Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

racen op een pc40 / pc37 2017

Je gaskabel strakker afstellen ?
Meer bochten snelheid proberen te houden ?

Kwa vermogen zou een 600rr meer moeten Hebben

Ik haalde vorig jaar uitkomend bocht ook een s1000rr in
Die R6'jes lopen gewoon snoeihard........zelfs de wat oudere modellen.
Met een CBR moet je het van het sturen hebben en midpower, niet van top.

En dat jij uitkomend bocht een S1000rr inhaalt, zegt meer over de bestuurder van de S1000rr dan over jou of de CBR.
 
Laatst bewerkt:


heheh je had hem door haha
 
Omdat ik donderdag richting Ecuyers ga wil ik toch een 45 achter monteren, alleen moet ik dan mijn ketting verlengen.. Waar kopen julie extra schakels? Ik heb namelijk geen reserve ketting waar ik het af kan halen.
 
Kan iemand mij helpen?
Ik heb een TKRP rem-schakelset. Het schakelpedaal heb ik nooit gemonteerd omdat ik wat onderdeeltjes miste. Die heb ik gehaald bij Ten Kate maar ik kom er niet helemaal uit. Heeft iemand hier een gedetailleerde foto van? En dan vooral van hoe het lager van het pedaal bij het stepje hoort te zitten. Anders bel ik Ten Kate wel even maar misschien dat ik er met een goeie foto zelf wel uitkom.
Alvast bedankt!
 
Rijd er van hier iemand of heeft iemand ooit gereden met een 15/47 tandwielverhouding op een pc37 op assen? En hoe bevalt dat?
 

Het schakelpedaal heb ik ook nog nooit gemonteerd omdat dan mijn standaard zou komen te vervallen. Kan je dus helaas niet helpen
 
Welke motor gaat het om?

Ik heb ook een TKR schakelset (pc40).

Ik pik vanavond mijn motor op want ik ga morgen naar Zandvoort. Kan dus foto's maken.

Volgens mij heb ik wel het standaard schakelpookje. Deze loopt in ieder geval van boven naar beneden (niet schuin zeg maar zoals vaak bij ValterMoto setjes is).


Nog andere die morgen rijden met MSL? Ik rij met groep 3.
 
Laatst bewerkt:
Morgen ben ik er ook, maar gezien de fantastische vooruitzichten op Zandvoort is een waterscooter een beter idee om mee te nemen dan de motor
Als je in de buurt van pitbox 15/16 bent en je ziet een zwart/oranje 600rr loop dat gerust even naar binnen
 
Rijd er van hier iemand of heeft iemand ooit gereden met een 15/47 tandwielverhouding op een pc37 op assen? En hoe bevalt dat?
Geen ervaring mee, maar het lijkt me ietwat enthousiast zeker als je het standaard 16/42 is. Met 15/43 moet je op zowel Zandvoort als Assen behoorlijk goed uitkomen.
 
Je hebt een schitterende houding
 
Je gaskabel strakker afstellen ?
Meer bochten snelheid proberen te houden ?

Kwa vermogen zou een 600rr meer moeten Hebben

Ik haalde vorig jaar uitkomend bocht ook een s1000rr in
Weet je dat heel zeker? Een R6 heeft over het algemeen wel een paar paardjes meer ondanks dat het een 2005 R6 is. Mijn 600rr 08 heeft standaard 108pk aan het achterwiel. Het zou me niks verbazen als die R6 dat ook wel red.

Afijn, niet dat het uitmaakt. Voorlopig kunnen de motoren nog altijd meer dan wij
 

Het gaat idd om een PC40 en het lijkt er op dat de schakelstang vanaf de schakelas schuin naar achteren richting de voetsteun gaat , voor (of achter?) het frame langs. Het scharnierpunt van het standaard pookje vervalt dus. (als ik het goed heb tenminste....)

Ik ga pas de 21e september weer naar Assen en misschien tussendoor nog een keer naar Zandvoort. Revanche nemen voor m'n schuiver 2 maanden geleden en proberen nog iets dichter tegen de 2:00 te komen
 
@ Stucie: je had nu 15/45 toch? Dat is al groot voor Assen. Ik vond 15/44 erg lekker rijden, fijner dan 43. Als ik harder ga en meer onder de 1.55 ga rijden dan is 43 denk ik weer beter. Op zandvoort 15/43.

@Digger: thanks man!

Veel plezier iedereen op cpz morgen, hou hem heel!
 
Welke groep rijd je demonte? Ik en een maatje zijn er dan ook.

Gister op lelystad de cbr even getest met de nieuwe spullen en hij rijd echt goddelijk.

Nu al zin in assen.
 



ik zeg zou ..

echter kan ik ook wel eens ongelijk hebben

zie je morgen
 

Klopt idd nu is het 15/45. Komen jullie wel in de 6de versnelling of gebruiken jullie die niet?
 
Gisteren voor het eerst gereden dit seizoen. Voor het eerst op de nieuwe motor en voor het eerst in de regen \ op een natte baan.

Volgens mij reed in de eerste sessie rondjes van 3.00 minuten ofzo

De groepen waren samengevoegd omdat er zo weinig mensen waren en daarom waren het sessies van 40 minuten. Lekker geregeld weer door MSL!!

Ik heb uiteindelijk maar 2 sessies gereden. De eerste hadden we gemist omdat ik niet goed naar de tijd had gekeken

De 1e sessie van ons letterlijk als een natte krant rond gereden. Tegen het einde van de sessie kwam eindelijk het besef dat je gruwelijk hard rond kan met regenbanden. Nadat sommige mij dusdanig voorbij kwamen geknald ging er wel een lampje branden.

De tweede sessie ging ongeveer halverwege de gaskraan (voor mijn doen) open en het ging elke rondje sneller en sneller.

Nadat eenmaal de knie aan de grond was geweest ging het alleen maar sneller en sneller. Alsof er een soort last van mij af viel en ik toen pas "normaal" ging rijden. Op een gegeven moment dacht ik er helemaal niet meer bij na dat de baan nat was.

De andere sessies heb ik niet gereden. Een natte baan vind ik nu nog wel leuk en uitdagend, maar in de regen vind ik gewoon kut. Mijn helm besloeg ook steeds van de binnenkant door de stoom van de radiateur ofzo. Het is een HJC RPHA 11 die ik net 2 maanden heb. Dat vond ik wel mooi kut.
Zat continu m'n helm aan de binnenkant schoon te vegen of het vizier op een kiertje te zetten, omdat die steeds weer dichtklapte vanwege de snelheid.

Geen dingen waarmee je bezig wilt zijn wanneer je aan het gas hangt. Beide sessies uiteindelijk de pit in gereden omdat het zicht dusdanig slecht was. Daar moet ik iets op gaan verzinnen.

Al met al een leuke dag. 21-09 wil ik weer en ik hoop tussendoor nog een keer ofzo. Even kijken wat we gaan doen.


Filmpje van halverwege de 2e sessie waarin ik door kreeg dat het eigenlijk veel sneller kon als dat ik deed. De batterij was alleen leeg waardoor mijn beste stukjes niet gefilmd zijn.

Deze 600RR gaat een stukkie sneller dan mijn PC37 straatmotor.
Het ding rijdt wel weer heerlijk. "Gewoon een 600RR". Typisch Honda, opstappen en wegrijden maar.
 
Laatst bewerkt: