Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja zelfde
Hier actief: jep, al een tijdje.
In eentje opbokken: ik heb mijn hulpeloze blik zodanig geoefend dat er eigenlijk altijd wel iemand komt helpen.
Maar er komt wel een zijstandaard op hoor.
22 augustus was de dag dat ik nader kennis zou maken met de Daytona op Assen. Maar helaas in de eerste sessie al onderuit gegaan, De Bult.
De supercorsa BSB bleek een stuk slechter dan ik voor mogelijk hield. De valprotectie heeft z'n werk uitstekend gedaan, alleen hier en daar wat geschaafd. Maar door het gebuitel heb ik mijn schouder uit de kom gehad. Voorlopig zit rijden er dus niet meer in voor mij. De 4uurs race moet ik daarom ook laten schieten. Enorm balen, maar ja. De 675 loopt wel als een naaimachine moet ik zeggen. Smaakt naar meer.
Bekijk bijlage 1422530
Heel herkenbaar, daarom volg ik dit topic ook als potentiële toekomstige Daytona-eigenaar. Nadeel van Triumph tov genoemde Japanse motoren is de prijs van onderdelen en beschikbaarheid van tweedehands onderdelen. Althans, dat is wat ik zie en wat ik heb ervaren bij m'n Triumph Sprint straatmotor.De ervaring van mijn huidige R6 is dat ik het dan niet bij kan houden op de rechter stukken echter wel sneller ben in de bochten.
Echter loopt de rest dan al zo ver uit dat ik veilig geen uit rem actie kan plaatsen en dus "vast" zit achter mijn voorligger.
Heeft ook te maken met mijn voorzichtigheid
Dat is dus al bijna 10 maanden geleden. Ik heb er uiteindelijk heel weinig last van gehad gelukkig, maar het seizoen was wel direct voorbij natuurlijk.Zuur om de eerste sessie gelijk te vallen..
Schouder uit de kom kun je wel even lat van hebben, hopen dat hij er nu in blijft zitten.
Was bij mij niet zo en is toen vast gezet, echter is dat ook geen pretje..
Op zich wel maar uiteindelijk is het degene aan de clipons / in het zadel die het verschil moet maken.In de bochten lees ik wel dat de 675 koning is
Geen ervaring met R6 dus ik zou het niet kunnen zeggen maar zijn de (nieuwere) R6-en niet nóg hoogtoeriger dan de 675?Ik heb R6 van 2005 gehad en Daytona 675 van 2014.
Mijn ervaring is dat er niet zozeer verschil zit in het vermogen / pure snelheid, eerder in de vermogensafgifte. Bij de 3-cilinder neemt die sneller op en heb je merkbaar meer koppel, rijdt heerlijk op circuit.
Juist met de 675 valt dat denk ik wel mee. Er zijn er zoveel van en er wordt ontzettend veel mee geraced. Er is dus veel ervaring en expertise en in de UK zijn er zelfs gespecialiseerde zaken rond deze (fijne!) motor.Heel herkenbaar, daarom volg ik dit topic ook als potentiële toekomstige Daytona-eigenaar. Nadeel van Triumph tov genoemde Japanse motoren is de prijs van onderdelen en beschikbaarheid van tweedehands onderdelen. Althans, dat is wat ik zie en wat ik heb ervaren bij m'n Triumph Sprint straatmotor.
Vraagje;
Ik heb mijn triumph geheel gereviseerd, in ieder geval... big end lagers, drijfstang, zuigerveren, pakkingen etc
Kleppen gesteld enzo, noem maar op
Gister eerste keer gestart, starten ging vrij soepel alleen klimt de motor direct in toeren
Eerste reactie was natuurlijk uitzetten, maar bij poging 2 hetzelfde resultaat...
Ik kreeg al de tip dat dit mogelijk de gasklepsensor of de map sensor is... maar wellicht hier iemand iets dat ie zegt; dat klinkt heel bekend, dat zou dit wel eens kunnen zijn...
ter info:
Alles staat op tijd - krukas, nokkenas etc.
Motor maakt bij lopen geen bij geluiden als tikken oid
Gasklep zit dicht, heb ik na de 1e poging nog een keer gecontroleerd. Deze staan gewoon dicht
Ik hoor graag of iemand hier een idee heeft
Hoe lang heb je hem laten lopen.
Van de week de mijne sinds oktober weer gestart.
Loopt dan ook een paar minuten verhoogd.
Anders benzine tekort,,kan dat ook veroorzaken.
Eerst het laag fruit testen,kijk of je benzine slang en goed op de koppeling zit en niet afgeklemd is.
ik heb ‘m een paar seconden laten draaien, toen schoottie zo hoog dat ik ‘m gelijk uit gezet heb
Ik heb wel een filmpje, maar weet niet of ik die hier op 1 of andere manier kan delen buiten youtube om?
Gaskabels vrij en voldoende speling?
>Hoe hoog is hoog dan (RPM)?