Pittige paar dagen achter de rug. Zaterdag ZAC, maandag MSL-Cup en dinsdag MSL-Endurance, en vandaag weer fijn werken. Pfff.
Wel heel erg leerzaam geweest. Zaterdag op Assen een zeer slecht gevoel met de motor na in Mettet veel veranderd te hebben klopte er in Assen weer helemaal niets van. Uiteindelijk 8ste geworden in de RS600F1, maar zeker niet tevreden. Had verwacht voor het podium te kunnen gaan.
Maandag op Zandvoort dus aan het werk gegaan. Preload achter verhoogd, voor verlaagd, olie in de vork geflikkerd en nog wat aan de demping veranderd. Mét resultaat! Het ging plots veel beter en kon prachtig tot de apex inremmen en het gas er veel vroeger weer opgooien, zeker na het steken van nieuwe banden.
Ik stond 2de getraind op de grid tussen de 1000 cc motoren, maar ik kwam toch mooi als eerste de eerste bocht uit. De Kawa liep werkelijk als een kogel!
De MSL cup met grote voorsprong gewonnen. PR gereden van 1:58.249. Enige puntje van kritiek is de slijtage van de achterband, die ging echt loeihard. Ik heb van alles geprobeerd met demping en bandenspanning, maar ik denk dat de veer te zwaar is waardoor de band teveel moet werken. Er moet dus nog wat gedaan worden, komende weken.
De Endurance was een ander verhaal. We hadden (ik en mijn neef) afgesproken om stints van 3 kwartier te gaan doen. Kanonnen wat is dat vermoeiend! Zeer bijzondere ervaring. Lang lagen we op de 3de plek, maar door een onvoorziene uitloop van de 3 uurs race kwam ik zonder benzine en moest ik nogmaals naar binnen voor een wissel. Uiteindelijk 6de geworden. Mijn achterband was totaal versleten tot het canvas!
Ik reed daar nog rondjes 2:01-2:02 mee op het laatst!!!
Nu een week revalideren bijkomen.