Nou ik heb de fireblade vandaag zover afgemaakt. Alles netjes met beleid gedaan zoals het hoort. Ga ik sávonds om 23.00u voor het eerst rijden, en ja hoor, hij rateld nog steeds. Wel klinkt hij veel beter en reageert hij veeel feller op het gas. Het is een wereld van verschil, ook de wegligging is met de nieuwe vorkolie en goed geleijk gestelde vorkpoten erg verbeterd, en ik meende al dat het erg goed was.
Jammer is dat hij nog steeds zo rateld. Mijn vermoeden gaat uit naar een of meerdere kleppen die dit veroorzaken. Het geluid komt boven uit de kop, lijkt op de inlaat van cilinder 4 die het geluid veroorzaakt.
Een ander vermoeden is de speling op de bevestiging van de voorste kettinggeleider. De achterste waarop de spanner zit heb ik vernieuwd, maar de voorste zag er nog perfect uit, alleen vind ik hem te bewegelijk op de bevestigingsbus.
Al met al heb ik veel geld en tijd uit gegeven en niet bereikt wat de bedoeling was, maar de motor is er veel beter op geworden. De nieuwe nokkenas-ketting was meer dan 0,5 cm korter dan de oude. Is dit normaal bij 33.000 km? Ik vermoed dat er een ander blok onder mijn motor is gezet.