Real men ride twins! :) (VTR1000F deel 12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
als iemand nog een linker topkuip heeft in de kleur candy tahatian bleu heb ik er wel belang bij liet de vtr net vallen -O-

10492543_990403561004115_4041972095682327801_n.jpg
 
Volgens mij heb ik die kleur ook, als de rest van mijn motor stuk is mag je hem hebben.
Geintje, zwaar kut die schade, misschien ff 1 van de slopers mailen.
jeroen of rob heeft misschien wel wat.
Succes ermee.
 
als iemand nog een linker topkuip heeft in de kleur candy tahatian bleu heb ik er wel belang bij liet de vtr net vallen -O-

[afbeelding]

Dat is inderdaad balen zeg!

Ik zou proberen om inderdaad een gebruikte kap te bemachtigen. Eventueel in een andere kleur en laten spuiten. Ik ken nog wel een goede motorspuiter die redelijke prijzen hanteert en echt kwaliteit levert. Echter zit die wel helemaal in Den Haag.

Alleen zo'n kapje spuiten kan nooit veel kosten.
 
Ai dat ziet er vervelend uit, succes gewenst!

Ben zelf nog steeds niet naar de motorzaak geweest voor mijn NAKS, maar ook nog niet gereden :N . Nu in een cruciale fase van de studie dus nog geen tijd gehad voor andere dingen. Balen want wil graag rijden. Heb wel mijn best gedaan om mijn knippers weer werkend te krijgen maar een contactspray heeft helaas niet mogen baten. Wil het eigenlijk wel graag zelf op lossen dus iemand nog een idee waar het in kan zitten? Ga er denk ik maar even voor zitten.

Dan nog iets. Wanneer ik normaal rijd komt mijn temperatuurmeter eigenlijk niet voorbij het eerste streepje [lees: kwart], ook niet bij hele warme dagen. Wanneer ik dwars door Amsterdam rijd en honderd keer stil moet staan begint de meter wel op te lopen, maar de meter hoort toch ook bij gewoon rijden wel in het midden terecht te komen? Zou de thermostaat kapot kunnen zijn?
 
Ai dat ziet er vervelend uit, succes gewenst!

Ben zelf nog steeds niet naar de motorzaak geweest voor mijn NAKS, maar ook nog niet gereden :N . Nu in een cruciale fase van de studie dus nog geen tijd gehad voor andere dingen. Balen want wil graag rijden. Heb wel mijn best gedaan om mijn knippers weer werkend te krijgen maar een contactspray heeft helaas niet mogen baten. Wil het eigenlijk wel graag zelf op lossen dus iemand nog een idee waar het in kan zitten? Ga er denk ik maar even voor zitten.

Dan nog iets. Wanneer ik normaal rijd komt mijn temperatuurmeter eigenlijk niet voorbij het eerste streepje [lees: kwart], ook niet bij hele warme dagen. Wanneer ik dwars door Amsterdam rijd en honderd keer stil moet staan begint de meter wel op te lopen, maar de meter hoort toch ook bij gewoon rijden wel in het midden terecht te komen? Zou de thermostaat kapot kunnen zijn?

Voor wat betreft de temperatuursmeter, de radiatoren doen hun werk erg goed. Misschien wel te goed. Ook mijn VTR heeft moeite om goed op temperatuur te komen.

Alleen op warme dagen en met veel stadsverkeer loopt de temperatuur op. Op andere dagen zit ik ook net boven het eerste streepje.

Volgens mij niets aan de hand. Maar de werking van de thermostaat kun je relatief eenvoudig zelf controleren. Anders even naar een motorzaak.
 
mijn tempmeter staat standaard rond de kwart...bij warm worden[veel stilstand en langzaamrijden] gaat hij rond de helft zitten... en iets daarna slaat de fan aan.

Mbt de knipperschakelaar,
Deze heb ik los gehaald vd clipon en dus ook echt open moeten halen.
Binnenin zit een halfrond metaal plaatje wat dmv 1 schroefje vastzit.
Deze moet ook los om het schakelmechanisme goed te kunnen voorzien v contactspray.
Er kan vanuit de fabriek nogal wat smeersel zitten[vaseline?]
Ik heb dit een beetje weggehaald om beter te kunnen smeren.
:)

Ps,
Iemand ervaring mbt het vervangen van de mechanische kering nabij de waterpomp?
Mijn lekt steeds meer en ik zie sporen koelvloeistof langs mijn koppelingsdeksel lopen na het rijden.
Koppelingdekselpakking is al in huis, de mechanische kering en nog een losse ring dat daarbij hoort komen volgende week ergens binnen.
Ik hoor graag wat trucs & tips :)
 
Laatst bewerkt:
Temperatuur die je ziet is bij mij hetzelfde, niks mee aan de hand.
Alleen op warme dagen (en stevig rijden) bereikt ie bijna de helft.
 
Aah top! Temperatuur niets mee aan de hand dus. Inderdaad bij stadsverkeer loopt de temperatuur wat op. Ik ga even een middagje knutselen met de 'knipperschakelaar'. Dan alleen nog de NAKS en mijn MF-sticker plakken. :]
 
Aah top! Temperatuur niets mee aan de hand dus. Inderdaad bij stadsverkeer loopt de temperatuur wat op. Ik ga even een middagje knutselen met de 'knipperschakelaar'. Dan alleen nog de NAKS en mijn MF-sticker plakken. :]

Hou er wel rekening mee dat de MF kentekensticker formeel gezien niet is toegestaan. Meestal kom je er met een waarschuwing en het verwijderen van de kentekensticker er zonder boete vanaf O-)

Maar ik heb ook gelezen dat sommige er wel een boete voor hebben gekregen. Ook heb ik gelezen dat de boete door een aantal mede MF leden succesvol is aangevochten :Y
 
Iemand ervaring mbt het vervangen van de mechanische kering nabij de waterpomp?
Mijn lekt steeds meer en ik zie sporen koelvloeistof langs mijn koppelingsdeksel lopen na het rijden.
Koppelingdekselpakking is al in huis, de mechanische kering en nog een losse ring dat daarbij hoort komen volgende week ergens binnen.

Heb die van mij laten vervangen.

Opzich is het niet zo moeilijk om alles open te draaien, maar mijn probleem was dat ik de keerring niet op de as kon persen, had daar niet het juiste gereedschap voor.

Het laten vervangen koste mij 230,- euro bij TenKate
 
Rijd al 4 jaar rond met sticker, vaak genoeg politie achter me gehad en nog nooit aan de kant gezet ervoor. Ook een keer aan de kant gezet, werd niks over gezegd.
 
Afgelopen zondag was ik aan t rijden met nog twee gasten, werden we aangehouden door motorsnor.

We reden 80-90 door een 60 gebied (Dijkweggetje door de polder bij St Annaland -> Stavenisse).
Er werd daar "levensgevaarlijk gereden" en "omwonenden klaagden veel", zo verklaarde de motorsnor.
Ik vermoed dat de omwonenden vooral klaagden mbt hun zondagsrust.
Diezelfde weg was tot een paar jaar geleden gewoon 80, maar tegenwoordig maken ze overal 60 van he.

We kwamen met een officiële waarschuwing weg, maar dit zou wel worden genoteerd.
Weet iemand hoe/wat waar ze dat noteren? Heeft dat nog echte gevolgen?

Twee van ons hebben een MF stickertje op t kenteken, niets over gehoord.


Ploatje bij t proatje
Foto720-68RNEU8H.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rijd al 4 jaar rond met sticker, vaak genoeg politie achter me gehad en nog nooit aan de kant gezet ervoor. Ook een keer aan de kant gezet, werd niks over gezegd.

Beter! Ik heb mijn sticker helaas moeten verwijderen, maar in ieder geval geen boete gehad. Ook een hele tijd mee rondgereden overigens.

Maar officieel is het plakken van stickers in ieder geval niet toegestaan.
 
Afgelopen zondag was ik aan t rijden met nog twee gasten, werden we aangehouden door motorsnor.

We reden 80-90 door een 60 gebied (Dijkweggetje door de polder bij St Annaland -> Stavenisse).
Er werd daar "levensgevaarlijk gereden" en "omwonenden klaagden veel", zo verklaarde de motorsnor.
Ik vermoed dat de omwonenden vooral klaagden mbt hun zondagsrust.
Diezelfde weg was tot een paar jaar geleden gewoon 80, maar tegenwoordig maken ze overal 60 van he.

