Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

Weet iemand voor het '08 model, als je snelgas wilt, moet je dan ook de gaskabels vervangen of hebben de originele voldoende speling?
 
Weet iemand voor het '08 model, als je snelgas wilt, moet je dan ook de gaskabels vervangen of hebben de originele voldoende speling?
Verkoper: Frontrow Components

Omschrijving
Productinformatie Active Type-3 snelgas

Professionele snelgaskit van "Active". Onmisbaar op het circuit!! Wordt gebruikt door top teams in o.a. de World Superbikes, World SuperSport maar ook in nationale kampioenschappen.

Door het ingenieus ontwerp van deze nieuwe Type-3 is het mogelijk geworden om een snelgas behuizing te fabriceren die in totaal slechts 17 mm dik is. De CNC gefreesde aluminium behuizing is subliem afgewerkt en alleen daardoor al een kunstwerk om naar te kijken. Door een snellere/kortere gas-opening en “low friction” gasschijven bieden deze snelgas systemen meer controle en verminderen de vermoeidheid.

In de verpakking van een Active Type-3 snelgaskit zit:

  • Type-3 snelgas behuizing (leverbaar in zilver, zwart, goud, gun-metal)
  • Drie snelle gasschijven (40/42/44mm)
  • Een trekkende en duwende gaskabel (zoals origineel)
  • Twee conische RVS bouten
  • Handleiding en bevestigingsmateriaal

Alle delen zijn ook los verkrijgbaar!
 
Weet iemand voor het '08 model, als je snelgas wilt, moet je dan ook de gaskabels vervangen of hebben de originele voldoende speling?
In Duitsland bij Schwabenmax kan je een setje kopen om je originele gashendel aan te passen, zo één heb ik gekocht. Heb hem er nog niet op zitten, weet dus niet of het echt wat is maar kan als het goed is met originele kabels. Is volgens mij zo ongeveer de goedkoopste optie.
 
In Duitsland bij Schwabenmax kan je een setje kopen om je originele gashendel aan te passen, zo één heb ik gekocht. Heb hem er nog niet op zitten, weet dus niet of het echt wat is maar kan als het goed is met originele kabels. Is volgens mij zo ongeveer de goedkoopste optie.
Deze?

Op m'n FZ1N heb ik een handvat van een R6 gezet, die is duidelijk korter geworden. Daarvoor was ook geen aanpassing nodig. Deze oplossing lijkt er wel op (compleet handvat met iets grotere ring) Echter heeft de '08 niet ook Fly-by-wire?
 
Deze?

Op m'n FZ1N heb ik een handvat van een R6 gezet, die is duidelijk korter geworden. Daarvoor was ook geen aanpassing nodig. Deze oplossing lijkt er wel op (compleet handvat met iets grotere ring) Echter heeft de '08 niet ook Fly-by-wire?
Dat is hem inderdaad. De '08 heeft kabels tot aan het gasklephuis, vanaf daar is het idd elektronisch. Maakt voor snelgas niet uit.
 
Hoog tijd dat ik hier ook maar eens een post achterlaat: ik race nu 3 seizoenen met mijn R1 van 2001 (de rode). Paar maanden terug nog een tweede R1 bijgekocht (de witte). Tijden zijn: 1:55 op assen droog, 2:01 nat, en 1:49 op Zolder.

20210607nr089_actiefoto_6797 (1).jpg


21 AY1-8380.JPG


IMG-20211010-WA0002 (1).jpeg
 
Nou....
Einde blok zeg maar...
Gebeurd tijdens uitloopronde op Assen.
Heb wel een blok gevonden voor 1800,- (2007-2008) maar dat is een absurde prijs natuurlijk, en ja goedkoper dan alles nieuw, want die schatting is tot nu toe al 2400,-
 

Bijlagen

  • 1641907927088.jpg
    1641907927088.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 42
  • 1641907927101.jpg
    1641907927101.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 50
  • 1641907927115.jpg
    1641907927115.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 46
Dat is vervelend. Maar dit is niet alleen tijdens je uitloopronde gebeurd.
 
Hoog tijd dat ik hier ook maar eens een post achterlaat: ik race nu 3 seizoenen met mijn R1 van 2001 (de rode). Paar maanden terug nog een tweede R1 bijgekocht (de witte). Tijden zijn: 1:55 op assen droog, 2:01 nat, en 1:49 op Zolder.
Blijven mooie fietsen. Waarom nu twee? Persoonlijk zou ik dan liever 1 van een nieuwer bouwjaar hebben. Heb nu zelf gereden met '98, '03 en nu '08 en ze worden elke keer sneller / beter.
Nou....
Einde blok zeg maar...
Gebeurd tijdens uitloopronde op Assen.
Heb wel een blok gevonden voor 1800,- (2007-2008) maar dat is een absurde prijs natuurlijk, en ja goedkoper dan alles nieuw, want die schatting is tot nu toe al 2400,-
Dat is k.u.t.
 
Blijven mooie fietsen. Waarom nu twee? Persoonlijk zou ik dan liever 1 van een nieuwer bouwjaar hebben. Heb nu zelf gereden met '98, '03 en nu '08 en ze worden elke keer sneller / beter.

Dat is k.u.t.
Ja goede vraag! ik ben met 1 begonnen en heb toen al veel spullen verzameld (extra set wielen, reserveblok, extra kapset etc.) en toen ben ik er een beetje in blijven hangen. Die tweede is erbij gekomen om niet overhaast wielen te hoeven wisselen bij een wisselvallig weertje en als reservefiets voor als er iets met de eerste gebeurt zoals een motor kapot of valpartij. Dat is helaas beide in het verleden al wel eens gebeurd. De laatste reden is omdat mijn tijden nog steeds naar beneden gaan dus ik heb nog niet het gevoel dat ik toe ben aan een nieuwere motor.
 
Op zich wel makkelijk op deze manier, luxe hoor, aparte regenfiets mee :P
En als je jezelf nog kan verbeteren, dan zijn het inderdaad prima fietsen. M'n 98'er was ook m'n wegmotor, qua acceleratie bleef hij ver achter bij de 2003. Enigszins door vertanding, anderzijds omdat hij niet was afgesteld op de standaard uitlaat die er op moest op het circuit. Ook de remmen waren stuk beter van de 2003. Ik reed op Zolder toen 1.55 denk ik, maar reed maar paar dagen per jaar en eigenlijk maar 1 keer per jaar Zolder. Met de 2003 zakte het vrij snel naar 1.50 en doordat we vaker naar Zolder gingen, ging er elke circuitdag nog wel een seconde af tot 1.47 als uitschieters. Vorig jaar 1 dag met de 2008 gedaan en in de tweede sessie reed ik weer een seconde sneller, 1.46. De laptimer gaf een theoretisch snelste ronde van 1.45 aan. Dus deze biedt weer ruimte voor verbetering. Vertanding klopt volgens mij nog niet en de vering slaat helemaal door, dus als dit allemaal aangepakt is dan zit er nog wel wat in het vat.

Overigens, wat een gedoe om het deksel er af te krijgen voor het voorste tandwiel, schakelstang en voetsteun moet er helemaal af. Wilde even snel checken welk tandwiel er op zat. Rijden jullie met of zonder het deksel? Wil hem er toch wel even afpakken, alleen de quickshifter moet denk ik dan ook losgemaakt worden. Bij dergelijke dingen altijd vrees dat ik het niet correct terug in elkaar krijg waardoor hij niet goed meer werkt, iets met 2 linkerhanden..
 
Tja PK's maken het wel makkelijker om sneller rond te gaan maar ik werk toch liever aan mijn eigen skills.
 
Dat is vervelend. Maar dit is niet alleen tijdens je uitloopronde gebeurd.
Ik zou het echt niet weten, kan natuurlijk niet in het blok kijken, maar ik rij voor mijn doen normaal op het circuit, maar goed het kan ook op de weg gebeuren heb ik begrepen.
 
Ik zou het echt niet weten, kan natuurlijk niet in het blok kijken, maar ik rij voor mijn doen normaal op het circuit, maar goed het kan ook op de weg gebeuren heb ik begrepen.
Aan de zuigers te zien... die zijn aardig opgegeten. ;(
Dus je hebt best een tijdje gereden met en/of een arm mengsel/detonatie.
 
Aan de zuigers te zien... die zijn aardig opgegeten. ;(
Dus je hebt best een tijdje gereden met en/of een arm mengsel/detonatie.
Kan het aan de ecu hebben gelegen? Die is geflasht en Frank Mos van Mobutuning heeft er een 0 map in gedaan en heb zo al die tijd gereden, al was het maar 6 circuitdagen ofzo in 6 jaar tijd ofzo.
 
Zuigers vallen nog wel mee toch?
Frank weet voor deze motoren heel goed wat hij doet dus daar zal het niet aan liggen
Frank zei ( blok ligt bij hem ) dat het niet best is, als hij het gaat maken zijn de kosten tot nu toe 2400,- is en da heeft hij nog niet eens de onderkant los gehad zei hij.
 
Zuigers vallen nog wel mee toch?
Frank weet voor deze motoren heel goed wat hij doet dus daar zal het niet aan liggen
Je ziet op sommige plekken vanaf de bovenkant van de zuiger, de zuigerveren zitten....
 

Bijlagen

  • 1641907927101~2.jpg
    1641907927101~2.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 31
Terug
Bovenaan Onderaan