• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Radiale USD, maar welke??

Welke vork zal ik gaan gebruiken

• De USD van de Gixxer?

Stemmen: 17 85,0%
  • De USD van de Kawa?

Stemmen: 3 15,0%

• Totaal aantal stemmers
    20

BerryMaX

Die hard MF'er
Lid geworden
28 dec 2003
Waarderingsscore
0
Ik ben in de luxe omstandigheid dat ik geen keuze kan maken welke voorvork ik in mijn Vmax zal gaan zetten. Ik heb de keuze uit.
2005 Radiale USD (Showa)uit een Gixxer(links), met 43mm onderpoten of een 2005 Radiale USD uit een Kawasaki 2005 ZX636 (Kayaba)(rechts) met 41mm onderpoten.
full

Wie kan me daar enig redelijk advies in geven. Ik ga wel de radiale goldspots van een R6 gebruiken voor de voorvork.

Laatst bewerkt:
En wat ga met die andere doen als je jouw keuze hebt gemaakt??

Grtjs Bobbl
Ik ben in de luxe omstandigheid dat ik geen keuze kan maken welke voorvork ik in mijn Vmax zal gaan zetten. Ik heb de keuze uit.
2005 Radiale USD (Showa)uit een Gixxer(links), met 43mm onderpoten of een 2005 Radiale USD uit een Kawasaki 2005 ZX636 (Kayaba)(rechts) met 41mm onderpoten.
(Afbeelding)
Wie kan me daar enig redelijk advies in geven. Ik ga wel de radiale goldspots van een R6 gebruiken voor de voorvork.
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

En wat ga met die andere doen als je jouw keuze hebt gemaakt??

Grtjs Bobbl8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Mag ik hier niet zeggen, maar die verkoop ik dan.

Was zelf al een beetje GSX-R overtuigd maar krijg graag bevestiging van mijn doorgaans verkeerde keuzes.

Waarom mag je dat niet zeggen en .............kost dat???

Grtjs Bobbl
Mag ik hier niet zeggen, maar die verkoop ik dan.

Was zelf al een beetje GSX-R overtuigd maar krijg graag bevestiging van mijn doorgaans verkeerde keuzes.
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Zijn links Gixxer poten met Yamaha klauwen :? Want suzuki heeft nooit zulke klauwen gehad :N
Zal niets uitmaken hoor :z Ik zou voor de dikste gaan :Y

de showa vork, showa's zijn beter bestand tegen open en dichtdoen en de regelingen werken beter dan de kayaba's.
gezien ze in een vmax moet heb je toch zowizo afstelwerk en kan je dus maar beter voor die met de efficientste regeling gaan.
de dikte van de binnenpoten maakt niet zo uit (in dit geval zijn het de dikste dus kan het zeker geen kwaad).

Maar om de keuze een beetje ingewikkelder te maken, de Kawasaki vork heeft top-out veren en ik heb daar van de Gixxer vork niks over kunnen vinden, nou maak ik niet zo veel wheelies, maar het wil weleens gebeuren dat de voorkant omhoog schiet.

Dus wie kan me wat vertellen of de Gixxervork dit ook heeft.

In ieder geval alvast bedankt voor het maken van de juiste keuze.

gr,Berry

de DIKSTE natuurlijk!

ga ik wel met dat andere armoedige ding rijden.....

;(

maar wat ik nooit heb gesnapt aan deze vraagen

warom kies je niet die je zelf het mooist vind? :?

maar wat ik nooit heb gesnapt aan deze vraagen

warom kies je niet die je zelf het mooist vind? :?

Ik kies toch diegene die ik mooi vind, maar ik had wat meer tech input verwacht om m'n besluit te onderbouwen. Natuurlijk had ik al voorgenomen om de Gixxer vork te nemen, maar het kan net zo makkelijk zijn dat er een paar rijden met zo'n ding en die zeggen "niet doen, das een k*tding". Geldt trouwens ook voor de Kawa vork.
En dan nog wat, ik deel graag de verbouwwoede met mijn soortgenoten. :Y

Je zou uit kunnen zoeken welke beter z'n werk doet.. of welke het lichtste is..
Maar een v-max is zwaar en hoekt toch niet dus who cares ;)

ik vind de rechtse mooier, (van de kawa) dus heb ik kawa gestemd

die 2 mm extra merk je toch niet :9

en de klauwen van de rechtse zijn mooier dan die van de R6

Terug
Bovenaan Onderaan