Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Heb geloof ik ergens voorbij zien komen dat remklauwen van een cbr 1000rr vanaf 2008 een goeie upgrade zijn ipv de standaard tokico klauwen van een gsxr 750 k5?
Maar t is me nog niet duidelijk of dit ook 1 op 1 past? Weet iemand hier dit toevallig?
Ik heb deze klauwen nog in de verkoop. Voor zo ver ik weet zou het moeten passen met die busjes.

 
Er moeten 5mm spacers tussen als je de std diameter schijven gebruikt. Zeker een verbetering tegenover de std K4/K5 klauwen.
Remblokken zijn niet hetzelfde.

9CF6209F-B954-4A42-A797-FBA264E9BEF7.jpeg
 
Ergens in dit topic is dit ooit als upgrade genoemd. Zie ook het antwoord van JC -GSX-R. Heb ze zelf niet gebruikt dus heb er zelf geen ervaring mee.
Oké dan heb ik zeker interesse in de klauwen als ze gewoon netjes zijn! Kunnen we dat regelen via pb ofzo? Vrij nieuw hier vandaar😁
 
Na wat issues tijdens het TTclassix weekend is de srad weer hopelijk helemaal fris voor een oude dame uit 1996😉🤣. We hadden koelproblemen aan het einde van de trainingen/wedstrijden (thermostaat ging niet in zijn geheel open), in race 2 liep de motor op het einde op 3 cilinders (slangetje los bij de carbs) en de bocht uit kwam de motor niet snel genoeg op toeren deze kwamen we per toeval achter....was in de veronderstelling dat ik met 15T tandwiep reed voor maar dit was dus 16T🙈. Nu dus wel een 15T voor erop gezet. Inmiddels kappen er weer op en zijn "oren" zitten er ook weer op voor 2 dagen voorrijden nl. 12 augustus op Assen en 14 augustus op Midland. Hierna gaan we weer knallen met de SRAD op de 23e tijdens de classicdag op Assen
20210807_160546.jpg
20210807_160522.jpg
 
Heren,

Kleine vraag over de slipperclutch van een GSXR1000-K9.

In hoeverre is deze "race" geschikt? Met andere woorden, kan ik de koppeling gewoon dumpen bij hard aanremmen?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Gr,

Marcel
 
Heren,

Kleine vraag over de slipperclutch van een GSXR1000-K9.

In hoeverre is deze "race" geschikt? Met andere woorden, kan ik de koppeling gewoon dumpen bij hard aanremmen?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Gr,

Marcel
Dat is toch het hele idee van een SC? Of vergis ik me daarin? Gewoon proberen, merk je snel genoeg of hij dat doet wat jij wil?
 
Dat is toch het hele idee van een SC? Of vergis ik me daarin? Gewoon proberen, merk je snel genoeg of hij dat doet wat jij wil?
Dat is het doel ja, alleen hoe werkt het op het circuit, waar toch iets andere eisen gelden. En voordat ik op mijn plaat ga door het vast slaan van mijn achterband, zou ik graag wat ervaringen willen weten zoals gixxer.
 
Dat is het doel ja, alleen hoe werkt het op het circuit, waar toch iets andere eisen gelden. En voordat ik op mijn plaat ga door het vast slaan van mijn achterband, zou ik graag wat ervaringen willen weten zoals gixxer.
Ik denk/dacht dat een SC juist voor circuit gedacht is en dus zal voldoen.
Oke, je zal best goed en zeer goed hebben maar het zal altijd voor circuit gedacht zijn. En ook zonder SC lig je niet zomaar op je gezicht, we hebben jaren zonder gereden tenslotte.

(Kan er naast zitten hoor)
 
Ik denk/dacht dat een SC juist voor circuit gedacht is en dus zal voldoen.
Oke, je zal best goed en zeer goed hebben maar het zal altijd voor circuit gedacht zijn. En ook zonder SC lig je niet zomaar op je gezicht, we hebben jaren zonder gereden tenslotte.

(Kan er naast zitten hoor)
Bedankt Roy voor je antwoorden!

Ga het maar aankomende donderdag proberen :)
 
Heren,

Kleine vraag over de slipperclutch van een GSXR1000-K9.

In hoeverre is deze "race" geschikt? Met andere woorden, kan ik de koppeling gewoon dumpen bij hard aanremmen?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Gr,

Marcel
Mijn ervaring is dat er nog best veel beweging g is aan de achterkant met een standaard slipperclutch. Niet zoveel als zonder maar bij echt hard remmen kwispelend mijn K9 nog behoorlijk. Wel een stuk meer na een recente motor revisie dus ook meer motoren door hogere compressie
 
Mijn ervaring is dat er nog best veel beweging g is aan de achterkant met een standaard slipperclutch. Niet zoveel als zonder maar bij echt hard remmen kwispelend mijn K9 nog behoorlijk. Wel een stuk meer na een recente motor revisie dus ook meer motoren door hogere compressie
Maar dat zal dan voornamelijk komen omdat je het achterwiel van de grond komt en licht wordt?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan