Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

iets losser😲hard accelereren+3tandjes bij+ 1ste versnelling= dan lig je op je rug
rij zelf een K5 750cc standaard verhouding en opkomen recht stuk in 2e te enthousiast op het gas gaat die al goed de lucht in
rondetijd Mettet??

Welnee, ik heb voor -1 en achter +veel op een kort baantje als Mettet. Heb geloof ik 1:12 staan zal inmiddels vast sneller gaan.
 
Gewoon lekker op je tank hangen toch, als je recht door gaat maakt dat toch niet uit een los voorwiel.

had op de 750 srad -1 +4/3 15/46 meeste fietsen hadden er best moeite mee op het gas.
Halverwege juni gaan we met de 1000 K4 naar mettet toe, die heeft ook -1 +4 ben erg benieuwd
 
Na een iets langer winter project is hij dan klaar om maandag mee naar Zandvoort te gaan :)

IMG-20210425-WA0019.jpg
IMG_20210425_191533.jpg
IMG-20210425-WA0021.jpg
 
dus jullie komen het rechte stuk van Mettet op in 1ste versnelling?? met zulke tandwielverhoudingen??
kga hier nog bijleren
 
In z`n 2 inderdaad het rechte stuk op.
maar misschien is z`n 1 ook niet gek om eens te proberen, hoor je op assen met de strubben ook wel vaker.
 
De gsxr is weer top. 9 mei is er een dagje op Zandvoort daar wordt aangegeven max 93db. Voldoet mijn gsxr1000k7 daar?
 

Bijlagen

  • 20210501_171039.jpg
    20210501_171039.jpg
    307,5 KB · Weergaven: 15
De gsxr is weer top. 9 mei is er een dagje op Zandvoort daar woord aangegeven max 93db. Voldoet mijn gsxr1000k7 daar?
Ik heb uit betrouwbare bron:

8
De motorfiets dient voorzien te zijn van ofwel een origineel uitlaatsysteem met originele demper(s), ofwel een niet origineel uitlaatsysteem en/of niet originele demper(s),
mits deze:
1) van het type "reflectiedemper" is (zijn) en
2) statisch gemeten minder dan 96 dB(A) produceert (produceren),
waarbij bedoeld wordt met:
originele uitlaat/demper: de "eerste montage" uitlaat en/of demper vanuit de fabriek, RDW goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg en in goede staat (geen los binnenwerk en niet "verbouwd").
Niet originele uitlaat/demper: een originele uitlaat en/of demper van een ander type motorfiets of een vervangingsuitlaat of -demper van merken als Laser, Bos, BSM, etc.
reflectiedemper: Een demper die, onder andere, gebruik maakt van kamers gescheiden door schotten. Dit in tegenstelling tot een absorptiedemper die alleen bestaat uit een geperforeerde buis omwikkelt met een dempend materiaal.
Indien van begin tot eind door de demper kan worden gekeken (of er een "peilstok" doorheen gestoken kan worden), is er geen sprake van een reflectiedemper en is de demper niet toegestaan.
Statische meting: een geluidsmeting, waarbij het geluid gemeten wordt bij stilstaande motorfiets, op dezelfde hoogte als, en onder een hoek van 45° en op een afstand van 50 cm van de uitmonding van de uitlaat.
9
Een motorfiets mag tijdens het rijden niet meer geluid produceren dan 100 dB(A).
 
Ik heb uit betrouwbare bron:

8
De motorfiets dient voorzien te zijn van ofwel een origineel uitlaatsysteem met originele demper(s), ofwel een niet origineel uitlaatsysteem en/of niet originele demper(s),
mits deze:
1) van het type "reflectiedemper" is (zijn) en
2) statisch gemeten minder dan 96 dB(A) produceert (produceren),
waarbij bedoeld wordt met:
originele uitlaat/demper: de "eerste montage" uitlaat en/of demper vanuit de fabriek, RDW goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg en in goede staat (geen los binnenwerk en niet "verbouwd").
Niet originele uitlaat/demper: een originele uitlaat en/of demper van een ander type motorfiets of een vervangingsuitlaat of -demper van merken als Laser, Bos, BSM, etc.
reflectiedemper: Een demper die, onder andere, gebruik maakt van kamers gescheiden door schotten. Dit in tegenstelling tot een absorptiedemper die alleen bestaat uit een geperforeerde buis omwikkelt met een dempend materiaal.
Indien van begin tot eind door de demper kan worden gekeken (of er een "peilstok" doorheen gestoken kan worden), is er geen sprake van een reflectiedemper en is de demper niet toegestaan.
Statische meting: een geluidsmeting, waarbij het geluid gemeten wordt bij stilstaande motorfiets, op dezelfde hoogte als, en onder een hoek van 45° en op een afstand van 50 cm van de uitmonding van de uitlaat.
9
Een motorfiets mag tijdens het rijden niet meer geluid produceren dan 100 dB(A).
Dus kan gewoon met een standaard systeem die dag rijden?
 
Hier bezig voor 18 mei Assen. Grotere remschijf 320mm, Bokitos van een Zx10r en stalen remleidingen gefixt op de 600k4.
 

Bijlagen

  • 2BA4231B-8DA0-448F-B746-6EC6DF970151.jpeg
    2BA4231B-8DA0-448F-B746-6EC6DF970151.jpeg
    209,2 KB · Weergaven: 28
Nieuwe sloffen erop, Metzeler M7RR maar eens proberen😉

zelf gedaan met mijn GP503 en daarna gebalanceerd en stickertje erop☺️
 

Bijlagen

  • 0780B58B-0C7F-4D6E-938E-8E365A3B618B.jpeg
    0780B58B-0C7F-4D6E-938E-8E365A3B618B.jpeg
    353,1 KB · Weergaven: 17
Ik heb uit betrouwbare bron:

8
De motorfiets dient voorzien te zijn van ofwel een origineel uitlaatsysteem met originele demper(s), ofwel een niet origineel uitlaatsysteem en/of niet originele demper(s),
mits deze:
1) van het type "reflectiedemper" is (zijn) en
2) statisch gemeten minder dan 96 dB(A) produceert (produceren),
waarbij bedoeld wordt met:
originele uitlaat/demper: de "eerste montage" uitlaat en/of demper vanuit de fabriek, RDW goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg en in goede staat (geen los binnenwerk en niet "verbouwd").
Niet originele uitlaat/demper: een originele uitlaat en/of demper van een ander type motorfiets of een vervangingsuitlaat of -demper van merken als Laser, Bos, BSM, etc.
reflectiedemper: Een demper die, onder andere, gebruik maakt van kamers gescheiden door schotten. Dit in tegenstelling tot een absorptiedemper die alleen bestaat uit een geperforeerde buis omwikkelt met een dempend materiaal.
Indien van begin tot eind door de demper kan worden gekeken (of er een "peilstok" doorheen gestoken kan worden), is er geen sprake van een reflectiedemper en is de demper niet toegestaan.
Statische meting: een geluidsmeting, waarbij het geluid gemeten wordt bij stilstaande motorfiets, op dezelfde hoogte als, en onder een hoek van 45° en op een afstand van 50 cm van de uitmonding van de uitlaat.
9
Een motorfiets mag tijdens het rijden niet meer geluid produceren dan 100 dB(A).

Hmm, mijn voorraad nieuwe GSXR dempers gaan nog goud waard worden zo te lezen :+ Snel nog een aantal meer erbij kopen dan _O-
 
Nog even een vraagje. Tzt wil ik mogelij een extra setje wielen. Van welke types passen de velgen op mij gsxr1000k7 sowieso de k7 en k8 maar zij er Meer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan