Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Iedereen? Dat zeg ik toch niet maar in meer dan 90% van de gevallen wel.
Bij sommige motoren is een stuurdemper nodig omdat het frame of achterbrug te slap/stijf/... is.
Bij een Suzuki gsxr 600 k4/5 weet ik dat het frame goed is en zelfs met standaard vering je geen onverwachte tankslappers zal meemaken. (ook niet op curbs of als het voorwiel lift tussen een corkscrew)

Dat zei ik ook niet....
Maar niet iedereen rijdt altijd races met stuurdempers hoor.
En vrij rijden is niet hetzelfde als racen.

Het probleem is dat velen niet door hebben dat een motor onrustig wordt of een tankslappers creëert door verkeerde techniek of een verkeerd afgestelde motor.
Dan compenseren ze met een stuurdemper.

Net zoals sommigen circuit rijden met raceslicks bij de rookies omdat iedereen in races met raceslicks rijdt.
Maar dan hebben ze toch af en toe problemen met grip omdat ze te lomp op het gas gaan op hellingshoek.
Dan kopen ze een motor met tractiecontrole om dat dan te compenseren....

Ik lees hier een hele waslijst aan onzin. :z
200.gif
 
Bij een race neem je vaak een stuk meer risico dan bij vrij rijden.
En zo goed kan ik het niet zien in de video maar het lijkt alsof je wiel scheef neerkomt en de motor zich dan netjes rechttrekt.
Dus dan zit het wel aardig goed met de vering/techniek.
Zonder stuurdemper trekt de motor zichzelf ook recht net zoals in de video. (is hij op de video gemonteerd?)
Dat ligt maar net aan de rijder. Er is geen verschil behalve motivatie.

Heb het al vaker gezegd, als mijn bandenslijtage goed is dan ligt de rest aan mijn eigen gepruts.
 
Ik hoopte op een filmpje waar hij met een flex die dingen eraf sloopt ofzo :P

Maar met circuitrijden, tig meningen. Bandenspanning omhoog of omlaag, vering. Geen idee of de man ook snel is (zal wel) maar ik zie dit weer als 1 van de vele meningen.
Als de MotoGP er zelfs mee rijd...
 
Ik hoopte op een filmpje waar hij met een flex die dingen eraf sloopt ofzo :P

Maar met circuitrijden, tig meningen. Bandenspanning omhoog of omlaag, vering. Geen idee of de man ook snel is (zal wel) maar ik zie dit weer als 1 van de vele meningen.
Als de MotoGP er zelfs mee rijd...
Je merkt toch zelf ook wel dat dat geen goed argument is?
In je video wordt zelfs uitgelegd waarom MotoGP motoren het wel hebben.
De geometrie is "extreem"(net zoals de rest van de motoren...), alles is tot op het randje van instabiliteit afgesteld omdat dat net iets sneller instuurt/....
Heb je ook winglets op je motor? Als de MotoGP er zelfs mee rijdt...

(Dit zal waarschijnlijk een van m'n laatste reacties zijn omtrent dit onderwerp, ik heb niet het gevoel dat er geargumenteerd wordt)
 
Je merkt toch zelf ook wel dat dat geen goed argument is?
In je video wordt zelfs uitgelegd waarom MotoGP motoren het wel hebben.
De geometrie is "extreem"(net zoals de rest van de motoren...), alles is tot op het randje van instabiliteit afgesteld omdat dat net iets sneller instuurt/....
Heb je ook winglets op je motor? Als de MotoGP er zelfs mee rijdt...

(Dit zal waarschijnlijk een van m'n laatste reacties zijn omtrent dit onderwerp, ik heb niet het gevoel dat er geargumenteerd wordt)
Een omgebouwde wegmotor kan nog steeds ook een extreme(re) geometrie hebben aangezien het geen wegfiets is en dus best wat consessies kan doen die je op de weg niet zo snel zou doen. Dus kan een stuurdemper nog steeds prima zijn nut hebben er word in het MotoGP filmpje dan ook niet gezegd wat extreem is.
En nee geen winglets ik heb dan ook geen 250-300pk om meer druk op het voorwiel nodig te hebben.

Waar je wel of niet op reageert moet je helemaal zelf weten. Vrij land en vrij forum. Mijn excuses als we niet voldoen aan je standaard?
 
Heren,
Even een vraagje.

De 27st met behoorlijke regen onder uit gegaan. Het gebeurde bij het aanremmen. Zonder enige waarschuwing was mijn voorzijde weg. Gebeurde echt direct op het moment van gas los en licht de rem pakken.

Ik reed op straat banden pilotpower. Met andere motoren wel eens in de regen gehad dat de voorzijde even gleed maar dan hou je het gevoel maar nu echt niets. Iemand een idee?

Wat ik moet veranderen.
 
Heren,
Even een vraagje.

De 27st met behoorlijke regen onder uit gegaan. Het gebeurde bij het aanremmen. Zonder enige waarschuwing was mijn voorzijde weg. Gebeurde echt direct op het moment van gas los en licht de rem pakken.

Ik reed op straat banden pilotpower. Met andere motoren wel eens in de regen gehad dat de voorzijde even gleed maar dan hou je het gevoel maar nu echt niets. Iemand een idee?

Wat ik moet veranderen.
Oude banden?
Teveel afgekoeld?
Aquaplaning?
Etc.

Wij waren er niet bij, moeilijk te beoordelen via deze weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan