Racing on an old CBR600F: Part 8

Ter info.
Volgens mij is het 6 spaken achterwiel van een F2.deze heeft een 4.5 inch breed wiel.de F3 heeft breedte 5 inch.

De F4i /F4s wielen ( de dunne 3 Spaken) zijn een stuk lichter dan de F4 uitvoering.misschien zijn ze wisselbaar ? Ik heb trouwens ook nog een F4i achterwiel liggen
 
Ter info.
Volgens mij is het 6 spaken achterwiel van een F2.deze heeft een 4.5 inch breed wiel.de F3 heeft breedte 5 inch.

De F4i /F4s wielen ( de dunne 3 Spaken) zijn een stuk lichter dan de F4 uitvoering.misschien zijn ze wisselbaar ? Ik heb trouwens ook nog een F4i achterwiel liggen


Ah okay, dan zou het een F2 wiel kunnen zijn indd.

En qua maatvoering zijn F4 en F4i volgens mij gelijk indd, maar weet het niet zeker. De tandwielhouder is wel zeker weten anders. Ik heb inmiddels een passende extra velg, dus ik heb hem niet meer nodig.
 
Als je het tegen mij hebt (of tegen futura rider), ik hoef er de hoofdprijs niet voor. Ze staan voor €75 op motorparts. Dus €60 oid?
Ja, was idd voor jou of Futura (ik zag dat mijn bericht niet heel duidelijk was) Er zit geen remschijf bij het wiel?
 
Ik heb een zwart achterwiel liggen van een Honda CBR 600 F4i. Compleet met tandwiel drager met alu tandwiel. zonder remschijf.
Remschijf is identiek aan F2/F3.

Voor 60 euro excl transport mag je deze overnemen. Ik werk in Beverwijk dus we kunnen voor transport / kijken vast wel wat regelen.

Laat maar even weten via pm.
 
Futura rider en roozie, heb jullie berichtjes gezien. Ben nog even aan het overwegen, heb ook nog een voorwiel er bij nodig
Ik kom er op terug
 
Nu we het over velgen hebben. Ik heb 2 setjes velgen liggen voor een CBR600F4 uit 99/00 met 4 remschijven voor, 1 remschijf achter, 1 tandwieldragen
 
Met pijn in het hart... Maar mijn 600F gaat eruit. Wellicht leuk voor iemand voor de onderdelen? Hij is in 2014 rijdend weggezet (wel altijd binnen) maar niet klaargemaakt voor een jarenlange stalling. Rijden zal 'ie niet meer doen... Dit is een foto van hoe hij er nu bij staat.
 

Bijlagen

  • DSC_0364.JPG
    DSC_0364.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 28
Met pijn in het hart... Maar mijn 600F gaat eruit. Wellicht leuk voor iemand voor de onderdelen? Hij is in 2014 rijdend weggezet (wel altijd binnen) maar niet klaargemaakt voor een jarenlange stalling. Rijden zal 'ie niet meer doen... Dit is een foto van hoe hij er nu bij staat.

Pbtje gestuurd
 
En ook ruimen we onze garage op, in dit topic plaats ik van alles. Ook onderdelen die ik voor mijn 600F had gekocht maar niet heb gebruikt. Misschien voor sommigen ook de moeite waard!

 
Met pijn in het hart... Maar mijn 600F gaat eruit. Wellicht leuk voor iemand voor de onderdelen? Hij is in 2014 rijdend weggezet (wel altijd binnen) maar niet klaargemaakt voor een jarenlange stalling. Rijden zal 'ie niet meer doen... Dit is een foto van hoe hij er nu bij staat.

Pb phyllis!
 
Ik zit met een kuipwerk probleem met mijn CBR600F uit 99/00. Het kuipwerk zit zodanig krap rondom de radiator en uitlaten dat ik moeite heb om het geheel op de motor te krijgen. Het zit zo strak zelfs dat de uitlaat het kuipwerk laat smelten.

Er zit een niet origineel radiator op (pizzapunt vorm dus ik denk een raceradiator) en andere uitlaatbochten (die ten opzichte van origineel vele malen grotere diameter heeft).

Omdat mijn huidig kuipwerk oud is en overal minischeurtjes/kraaiepoten vertoond (teveel werk om met plamuur/polyesther aan de gang te gaan) zat ik eraan te denken om een nieuw kuipwerkset te kopen. Dus ontwetend een origineel racekuipwerk overgenomen en deze past dus met geen mogelijkheid op de motor i.v.m. de radiator. En als de radiator niet in de weg zat dan de uitlaat wel.

Dus ik denk dat ik mijn vorige kuipwerk custom is en om de radiator en uitlaat heen gebouwd is.

Nu zit ik dus met een dilemma. Hoe ga ik het nieuwe kuipwerk passend maken.

optie 1: Kuipwerk open zagen, verbreden en langer maken.
optie 2: andere bochten en radiator.
optie 3: zelf kuipwerk maken....... is veel werk maar uiteindelijk wel te doen

nu vroeg ik mij af of meerdere mensen problemen hebben gehad met het kuipwerk op een 99/00 CBR?
En zal het aanpassen van de bochten veel verschil geven in vermogen?
En de radiator, tja, de motor wordt al te warm op hetere dagen maar ik denk dat ik de oliekoeler moet scheiden van het koelvloeistof circuit

Hebben jullie wellicht tips/ideeen :)?
 
Is iemand bekend met deze motor?

Ben aan het rondkijken naar een 600 cc circuitmotor met opties.

Deze komt uit 2001.
Heeft 44 dkm gelopen en heeft 3000 km geleden een ander blok gekregen.

Dat kan positief zijn, maar het schrikt mij altijd een beetje af.
 

Bijlagen

  • IMG-20201019-WA0006.jpg
    IMG-20201019-WA0006.jpg
    345,6 KB · Weergaven: 24
ziet er prima uit!
nieuw blokje is juist prima
tis al een oudere fiets dus originele blok zou goed gaar kunnen zijn
vervangen bij een circuitfiets klinkt niet gek
gewoon kijken en het reguliere checken
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Das pech...topic weg?

Ik heb mijn 600F te koop staan, dus bij interesse of iemand die een onderdeel zoekt dat ik nog heb, laat maar even horen!
 
Iemand misschien nog een goede tip voor een toerenteller?

CBR600f3 gekocht in circuit trim. Kabelboom is uitgedunt en er zit nu een digitaal stage 6 water/toeren lcd display op. Verre van ideaal en slecht zichtbaar. Wat is een een leuk alternatief wat goed bruikbaar is op het circuit?
 
Iemand misschien nog een goede tip voor een toerenteller?

CBR600f3 gekocht in circuit trim. Kabelboom is uitgedunt en er zit nu een digitaal stage 6 water/toeren lcd display op. Verre van ideaal en slecht zichtbaar. Wat is een een leuk alternatief wat goed bruikbaar is op het circuit?
Heb er een ZXR400 toeren teller op.
Heel makkelijk aan te sluiten.
2 draden 1 min en de ander bij geplugd op de bobine.
Koso digitaal temperatuur metertje
 
Terug
Bovenaan Onderaan