Even een vraag over banden: Heeft iemand van jullie weleens een 180/60 geprobeerd? Het voordeel zou moeten zijn dat je onder hellingshoek meer rubber aan het asfalt hebt. Hebben jullie vervolgens ook de schokbreker nog aangepast?
Verder schijnt de Bridgestone V02 een hele goede band te zijn. De kleinste maat verkrijgbaar voor de achterkant is een 190/60, maar het past wel op een 5,5j velg. Iemand daar al mee gereden? Het lijkt me weleens leuk om wat anders te proberen dan de Pirelli's, maar om nou een 190/60 band eronder te proppen gaat me wat ver zonder dat ik zeker weet dat het past en in hoeverre dat gevolgen heeft voor de geometrie van de motor.
Mijn seizoen zit erop dus er is nu tijd zat om over dat soort zaken na te denken. Als je alsmaar hetzelfde blijft doen, blijven je resultaten ook hetzelfde
De motor staat er ondertussen weer lekker fris bij met nieuwe olie, oliefilter, koelvloeistof (hoewel die warm genoeg zou moeten staan in de garagebox neem ik geen risico door er alleen wat demiwater in te laten zitten), schoon luchtfilter en volgende week mag de dealer zich uitleven met het stellen van de kleppen en nieuwe bougies. Verder staat ze er dan heel erg schoon bij na een uitgebreide poetsbeurt
Ik ben donderdag aanwezig op assen, niet om te rijden helaas maar kameraad zit in sportrijders dus ga er kijkenGaat er iemand van hier volgende week donderdag en/of vrijdag naar Assen?
Momenteel verandert er niks aan de hoogte van de vering. Het seizoen is al afgelopen en het is meer dat ik me er iets in wil gaan verdiepen. Het is nu een stukje theorie en de enige manier om daadwerkelijk het verschil te merken is daar het simpelweg te proberen.Ga nou niet met vering/hoogte aan het kloten.
Toen die 180/60ers net uitkwamen waren er diverse mensen die de vering/hoogte veranderden, omdat die 180/60 hoger is.
Dat is ook zo, alleen is dat zo minimaal dat de meeste ervaren mensen (zowel veringboeren als coureurs/teams) adviseerden om in eerste instantie niets aan de vering/hoogte te doen.
Mocht je naast het merkbare gripverschil, later veel sneller gaat rijden, kun je het altijd nog een keer aanpassen.
Daarnaast als je niets veranderd, weet je iig wat het verschil is...........anders kan het ook aan de vering/hoogte liggen.
Bandenwarmers hadden wel minder ruimte tussen band en spatbord.
/2 cents.
Het is en blijft een forum. Zoveel mensen , zoveel meningenDiggie zegt toch dat hij eerst overleg pleegt met zijn veringsboer, plus een dag gaat rijden alvorens hij overstapt naar de 180/60
Ik merkte het verschil wel degelijk had veel meer gevoel aan de achterkant en minder hellingshoek nodig ( geen veringsetup verandert)
Niet alles zit tussen je oren zoals vaker wordt geroepen op mf
Wat dat betreft is mf wel een kwallen ballen tent
Je hebt absoluut een aantal goede punten. Na een lange stop is het lastig om iets nieuws te beoordelen. Daarom ligt er voor de eerste dag van het jaar sowieso een verse 180/55 band op de velg. Daarna kunnen we altijd een 180/60 proberen.Ja en nee.Hey Dickie,
Het rijden met een nieuw type na een lang stop is lastig te beoordelen vind ik.
Zelf rij ik op 60 hoog, op aanraden van iemand anders. Dus het seizoen gestart op 60 hoog.
Icm met quickshifter een fantastische dag gehad, zeker omdat het iets rustiger was en ik mijn pr behoorlijk heb kunnen bijschaven. Quickshifter was dus bevallen en mede Door de mooie dag de 60 band ook.
Mocht het druk zijn en veel vlaggen gehad hebben had ik nooit een scherpe tijd neer kunnen zetten. Dan was de 60 band niet echt opgevallen. Voor degene die af en toe een dagje vrij rijden meepakken zal.het misschien wel iets schelen, maalr niet de wereld. Een rustige baan, ritme en ontspaning/plezier in het rijden, daar gaat de tijd mee omlaag.
Als aan het einde van de dag de motor weer heel op de kar staat ben ik al tevreden. Het is leuk dat ik rondjes rij van 1:45 op Zolder, maar ik ben de beperking van de standaard motor waarmee ik rij
Dus rij op een mooie dag met een 60 band, rij een scherpe tijd en het is een fantastische band!
Mocht het die dag druk.zijn en veel vlaggen waardoor je geen ritme kan opbouwen, dan zal het minder bevallen
Mijn voorkeur gaat ook uit naar 60 hoog, ook zit dat misschien wel tussen de oren
Enige nadeel dat ik ondervind is dat ik met die band de koppelingsdeksel aan de grond rijd
Het is en blijft een forum. Zoveel mensen , zoveel meningen
Wat voor de een niet werkt, kan voor de ander wel werken. Het zal grotendeels te maken met de snelheid van iedereen.
Kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is een kappenset van een cbr 600rr 09/12 model te plaatsen op een 07/08 model. Bestaan er bijvoorbeeld beugeltjes voor oid?
Kappenset is namelijk verschillend aan de zijkanten waarbij het 09/12 model het blok meer bedekt is en bij mijn kennis daardoor de montagepunten deels op een andere plek zitten. Aangezien frame en blok etc van de pc40 gelijk 07 /12 zijn ben ik beniewd hoe dit zit. Iemand er ervaring mee of toevallig in bezit van een 09/12 model die mij van informatie kan voorzien?
Alle reacties worden gewaardeerd
Kan iemand mij vertellen of de USD vork van de 2005 600 rr, ook in de 2003 past? Met de telescoop vork?
Vandaag weer op Assen gereden. Hoewel het weer wederom niet optimaal was mijn PR dit keer met 4 seconden verbeterd... 2.00,518 .. Heel tevreden mee, zit een mooie opbouw in zoop naar de SportCup in 2018
Laat maar weten hoe de 180/60 je bevalt. Ben wel benieuwd!
Dat past, maar je hebt meer nodig van het 2005 model
Kroonplaat
T stuk
Clip ons
Vork poten
remklauwen + blokjes (ik meen ook remleidingen en rempomp, not sure)
andere wiellagers (of ander voorwiel)
voorwiel as
De schijven zijn hetzelfde.
Ik had zelf een combi van een 929 RR poten met de rest van een 1000RR. Dit had ik gedaan omdat ik dan geen andere remklauwen hoefde. Niet wetende dat ik dan wel andere remschijven nodig had.
Ook hebben andere T stukken en kroonplaten een andere hoek waardoor de geometrie van de motor anders wordt. Opzicht geen ramp als je zin hebt om te zoeken naar een juiste afstelling. Ik vond mijn PC37 heerlijk rijden met modificaties. Ik heb nu een PC40 en het is (over het algemeen) allemaal 1 pot nat, "de 600RR".
Als het kan zou ik voor een 2005 setup gaan hoewel die wel altijd schaars en daarom prijzig zijn.
De combi van een PC40 past ook, maar daar heb je hetzelfde verhaalt mbt de geometrie.
Misschien is het investeren van het geld in de 2003 vork en achter shock wel rendabeler dan het vervangen.
Ten Kate werd in 2003 & 2004 kampioen met die conventionele vork als ik het goed
Nice man! Ik was maandag op Assen ook om te kijken en verbaasde me al over hoeveel 600rr's ik heb zien rijden. Heb jou dan ook ongetwijfeld gezien, wat voor CBR heb jij qua kleurstelling?Ik heb al een TK fiets, vering is ook al aangepast... Alleen op een rijder van 70 kg
Wat ik gisteren merkte dat bij het aanremmen haarbocht en ruskenhoek is dat de voorvork hevig begon te stuiteren, dus ik zit echt op de max .. Misschien zwaardere veren oid laten inzetten, ik denk niet dat ik dit jaar aan rijden toekom dus dat word een mooi klusje voor de winter.
Heb nog geen licentie, die ga ik volgend jaar halen voorafgaand aan het seizoen.en op zoek naar sponsoren