Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!


Bij deze een update van de dB situatie:
Ik ben bij Mile Pajic geweest in Gendringen om een Arrow Oval demper te laten monteren.
Tevens een dB meting gedaan. Statisch op 1m bij 6500 tpm. Met de korte Arrow demper 107dB, met de Arrow Oval 97dB. En dat is een enorm verschil, halvering geluid ongeveer. Echter volgende Zandvoort circuit dag weer zwarte vlaggen
Meting was 95,5dB Nog geprobeerd met standaard luchtfilter te rijden, mocht niet baten. Dus weer terug naar Pajic. Nu zit er een enorme Akrapovic demper op. Deze gaf weer 5dB minder.

Gisteren op Assen gereden, hier geen problemen. Na de dag de dB meet gegevens opgevraagd. Hierop was te zien dat mijn soes gemiddeld 98dB produceert. Te hoog voor zandvoort. Echter de 1ste metingen op zandvoort met de kleine Arrow demper gaf 97dB als resultaat.
Ter vergelijk een 2008cbr600rr met Arrow bochten, akra demper, mwr luchtfilter produceerde gisteren op Assen gemiddeld 97dB.
Ik besef dat locatie microfoon, windrichting, aantal tpm ect invloed heft hierop.

Ik ga met frisse moed volgende keer naar zandvoort

Nb. De Akra zorgt wel voor merkbaar vermogen verlies t.o.v. de Arrow demper.

Groet,
Thijs
 
Ik rij vol gas op Assen makkelijk 102 a 103 dB
Op Nurburgring statisch gemeten 95 dB
Op Zandvoort kreeg ik zwarte vlag met, jawel, 95,5 dB

al die geluidsmetingen zijn een grote tombola
het zal een kwestie worden van aanleren om bij de geluidspaal je gas vlak te houden of te verminderen
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat (naar horen zeggen) Zandvoort meerdere geluid meetpunten heeft gekregen. Waaronder ook 1 op het rechte stuk thv de state of art brug. Daar kan je echt niet van het gas af.

Maudi en Marcel van msl vonden het opvallend hoeveel rijders een zwarte vlag kregen, laatste cup dag.

Ze zijn gewoon te streng op cpz naar mijn idee. Vind het flauw dat onze hobby deze strenge beperking heeft. Circuit is een relatief veilige plek om snel te kunnen rijden. Waarom zo moeilijk doen?

Ik zeg wij ietsje meer herrie en de red bull bedrijfsauto van Max ietsje minder
Iedereen happy!
 
gevalletje koonlijkhuis en motoren op deze manier hebben ze meer geluidsdagen voor de autosport .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tot dusver met een volledig Acrapovic Hexagonal systeem met standaard db-killer en MWR luchtfilter op de K9 600 gereden op Mettet, Zandvoort, Assen, Spa en Val de Vienne. Nog nooit wat dan ook gehad ivm geluid. Wel heb ik foam+tape om mijn inlaatkelken zitten, misschien dat dat nog veel verschil maakt.

Helpt de mensen die er een ander merk op hebben zitten natuurlijk niet echt maar mocht je eens in de gelegenheid zijn die demper (Lijkt me dat alleen de slipon eerder nog minder geluid dan meer geluid zal maken t.o.v. het oem uitlaatspruitstuk) op de kop te tikken dan is het qua geluid wat mij betreft echt een aanrader. De fiets is verder erg rap op de rechte einden met ondergetekende 95kg rijder erop. (126 pk a/h achterwiel op testbank Hoegee)
 

Mijn ervaring is dat veel protectors ook van het type "1 schuiver en je kan ze weggooien" zijn. Natuurlijk hebben ze dan wel hun werk gedaan en kan je meestal in ieder geval je circuitdag afmaken, maar met name GB racing en vooral Woodcraft maken modellen die ook meerdere valpartijen kunnen overleven. Die heb ik er nu opzitten nadat ik een R&G cover na één licht schuivertje direct kon afschrijven en bij menig gevallen mederijder soortgelijke gevolgen had gezien met doorgesleten covers.

Is misschien het overwegen waard. Ze zijn wat duurder maar gezien de prijs van een deksel (Heb als reserve een set koppeling + dynamo origineel Suzuki op de kop getikt voor <€100,-, heb ik altijd bij me, je weet maar nooit tenslotte.) is het toch wat raar als je een protector die bijna net zoveel kost als een deksel al na één schuivertje ook weer in het grijze archief kan deponeren.
 

Om je inlaatkelken??? Of toch je luchtinlaat kanalen?
 


Overschakelen net voor de paal in Assen.
 
Laatst bewerkt:

dan moeten die covers er wil zijn voor 600,750 k1 t/m k3.....
 
viel mij ok op de laatste zac race op zandvoort ect veel vlaggen normaal niks
 
Snelgas: Welke gaskabels (misschien van ander merk) zijn net iets langer als de originele zodat een R6 handvat lekker loopt, iemand een idee hier ?

(Op maat maken kan maar koop liever af-fabriek)

GSX-R 600 2002
Bedankt voor de info!!!
 
Ga morgen kijken voor een gsx-r 750 k4 die klaar is om te rijden. Vering,remmen,banden alles klaar om te rijden volgend jaar. Ik heb de laatste 2 jaar op een r6 uit 2001 gereden, iemand nog tips zwakke punten van dit model waar ik rekening mee moet houden ?
 


Bij de koude start luisteren naar nokkenas-as geratel.Moet je de ketting en spanner vervangen

Ik heb bij de mijne dat spul trouwens preventief al vervangen.
 
Laatst bewerkt: