Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

Hallo, na revisie van de versnellingsbak lekt mijn blok wat olie. Het lijkt te komen vanonder het blok, maar de uitlaat zit in de weg. Het lijkt vanaf achteren te komen. Op technische tekening gezien dat daar wel iets zit maar geen bout aan de buitenkant. Ik heb er een foto van gevonden. Wat zit er daar?
[afbeelding]

Wat zit er op dezelfe plek bij het tegendeel?
 
Alleen een gaatje volgens de foto's, kan het niet zien zonder de uitlaat er af te halen. Als het daar lekt, is mijn vraag wat daar dan dus zit.
$(KGrHqN,!qUE+lrD50s0BQRlzpN8Tg~~60_35.JPG

Je zou bijna denken aan een overloop, maar beetje onlogisch boven de uitlaat en voor het achterwiel.
 
Laatst bewerkt:
Met wat googlen kwam ik toevallig op een mf-topic:
lijstje:
98 R1 last met versnellingsbak, maar kwam meestal door lomp schakelen tijdens wheelien
tikken uit kop, schijnt erbij te horen
koelvloeistof lekken op uitlaat, keerring waterpomp welke in carter zit en overloop heeft boven exup klep.
scharnier exup klep moet wel eens schoongemaakt worden, klinkt alsof die maar op 3 cilinders loopt.
olieverbruik, lijkt vooral doordat er een olieniveau sensor is welke al zeer snel reageert.
contactslot gaat moeilijk, eigenlijk yamaha probleem, revisie beste oplossing
meer eigenlijk niet toch???
en dat voor alweer 7 jaar R1
Hoe kan die dan lekken?
 
Heeft er hier iemand ervaring met een quickshifter op een r1 2001? Wat voor merk maakt er shifters voor carb fietsen en hoe houdt de versnellingsbak zich?
 
Heeft er hier iemand ervaring met een quickshifter op een r1 2001? Wat voor merk maakt er shifters voor carb fietsen en hoe houdt de versnellingsbak zich?

nee maar moet je denk ik ook niet willen ivm versnellingsbak.. en je kan er hard zat mee zonder :P
de grens van de fiets an sich bereik je ook zonder qs.
 
Heeft er hier iemand ervaring met een quickshifter op een r1 2001? Wat voor merk maakt er shifters voor carb fietsen en hoe houdt de versnellingsbak zich?
bij mij zit er een shifter op van SP en als je de ontbrekertijd goed insteld blijft alles wel heel.

(en hij klapt wel lekker met overschakelen)
 
Misschien lek bij oliesensor? heeft de mijne ook.. was moeilijk te zien maar ik moet de o-ring vervangen.
Is dit nog een reactie o mijn vraag? Is inmiddels opgelost. Er loopt iets van een ontluchting naar de oliepomp, daar was een rubberen ringetje kapot.
 
Wel present maar nog niet klaar -O-

Nog een likje verf en de voorvering laten doen :)

b608170b72a36914b44df5ac847a008b
 
Heren ik heb een vraag, wat zijn nu echt de dingen die je moet doen aan je R1 om leuk comparatief rondt te rijden.
Vriend van me heeft zo een straat motor gekocht en wil hem ombouwen naar circuit.
Dus brand maar los, geef ook de pijn punten aan van de R1.

Alvast bedankt
 
Heren ik heb een vraag, wat zijn nu echt de dingen die je moet doen aan je R1 om leuk comparatief rondt te rijden.
Vriend van me heeft zo een straat motor gekocht en wil hem ombouwen naar circuit.
Dus brand maar los, geef ook de pijn punten aan van de R1.

Alvast bedankt

Comparatief :?

Als ik naar mezelf kijk, dan was revisie van de vering toch wel de grootste verbetering (nieuwe binnenveren en een gereviseerde achtershock). Verder de remmen nakijken en eventueel revisiesetje voor kopen, kleiner tandwiel voor en knallen maar.

Minpunten: vooral de versnellingsbak, typische r1 kwaal.
 
Laatst bewerkt:
Heren ik heb een vraag, wat zijn nu echt de dingen die je moet doen aan je R1 om leuk comparatief rondt te rijden.
Vriend van me heeft zo een straat motor gekocht en wil hem ombouwen naar circuit.
Dus brand maar los, geef ook de pijn punten aan van de R1.

Alvast bedankt

tja wat is competitief? met mijn ouwe 01 reed ik 53ers op Assen, mij is verteld dat dat wel zo'n beetje rond de grens is..

vering is sowieso een must, evenals een stuurdemper.. verder een mooie radiale pomp en andere (carbon) remblokken... wellicht een andere vertanding maar dat ligt ook aan je rijstijl..

wat ik op mijne had:
- WP vering
- HK stuurdemper
- PT radiale pomp
- CL carbonnen remblokken
- 15-47 vertanding
- motorisch gekieteld (volgens zeggen rond de 150pk op het achterwiel)

hoop dat je er wat mee kan, succes iig!
 
Haha, via de iPad geschreven.

Maar bedankt voor de info,
Vering is altijd het beste waar je in kunt investeren. Kom je met orginele vering al een heel eind of vreet die je banden helemaal op? Stuurdempert echt serieus nodig?
En versnellingsbak gaat die snel kapot? Met circuit gebruik.

Gr steve
 
Met de originele achtershock reed ik in 4 sessies een band op en ik ben echt de snelste nuet, stuurdemper vond ik de 2e nuttigste aankoop; veel meer rust in de fiets :Y
 
Haha, via de iPad geschreven.

Maar bedankt voor de info,
Vering is altijd het beste waar je in kunt investeren. Kom je met orginele vering al een heel eind of vreet die je banden helemaal op? Stuurdempert echt serieus nodig?
En versnellingsbak gaat die snel kapot? Met circuit gebruik.

Gr steve
Vering ligt er heel erg aan hoeveel km er op staat, hoe hard je gaat en of je de vering een beetje hebt afgesteld. Bandenslijtage viel bij mij erg mee met originele vering ondanks dat er al 50k op stond. Stuurde echter wel veel beter met nieuwe binnenveren en verse olie. Van de achtershock merkte ik minder verschil. Ik ben overigens al helemaal niet snel. Maar hoe goed is die maat van je. Als je nog maar begint met circuitrijden hoeft het echt niet allemaal nieuw te zijn.

Versnellingsbak is kwestie van slijtage, moet je geluk mee hebben.
 
Hee mannen bedankt voor de info *O*
Zijn R1 heeft meer als 55d lopen en zijn vering is denk ik nooit gereviseerd.
Hij heeft bij de aankoop een keuring laten doen maar of ze naar de versnellingsbak hebben gekeken!
Ik zal het aan hem voorleggen, we gaan 16 mei naar mettet, en dat is zijn eerste dag met de R1, daar naast hebben we al een paar circuit dagen gedaan.
Ze zeggen dat het moeilijk is om hard te gaan, met een oude R1, hoe ervaren jullie dit?
 
Hee mannen bedankt voor de info *O*
Zijn R1 heeft meer als 55d lopen en zijn vering is denk ik nooit gereviseerd.
Hij heeft bij de aankoop een keuring laten doen maar of ze naar de versnellingsbak hebben gekeken!
Ik zal het aan hem voorleggen, we gaan 16 mei naar mettet, en dat is zijn eerste dag met de R1, daar naast hebben we al een paar circuit dagen gedaan.
Ze zeggen dat het moeilijk is om hard te gaan, met een oude R1, hoe ervaren jullie dit?

klopt wel, de fiets heeft eigenlijk een te slap frame en een te korte wielbasis.. wat resulteert in een lichte voorkant en erg veel gezwabber als je bocht uit op het gas gaat..
de tijden die ik ermee reed op Assen ging wel al redelijk naar de limiet heb ik ervaren (en ook van collega rijders vernomen), als je dan nog aanzienlijk harder wilt rijden moet je stevig investeren in je rijwielgedeelte..
 
Terug
Bovenaan Onderaan