Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

ja nou ja of het echt winst is weet ik niet, want ik heb nog nooit met dit blok gereden en er zat een mapping in de PC die van een andere fiets komt. Maar ik weet nu dat ie goed staat afgesteld (en veel beter dan wanneer ik er niks aan had gedaan) en daar ging het om, net als bij jou eigenlijk.
 
Precies. Dat is het belangrijkst, dat je relatief veilig gas kan geven met dat ding.

Edit: hebben ze een beetje goede koffie?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pilz
Ik heb voor de zekerheid geen koffie genomen.

Qua service gewoon goed, kom er zeker nog een keer terug. Aardige gozer ook.

Ook niet onbelangrijk, alles goed met de nieuwe motor. Geen lekkage, geen rare dingen, zag er gezond uit en heeft een veilige afstelling. Doel gehaald!



IMG_3117.jpeg
 
Gaaf! Ik ben vorig jaar naar MVS geweest met de SRAD600.
Ik heb er een vol uitlaatsysteem, k&n filter en yoshimura nokkenassen in geplaatst.

Hij staat bijna weer klaar voor komend seizoen. Alleen na het opstarten, druppelde er wat water uit de waterpomp. Even naar kijken nog.
 

Bijlagen

  • Messenger_creation_7061640836166724967.jpeg
    Messenger_creation_7061640836166724967.jpeg
    108,5 KB · Weergaven: 0
  • PXL_20240307_083005075.jpg
    PXL_20240307_083005075.jpg
    838,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
😅

had ie nog verhalen over die beunhaas die gisteren bij hem was? 🤣🤣

Neem aan dat Zwetje er nu nog is als ze alles over je moeten bespreken _O-

Maar wat een topper, Tim van ooijen.
Mijn K4 is er ook afgesteld, al 2 keer.
heel veel mogelijk.

@Zwetje wat doet die fiets nou bij tim op de bank? benieuwd naar wat vergelijking tov wat mijn k4 daar scoorde.
 
Laatst bewerkt:
😅

had ie nog verhalen over die beunhaas die gisteren bij hem was? 🤣🤣
Haha nee hij heeft niks losgelaten over een beunhaas, maar ik heb er ook niet naar gevraagd. Vertel? Wat ging er mis?

Neem aan dat Zwetje er nu nog is als ze alles over je moeten bespreken _O-

Maar wat een topper, Tim van ooijen.
Mijn K4 is er ook afgesteld, al 2 keer.
heel veel mogelijk.

@Zwetje wat doet die fiets nou bij tim op de bank? benieuwd naar wat vergelijking tov wat mijn k4 daar scoorde.
Hij scoorde 156pk op het achterwiel. Motor is helemaal standaard. Hij stond redelijk rijk afgesteld. Tim raadde aan om er eerst zo even mee te rijden omdat het een ‘nieuw’ blok is. Verwachte er wel 6/7 pk bij te kunnen krijgen met een strakke afstelling later in het seizoen. Mijn doel was dan ook een veilige afstelling, niet pk sprokkelen.

De vorige keer dat deze motor er op stond, met verstelbare Yoshi nokkenastandwielen, scoorde hij 178pk. Ik heb ze nog liggen, mocht de toekomstige eigenaar dit niet genoeg vinden.
 
oke, valt mij opzich nog best tegen eigenlijk.
Mijn K4 met alleen andere uitlaatsysteem en interieur filter, scoorde na netjes afstellen door tim toen 156pk.
nu met andere nokkenassen begin januari, 176pktjes.

had van een 2015 model standaard al wat meer verwacht eigenlijk.
 
oke, valt mij opzich nog best tegen eigenlijk.
Mijn K4 met alleen andere uitlaatsysteem en interieur filter, scoorde na netjes afstellen door tim toen 156pk.
nu met andere nokkenassen begin januari, 176pktjes.

had van een 2015 model standaard al wat meer verwacht eigenlijk.
Nu weet ik wel dat tovami/dynojet een vrij positief pk-getal geeft... mijn l5 deed daar 189 aan het wiel. Met alleen een akra systeem, verder origineel. Dan lijkt 156pk wel een groot verschil.
 
oke, valt mij opzich nog best tegen eigenlijk.
Mijn K4 met alleen andere uitlaatsysteem en interieur filter, scoorde na netjes afstellen door tim toen 156pk.
nu met andere nokkenassen begin januari, 176pktjes.

had van een 2015 model standaard al wat meer verwacht eigenlijk.
Heb jij ook een interieur op je 1000?
Tijd om te upgraden voor mij dan.
 
Tim zei dat het een gezond blok was en dat het verder geen rare getallen waren voor een stock blok. Ik denk dat hij, zeker als ex Suzuki-rijder, er wel aardig kijk op heeft dus daar vetrouw ik dan op. Zeker om het nieuwe blok even te laten ‘wennen’ met deze afstelling.

Sowieso is de winst met die nokkenastandwielen ook al behoorlijk.
 
Nu weet ik wel dat tovami/dynojet een vrij positief pk-getal geeft... mijn l5 deed daar 189 aan het wiel. Met alleen een akra systeem, verder origineel. Dan lijkt 156pk wel een groot verschil.

jij bent ook bij powerpoint/van ooijen op de bank geweest dan?

Begreep van tim dat hij een gewoon gemiddelde waardes heeft, geen uiterst positieve bank oid.
maar omdat een beetje te bekijken was ik een beetje vergelijkings materiaal aan het zoeken ;)

uiteindelijk gaat het er gewoon om dat de motor lekker loopt.
en dat doet die wel, volgende week in spanje maar eens uittesten.
Tim zei dat het een gezond blok was en dat het verder geen rare getallen waren voor een stock blok. Ik denk dat hij, zeker als ex Suzuki-rijder, er wel aardig kijk op heeft dus daar vetrouw ik dan op. Zeker om het nieuwe blok even te laten ‘wennen’ met deze afstelling.

Sowieso is de winst met die nokkenastandwielen ook al behoorlijk.
die winst met de nokkenassen is wel behoorlijk flink ja, mogelijk was er met die cilinderkop ook wat gedaan hiervoor.

Heb jij ook een interieur op je 1000?
Tijd om te upgraden voor mij dan.

ja, anders krijg je steeds van die vieze luchtjes in je helm |( |(
 
Wat ging er mis?
op het moment dat ie op de bank stond wilde hij niet meer starten, net daarvoor nog wel. Uiteindelijk bleken de bougies zeiknat. Waarschijnlijk door de veel te kleine db killer die ik gekocht had (en er nu ook niet meer in zit) en de veel te rijke mapping die nog in de PC3 zat. Gelukkig had hij nog nieuwe bougies liggen en toen starten, lopen. En ook een aantal stekkertjes zaten volgens hem niet goed in elkaar. En nog een paar kleine dingetjes. Dus het was een leerzaam ochtendje :)
 
Misschien nog wel het vermelden waard dat er een ook een knoert van een DB killer in zit. Dat scheelt ook al wat natuurlijk. Hoe dan ook, het blok is gezond volgens Tim, dat is fijn. Ik had geen lekkages (toch altijd spannend) en alles liep zoals het moest.

op het moment dat ie op de bank stond wilde hij niet meer starten, net daarvoor nog wel. Uiteindelijk bleken de bougies zeiknat. Waarschijnlijk door de veel te kleine db killer die ik gekocht had (en er nu ook niet meer in zit) en de veel te rijke mapping die nog in de PC3 zat. Gelukkig had hij nog nieuwe bougies liggen en toen starten, lopen. En ook een aantal stekkertjes zaten volgens hem niet goed in elkaar. En nog een paar kleine dingetjes. Dus het was een leerzaam ochtendje :)
Aai dat is altijd vervelend dit soort dingen, als je net daar staat. Gelukkig is het verholpen, dat is fijn! Hij heeft er niks over gezegd dus professioneel is hij wel.
 
Hier de brommers vorige week ingekrat. samen met wat bekende en forummers.
en tandjes wat past er veel op een krat met beetje knutselen.
maandag vliegen richting cartagena.

veel plezier op de eerste trackdays weer :} :t
Leuke baan roy, ben ik vorig jaar geweest

IMG_6547.jpg
IMG_6546.jpeg
 
Grappig detail...

Ik rij Val de Vienne als voorjaarstraining omdat ik niet koud aan de KNMV training in Assen wil beginnen.
Dit omdat de KNMV trainingsdag op de snelle Ruskenhoek is en ik daar mijn tijd wil verbeteren!

Langzame Ruskenhoek:
01:47.644 Roy "R"acing - Suzuki GSX-R 600 2011

Snelle Ruskenhoek:
01:52.687 Roy "R"acing - Suzuki GSX-R 750 2004

Dus ik hoop dat het weer meewerkt en ik die 1:52 naar een 1:48 kan brengen. Nog niet wat het zou moeten zijn, maar 1:52 kan écht niet! :P
 
Grappig detail...

Ik rij Val de Vienne als voorjaarstraining omdat ik niet koud aan de KNMV training in Assen wil beginnen.
Dit omdat de KNMV trainingsdag op de snelle Ruskenhoek is en ik daar mijn tijd wil verbeteren!

Langzame Ruskenhoek:
01:47.644 Roy "R"acing - Suzuki GSX-R 600 2011

Snelle Ruskenhoek:
01:52.687 Roy "R"acing - Suzuki GSX-R 750 2004

Dus ik hoop dat het weer meewerkt en ik die 1:52 naar een 1:48 kan brengen. Nog niet wat het zou moeten zijn, maar 1:52 kan écht niet! :P
Struick zet ook altijd hoog in, kan t nooit never tegenvallende resultaten en kijkcijfers geven :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan