Ramblr tracklog app

TC800

MF veteraan
In memoriam
10 apr 2005
3.195
215
..
Wie heeft er ervaring met, of gebruikt de Ramblr app tijdens vakantie ritten?
 
Tja, ervaring.... Een halve reis heb ik er mee volgemaakt *D

Hij houdt keurig bij waar je gereden hebt en foto.s worden netjes op de routekaart aangegeven.
De stats zijn gemiddeld dus de snelheidspieken vallen eruit 8-) .

Voor de volgers volgens mij goed te volgen. Mogelijkheden om te delen op o.a. facebook.

Had mij voorkeur boven Polarsteps.

Ramblr moet je wel zelf aanzetten bij begin rit.

Polarsteps werkt altijd, ook als de app "uit" staat

Verder kun je thuis achter de PC stukken toevoegen, later foto,s en films toevoegen en eventueel van losse trackdelen later 1 rit maken.Volgers kunnen ook tracks downloaden en gaan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe het nu, live, op dit moment:

https://www.ramblr.com/web/mymap/trip/362949

Ik vind het echt fantastisch werken. Vooral het gemak is heerlijk.

- Het houd perfect je route bij
- Het houd perfect je stats bij, het pauseert automatisch wanneer je stil zit
- Nog geen crashes gehad
- 1 druk op de knop en het upload alles + wat jij erbij zet.

Super om je maten te laten weten waar je uithangt einde van de dag.
 
Laatst bewerkt:
Prima App, gebruik ik om de dagelijkse tochtjes, of delen daarvan, te loggen.
Rambr Is vooral lekker nauwkeurig, en je kan dagen of ritjes wel/niet public/secret/private zetten. Zo kan je bv adressen van vrienden makkelijk weglaten (alternatief is : GPS uitzetten, en dat vergeet je wel eens).

Wat opm, quirks:
- Je moet m.i. elke dag uploaden. Daarmee versnippert het beeld wat.
- Vreet batterijen. Als ik vergeet de powerpack aan te sluiten dan vreet het na pakweg 1600 de batterij op (op zowel S3, S5 en Asus-Tab)
- Op de S3 wilde het nog wel eens crashen, waarschijnlijk als de data-set te groot was (meerdere dgn?)


Voor mij zijn de Ramblr-dag-logs dus de backup, terwijl de "hele tocht" in myadventure.bike gaat, bv:
PG and OUG tour 2017. It is Business.

En hier deel 2 van de testrit van mn nieuwe achterband:
https://www.ramblr.com/web/mymap/trip/83491
 
Laatst bewerkt:
Hij vreet inderdaad stroom doordat hij zeer nauwkeurig is, maar ik heb mijn gsm in mijn stuurtasje rechtstreeks aan de USB liggen. Inderdaad iedere dag afsluiten. later kun je via de PC via merge-functie meerdere tracks samenvoegen tot 1 trip. Maximaal 100 foto,s per trip ben ik nu achter. Ze zijn er nog mee bezig bij ramblr , bij het mergen maakt hij er standaard weer hiking van en de text die je bij de losse tracks getyped hebt is na het mergen ook verdwenen. Dus bewaar na het mergen vooral de originelen, er wordt nog aan gewerkt :)
 
Hij vreet inderdaad stroom doordat hij zeer nauwkeurig is, maar ik heb mijn gsm in mijn stuurtasje rechtstreeks aan de USB liggen. Inderdaad iedere dag afsluiten. later kun je via de PC via merge-functie meerdere tracks samenvoegen tot 1 trip. Maximaal 100 foto,s per trip ben ik nu achter. Ze zijn er nog mee bezig bij ramblr , bij het mergen maakt hij er standaard weer hiking van en de text die je bij de losse tracks getyped hebt is na het mergen ook verdwenen. Dus bewaar na het mergen vooral de originelen, er wordt nog aan gewerkt :)

Ik heb volgens mij ergens een 'export to KML' knop gezien, ik ga het nu niet opzoeken want moe ;)

Maar daarmee zou je dus al je ritten onder elkaar kunnen zetten (zonder de fotos en teksten) zodat je eenvoudig kan zien wat je daadwerkelijk hebt gereden.

(er van uitgaand dat je altijd gelijk op record drukt zodra een rit start :$ :$ :$ )
 
Ramblr is nu aangepast volgens ontvangen mail van Ramblr, routetype en beschrijvingen gaan nu wel mee naar nieuwe bestand. Nog niet zelf getest, morgenavond effe proberen
 
Kleine tip: je kan routes 'Mergen' op Ramblr, maar dat is vreselijk sloom en werkt vaak slecht. Om alle routes aan elkaar vast te plakken:

1) Open de route in Ramblr op je PC
2) Download alle KML bestanden (iedere route openen op je PC, je ziet een download KML knop boven in)
3) Open de KML bestanden in notepad/kladblok en kopieer alle coordinaten die je kunt vinden tussen <coordinates> en </coordinates> onder elkaar.

En zo krijg je 1 KML bestand van alle ritten.

4) Installeer Google Earth, en dubbelklik op je gemaakte KML bestand en dit is het resultaat:

TOTAL_ROUTE.png
 
Ik heb Ramblr ook gebruikt tijdens m'n vakantie, alle gpx gedownload, in Mapsource samengevoegd en screenshot gemaakt vanuit Google Earth.
full

 
Laatst bewerkt:
Oma :W

Ramblr heeft een nieuwe leuke functie, je kan het thuisfront live laten meekijken waar je zit:

1563815807312.png


Hoe het werkt:

- Je schakelt "SAFE" in, kosten: 3 euri per maand, maandelijks opzegbaar. (dus voor 1 vakantie 3 euro :P)
- De app genereert een aparte URL voor jou, publiekelijk toegankelijk voor iedereen


Als je vervolgens gaat tracken, zal die URL iedere twee minuten een update geven waar je laatst bekende locatie was, leuk voor het thuisfront :)

Overigens heeft Ramblr de functie gemaakt voor de veiligheid van de gebruik(st)er. Veel mensen die deze app gebruiken gaan hiken 'in the middle of nowhere' en als men ineens niks meer van zich laat horen, hebben de autoriteiten gelijk een idee waar men moet zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan