en de juiste diagnose stellen is m.i. andere koek.
Je kan dalijk concluderen dat er een krukas defect is, en die vervangen, maar als je tijdens het loshalen niet opmerkt dat een oliepomp beschadigd is en je zet het vrolijk terug ben je na de eerste rit weer terug bij af, of nog verder van huis.
Nee dat snap ik en dat ben ik ook volledig met je eens
Maar ik krijg hier wel hulp bij van een ervaren monteur in verbrandingsmotoren. Het is niet dat ik volledig blue hieraan ga beginnen en denk: ik zie wel waar het schip strand.
Dus ik snap wat je zegt, en ben het ook volledig met je eens.
Enige wat ik me afvroeg is of jullie de gok zouden nemen en het blok zelf open zouden halen, of dat jullie €1500,- zouden vangen en er afstand van zouden doen.
Puur omdat je niet weet wat je krijgt als je het blok open maakt
ervaren monteur, automonteur? Ik zou er enkel aan beginnen als je iemand hebt die echt ervaring heeft met motorfietsen. Ik zie echt te vaak dingen voorbij komen waar de broer of neef van, die wat met autos doet, wel even onderhoud zal doen aan de motor, en het vervolgens van ellende allemaal opnieuw mag....Nee dat snap ik en dat ben ik ook volledig met je eens
Maar ik krijg hier wel hulp bij van een ervaren monteur in verbrandingsmotoren. Het is niet dat ik volledig blue hieraan ga beginnen en denk: ik zie wel waar het schip strand.
Dus ik snap wat je zegt, en ben het ook volledig met je eens.
Enige wat ik me afvroeg is of jullie de gok zouden nemen en het blok zelf open zouden halen, of dat jullie €1500,- zouden vangen en er afstand van zouden doen.
Puur omdat je niet weet wat je krijgt als je het blok open maakt
ervaren monteur, automonteur? Ik zou er enkel aan beginnen als je iemand hebt die echt ervaring heeft met motorfietsen. Ik zie echt te vaak dingen voorbij komen waar de broer of neef van, die wat met autos doet, wel even onderhoud zal doen aan de motor, en het vervolgens van ellende allemaal opnieuw mag....
Ik zou het wel openmaken denk ik. Maar ik heb dan ook toegang tot een redelijk ruime motorfiets werkplaats incl bijbehorende gereedschappen en evt kennis van 2 monteurs die er al respectievelijk 20 en 50jaar staan