Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

@Bas Tussengas Nee dat vragen ze niet, je moet voldoen aan deze regels om in de pro600 te mogen rijden.

1.2 Klasse-indelingenVanaf het IDC seizoen 2024 zijn genoemde Next Generation bikes (NG-bikes) in de Dutch ProClass600 en Dutch Supersport toegelaten volgens onderstaande diagram. Indeling klassen is op basis van gestelde klasse-limiettijden.

NG motoren, welke WEL voorzien zijn van de door de IDC gestelde restricties welke beschrevenstaan in het IDC technisch reglement Next Generation 2024, rijden in de Dutch Proclass 600 ofDutch Supersport.

NG motoren, welke NIET voorzien zijn van de door de IDC gestelde restricties welke beschrevenstaan in het IDC technisch reglement Next Generation 2024, rijden in de Dutch Proclass 600 NG of Dutch Supersport NG. De volgende klassen rijden gezamenlijk met een aparte huldiging en kampioenschap. Dutch Proclass 600 en Dutch Proclass 600 NG. Dutch Supersport en Dutch Supersport NG.


onderstaande punten kun jij allemaal niet aan voldoen met je S-RAD

3.6 Suzuki GSX-R750 dient uitgerust te zijn met een Ride by Wire modificatie. Specificatie RBW system: Team Hammer motorsport TH-RBW-18.Genoemde RBW system is het enige FIM gehomologeerde systeem.

4. ECU firmware en mapings4.1 Toegepaste firmware en manufacturer map is enkel de door de FIM WSS NextGeneration toegestane versie SSNG_FIM 2.24.XX of hoger.4.2 Toegestane fabrikanten Engine maping dient conform WSS Next Generationregelgeving te zijn.

4.3 ECU moet de sectie ‘FIM-instellingen’ te allen tijde up-to-date hebben, het is de verantwoordelijkheid van het rijder/team om ervoor te zorgen dat dit correct functioneert.

5.1 Technische Commissie zal bij iedere technische controle, voorafgaand aan het evenement, het team/rijder vragen om de aanwezige Firmware en Manufacturer map op het display te tonen.
 
Ja ik snap wat je zegt, en ik ben er ook bang voor. Maar als ik dit stukje zie aan het begin, zeggen ze dat ik hem op 14500 moet cappen. Maar een gsxr750 1998 heeft de rev limiter al op 14000 zitten.

Screenshot_20240131-154753.png


Ik wacht het antwoord wel af :)
 
Ja ik snap wat je zegt, en ik ben er ook bang voor. Maar als ik dit stukje zie aan het begin, zeggen ze dat ik hem op 14500 moet cappen. Maar een gsxr750 1998 heeft de rev limiter al op 14000 zitten.

Bekijk bijlage 1969059

Ik wacht het antwoord wel af :)
Ja dat zijn gewoon de waardes die in die FIM goedgekeurde software zitten. Je hebt dus meer nodig dan alleen een toerenbegrenzer, want jij hebt kunt nergens aantonen waar die op “begrenst”.

Mocht je wel gewoon in de pro600 mogen rijden ipv in de pro600NG, dan hoor ik het graag. Dan lepel ik ook een 750 in mijn k7 🤣 makkelijker kan ik geen 20pk winnen.
 
Ja dat zijn gewoon de waardes die in die FIM goedgekeurde software zitten. Je hebt dus meer nodig dan alleen een toerenbegrenzer, want jij hebt kunt nergens aantonen waar die op “begrenst”.

Mocht je wel gewoon in de pro600 mogen rijden ipv in de pro600NG, dan hoor ik het graag. Dan lepel ik ook een 750 in mijn k7 🤣 makkelijker kan ik geen 20pk winnen.
Ja dag, die draait veel meer toeren standaard toch? Haha
En ja ik begrijp het idee hoor. Ik ben ook bang dat ik alleen dit jaar in de pro600ng ga rijden dan.
Ze willen gewoon naar de 600 en de 1000 klasse alleen hebben ze het uitgesteld ivm plotselinge kosten voor heel veel rijders.

Ik begrijp de keuzes van idc laatste jaren niet echt goed. Ze maken het niet aantrekkelijker iig. Balen dat de Zac nauwelijks in vakantie of in weekenden rijdt.
 
Ja dag, die draait veel meer toeren standaard toch? Haha
En ja ik begrijp het idee hoor. Ik ben ook bang dat ik alleen dit jaar in de pro600ng ga rijden dan.
Ze willen gewoon naar de 600 en de 1000 klasse alleen hebben ze het uitgesteld ivm plotselinge kosten voor heel veel rijders.

Ik begrijp de keuzes van idc laatste jaren niet echt goed. Ze maken het niet aantrekkelijker iig. Balen dat de Zac nauwelijks in vakantie of in weekenden rijdt.
Volgens mij draait zo’n 750k7 niet meer als 14500 en anders gewoon begrenzer via ecu flash. Topvermogen zit rond de 13k volgens de fabrieks specs, dus geen stress 🤣

Nee idc is ook een beetje zoekende denk ik. Ze willen zich vergelijken met IDM/WSSP qua reglement, maar het net als Zac ook gewoon een club kampioenschap.
 
Is dit spul goed te gebruiken voor geluidsabsorptie in de kuip? Of blijft dit niet plakken en is het handiger om voor de niet zelfklevende versie te gaan en deze te gebruiken met een of andere kit/lijm. Moet ik bij het beplakken van de kuip nog ergens rekening mee houden zoals hitte van het blok?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240201_000537_Chrome.jpg
    Screenshot_20240201_000537_Chrome.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 0
Onder voorbehoud, nu nog, mij zijdelings betrokken houwe. Staat in m’n agenda nu dubbel geboekt. En is maar 40 km van Struick z’n plaggenhut 🤗
Kijk maar, vol is vol. Ik zie de mail wel komen als je eruit bent 👌🏻

Is dit spul goed te gebruiken voor geluidsabsorptie in de kuip? Of blijft dit niet plakken en is het handiger om voor de niet zelfklevende versie te gaan en deze te gebruiken met een of andere kit/lijm. Moet ik bij het beplakken van de kuip nog ergens rekening mee houden zoals hitte van het blok?
Geen idee, ik kocht het bij Conrad (met plaklaag) en blijft uitstekend zitten.
 
Is dit spul goed te gebruiken voor geluidsabsorptie in de kuip? Of blijft dit niet plakken en is het handiger om voor de niet zelfklevende versie te gaan en deze te gebruiken met een of andere kit/lijm. Moet ik bij het beplakken van de kuip nog ergens rekening mee houden zoals hitte van het blok?

Ja hoor prima spul.
Kan alleen in de regio uitlaat beetje smelten.
Blok word niet heet genoeg om te smelten.
 
ik had nog antwoord van IDC trouwens. De 750srad is niet gehomologeerd om met de supersport mee te rijden. De gsxr750 2011+ wel. Alleen die moet dan dus begrenst worden.

Ik mag dit jaar bij de proclass600NG of supersport600NG klasse mee rijden, qua klassement los van de standaard ProClass of supersport.
Volgend jaar hebben ze wel een proclass600ng, maar geen supersport600NG meer.
Dus áls ik 2025 onder de 1:52 zou rijden met de 750, heb ik geen plekkie meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan