Hallo
Hier ook maar even melden! Ik heb (al een paar jaar inmiddels) een Daytona 675 (2007) welk op een Hyperpro achterveer volledig standaard is. Heb afgelopen zomer voor het eerst op deze fiets op het circuit gereden (Zandvoort). Verder rij ik er amper op omdat ik in het buitenland woon (en toch moeite heb om afscheid te nemen van deze motor
). Eigenlijk gebruik ik hem alleen nog om 1x per jaar 2 weken in de Alpen/Pyreneeën te rijden. (waar afgelopen zomer helaas de dynamo doorfikte...)
Anyway, in maart ga ik met een maat van me een 3 dagen naar circuit Alcarras, dus zit er nu aan te denken om het zekere voor het onzekere te nemen, ondanks dat ik nog geen hoog tempo rij en ook zo weinig uberhaupt de motor gebruik. Kortom, is het toch verstandig om de motor iets meer circuitklaar te maken?
Het volgende zit ik te overwegen:
- Andere oliekoeler
- Nieuwe oliepan-pakking met tussenschot + overdrukventiel
Wat adviseren jullie mbt de oliepomp aanpassing als de motor ook nog steeds voor op straat gebruikt wordt (en dus eigenlijk laagtoerig gebruik).
Zelfde voor de oliekoeler; ik heb begrepen dat een (Billet/JHS) oliekoeler niet meer gebruikmaakt van de koelvloeistof (afgedopt), als ik dan niet op het circuit ga rijden, moet ik me dan zorgen maken als ik door een file moet rijden in Italie met 37 graden buitentemperatuur?
Momenteel is m'n (origineel) kuipwerk in perfecte staat, dus zit ook te overwegen om circuitkuipen aan te schaffen. Waar halen jullie deze vandaan?
Tnx voor de input alvast! /N