Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Racen op een ZX6R (alle jaren)



voor recreatieve doeleinden zou ik voor 1 tandje kleiner zetten. goedkoopste oplossing en dan hoef je niets met de lengte van je ketting te doen





eh... geen idee... Heb idd een TTX36, maar geen idee hoe lang ie is... weet wel dat ik 90Kg erop heb
 
Zoow, eindelijk is de bike (bijna) klaar voor het eerste weekend.

Akr. Demper en midden pijp der op.
katalysator der uit.
Val blokken der op.
Circuit kuipen Passen.
Stale remleidingen voor en achter.
Standaard onderhoud is gedaan.
29 April afspraak met HK voor de vering na te kijken en af te stellen.
Michelin pilot cup Evo der op.
Voor tandwiel tantje kleinder.
Snelgast komt volgende week.
Nieuwe koelvin gemonteerd.

De puntjes op de i nog zullen we maar zeggen .







*typo's even gecorrigeerd *
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit. Wie gaat er achterop?
 
Heeft er iemand toevallig een link voor een Owners Manual (dus niet een werkplaatshandleiding) van een 2003/2004 model voor mij? Heb me rot gegoogled maar kom alleen Haynes en aanverwante boeken tegen
 
voor recreatieve doeleinden zou ik voor 1 tandje kleiner zetten. goedkoopste oplossing en dan hoef je niets met de lengte van je ketting te doen

Thanks!


Verder werd ik er laatst op gewezen dat er recall is op (bepaalde series van) de vooraf gemonteerde stuurdempers die vanaf het 09 model gemonteerd zijn. Verder zag ik op de Ohlins website nog een recall voor bepaalde TTX batches.

Recall - Öhlins Racing
 


Als je de vering laat upgraden voor het circuit, dan ook meteen de stuurdemper meenemen. kost niet veel meer, maar heb je wel heel veel aan. De vooraf gemonteerde is namelijk china-kwaliteit ook al staat er Ohlins op...
 
Als je de vering laat upgraden voor het circuit, dan ook meteen de stuurdemper meenemen. kost niet veel meer, maar heb je wel heel veel aan. De vooraf gemonteerde is namelijk china-kwaliteit ook al staat er Ohlins op...

Inderdaad slecht ding. Ik heb hem er toevallig net afgegooid. Beter zonder dan met zo'n prul ding.
 
Dinsdag eindelijk de ZX-sex-R uitlaten op Assen

Hopelijk blijft het droog. Ik ben er zelf in ieder geval helemaal klaar voor. Kan echt niet wachten
 


En de puntjes op de i. Morge alles monteren en donderdag eindelijk naar frankrijk voor de eerste 2 dagen :D
 
Was genieten vandaag! Heerlijke brommer zeg, perfect naar m'n zin gehad en tevreden met 2.07.xx voor m'n Assen en Zx6r ontmaagding
 
Heeft er iemand toevallig een link voor een Owners Manual (dus niet een werkplaatshandleiding) van een 2003/2004 model voor mij? Heb me rot gegoogled maar kom alleen Haynes en aanverwante boeken tegen
Heb alleen de service manuals en de Kit Racing manual voor je.
 
Pittige paar dagen achter de rug. Zaterdag ZAC, maandag MSL-Cup en dinsdag MSL-Endurance, en vandaag weer fijn werken. Pfff.
Wel heel erg leerzaam geweest. Zaterdag op Assen een zeer slecht gevoel met de motor na in Mettet veel veranderd te hebben klopte er in Assen weer helemaal niets van. Uiteindelijk 8ste geworden in de RS600F1, maar zeker niet tevreden. Had verwacht voor het podium te kunnen gaan.

Maandag op Zandvoort dus aan het werk gegaan. Preload achter verhoogd, voor verlaagd, olie in de vork geflikkerd en nog wat aan de demping veranderd. Mét resultaat! Het ging plots veel beter en kon prachtig tot de apex inremmen en het gas er veel vroeger weer opgooien, zeker na het steken van nieuwe banden.
Ik stond 2de getraind op de grid tussen de 1000 cc motoren, maar ik kwam toch mooi als eerste de eerste bocht uit. De Kawa liep werkelijk als een kogel!
De MSL cup met grote voorsprong gewonnen. PR gereden van 1:58.249. Enige puntje van kritiek is de slijtage van de achterband, die ging echt loeihard. Ik heb van alles geprobeerd met demping en bandenspanning, maar ik denk dat de veer te zwaar is waardoor de band teveel moet werken. Er moet dus nog wat gedaan worden, komende weken.



De Endurance was een ander verhaal. We hadden (ik en mijn neef) afgesproken om stints van 3 kwartier te gaan doen. Kanonnen wat is dat vermoeiend! Zeer bijzondere ervaring. Lang lagen we op de 3de plek, maar door een onvoorziene uitloop van de 3 uurs race kwam ik zonder benzine en moest ik nogmaals naar binnen voor een wissel. Uiteindelijk 6de geworden. Mijn achterband was totaal versleten tot het canvas! Ik reed daar nog rondjes 2:01-2:02 mee op het laatst!!!



Nu een week revalideren bijkomen.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag ook gereden.
Wel wat opstart probleempjes gehad met een niet werkende Quickshifter en mijn benen niet lekker kwijt kunnen.

de motor zelf voelde goed aan, de pc5 moet nog wel afgesteld worden. Rijd nu met de setting van mijn andere zx6

Morgen ook naar Frankrijk.
Bulldogo2, ik zie je daar!


Ik heb je wel zien rijden pippen, twee vrienden reden ook rs600.

Zwarte r6 2005
Wit gele gsxr 6

Maar niet meer gezien op de paddock.

Dat is een mooi aantal circuit KMS!

Fijne dagen !
 

Gezellig zie je daar!

Ik heb de mijne ook eindelijk in elkaar zitten. Moet wel heel erg wennen aan da stroeve schuim zadeltje. En heb nieuwe laarzen moeten kopen gister omdat ik door mijn oude heen was gegaan...worden een paar voorzichtige eerste sessies ben ik bang haha.