We kwamen met een officiële waarschuwing weg, maar dit zou wel worden genoteerd.
Weet iemand hoe/wat waar ze dat noteren? Heeft dat nog echte gevolgen?

Twee van ons hebben een MF stickertje op t kenteken, niets over gehoord.

Geen idee of ze daar daadwerkelijk een notitie van maken en/of die notities in een centraal systeem worden opgeslagen. Lijkt mij niet, maar zeker weten doe ik het niet.

Ze passen op een hoop dijkjes inderdaad de snelheid aan. Komt vooral door geluidsoverlast. Ik ben zeker geen moraalridder en rij ook graag dijkjes, maar sommigen maken het heel erg bont. Zowel qua snelheid als geluidsoverlast.

Maar dijkjes blijven ook voor mij erg verleidelijk :] O-)
 
Afgelopen zondag was ik aan t rijden met nog twee gasten, werden we aangehouden door motorsnor.

We reden 80-90 door een 60 gebied (Dijkweggetje door de polder bij St Annaland -> Stavenisse).
Er werd daar "levensgevaarlijk gereden" en "omwonenden klaagden veel", zo verklaarde de motorsnor.
Ik vermoed dat de omwonenden vooral klaagden mbt hun zondagsrust.
Diezelfde weg was tot een paar jaar geleden gewoon 80, maar tegenwoordig maken ze overal 60 van he.

We kwamen met een officiële waarschuwing weg, maar dit zou wel worden genoteerd.
Weet iemand hoe/wat waar ze dat noteren? Heeft dat nog echte gevolgen?

Twee van ons hebben een MF stickertje op t kenteken, niets over gehoord.


Ploatje bij t proatje
[[ururl]]

Volgens mij is dat "noteren", 9 van de 10 keer, bij een bak koffie er nog eens over nadenken en dan vergeten :P
Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, ik persoonlijk lig niet wakker van zulke uitspraken door de blauwe mannen.

Mocht hij het echt noteren, dan is een mogelijk gevolg natuurlijk dat je volgende keer niet gematst wordt met een waarschuwing, maar wel de boete krijgt omdat je vorige keer ook al ermee weg bent gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag was ik aan t rijden met nog twee gasten, werden we aangehouden door motorsnor.

We reden 80-90 door een 60 gebied (Dijkweggetje door de polder bij St Annaland -> Stavenisse).
Er werd daar "levensgevaarlijk gereden" en "omwonenden klaagden veel", zo verklaarde de motorsnor.
Ik vermoed dat de omwonenden vooral klaagden mbt hun zondagsrust.
Diezelfde weg was tot een paar jaar geleden gewoon 80, maar tegenwoordig maken ze overal 60 van he.

We kwamen met een officiële waarschuwing weg, maar dit zou wel worden genoteerd.
Weet iemand hoe/wat waar ze dat noteren? Heeft dat nog echte gevolgen?

Twee van ons hebben een MF stickertje op t kenteken, niets over gehoord.


Ploatje bij t proatje
[afbeelding]

Dat noteren kan wel in hun politie systeem.
Heeft nu geen consequenties maar een volgende keer heb je hem te pakken.
:)
 
Voor de mensen met Dynojet-kits: Hoeveel zuiniger loopt een Storm nou indien goed afgesteld?

Ohja: Is het knallen van de uitlaat bij gas terug normaal bij de Storms? Had zelf zo het idee dat de PAIR hiervoor verantwoordelijk is, of een lekke uitlaatpakking. Klinkt wel leuk enzo, maar je trekt wel veel aandacht zo :/
 
Laatst bewerkt:
Voor de mensen met Dynojet-kits: Hoeveel zuiniger loopt een Storm nou indien goed afgesteld?

Ohja: Is het knallen van de uitlaat bij gas terug normaal bij de Storms? Had zelf zo het idee dat de PAIR hiervoor verantwoordelijk is, of een lekke uitlaatpakking. Klinkt wel leuk enzo, maar je trekt wel veel aandacht zo :/

Af en toe een keer een knal is niet erg, als je het knallen iedere keer hebt bij gas los dan is er sprake van een onvolledige verbranding. Dat kan meerdere oorzaken hebben: verkeerd afgesteld (te rijk wellicht?), enzovoorts. Secondairy Air System heb ik op een andere fiets ook wel eens meegemaakt. Na demontage van dat systeem nooit meer last van gehad. Of dat in dit geval ook zo is.... :?

Denk dat de experts op dit forum je wel wat tips kunnen geven.
 
als iemand nog een linker topkuip heeft in de kleur candy tahatian bleu heb ik er wel belang bij liet de vtr net vallen -O-

[afbeelding]

Ajj, wat zonde. Motorsloperij bij mij in de buurt is Meerlo in De Krim. Moet je maar eens vragen of hij dat heeft. Ik kom er nog wel eens. Kun je gewoon Nederlands mee praten :P

Heeft iemand ook zo'n gevoel gehad na het kopen van een firestorm dat hij zijn/haar rijbewijs gaat verliezen? Iemand hem wel eens kwijt geraakt met de firestorm?
 
Voor de mensen met Dynojet-kits: Hoeveel zuiniger loopt een Storm nou indien goed afgesteld?

Ohja: Is het knallen van de uitlaat bij gas terug normaal bij de Storms? Had zelf zo het idee dat de PAIR hiervoor verantwoordelijk is, of een lekke uitlaatpakking. Klinkt wel leuk enzo, maar je trekt wel veel aandacht zo :/


Zuinig rijden kan je vergeten met een firestorm.
Als dat je doel is moet je hem gewoon weg doen en een cb500 kopen ofzo.

Met een dynojet kit stel je de motor "optimaal" af.
Vaak worden er een paar pk'tjes gewonnen tov origineel vermogen.
In theorie zou de motor dus zuiniger gaan lopen, als jij gewoon 105 pk blijft gebruiken.
Echter, als je de nieuw gewonnen pony's gaat aanspreken, heeft ie meer dorst dan voorheen.


Bij constant knallende uitlaat denk ik eerder aan een losse uitlaat klem/veer?
Dat ie ergens lucht mee trekt de uitlaat in?


Heeft iemand ook zo'n gevoel gehad na het kopen van een firestorm dat hij zijn/haar rijbewijs gaat verliezen? Iemand hem wel eens kwijt geraakt met de firestorm?

Ja ik rijd nogal regelmatig als een idioot op dat ding... vooral als ik een kutdag had gehad.
Revelation in "Real men ride twins! :) (VTR1000F deel 12)"
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ook zo'n gevoel gehad na het kopen van een firestorm dat hij zijn/haar rijbewijs gaat verliezen? Iemand hem wel eens kwijt geraakt met de firestorm?

Het verbaast me dat ik nog steeds niet gepakt ben O-) (klopt af)


@Rev: Zo'n groot verschil verwachtte ik ook niet, maar een kilometer of 20 extra per tank was wel leuk geweest, en de 19-liter tanks zijn ook niet te vinden helaas...
Zag een kitje voorbij komen voor weinig, maar als ik de afstellingskosten hier in de buurt bekijk haal ik het er dus niet uit.
Eerst die uitlaat maar eens bekijken :z
 
Laatst bewerkt:
iemand nog interesse in verhoogde risers? Heb deze een jaar of twee geleden overgenomen van revelation. maar nog niet toe gekomen om te monteren.
 
Elke keer dat ik thuis kom heb ik een glimlach op mijn mond en hou ik het roze kaartje in mijn hand,, en denk yes ik heb hem nog *D *D



Ajj, wat zonde. Motorsloperij bij mij in de buurt is Meerlo in De Krim. Moet je maar eens vragen of hij dat heeft. Ik kom er nog wel eens. Kun je gewoon Nederlands mee praten :P

Heeft iemand ook zo'n gevoel gehad na het kopen van een firestorm dat hij zijn/haar rijbewijs gaat verliezen? Iemand hem wel eens kwijt geraakt met de firestorm?
 
Af en toe een keer een knal is niet erg, als je het knallen iedere keer hebt bij gas los dan is er sprake van een onvolledige verbranding. Dat kan meerdere oorzaken hebben: verkeerd afgesteld (te rijk wellicht?), enzovoorts. Secondairy Air System heb ik op een andere fiets ook wel eens meegemaakt. Na demontage van dat systeem nooit meer last van gehad. Of dat in dit geval ook zo is.... :?

Denk dat de experts op dit forum je wel wat tips kunnen geven.

Goed dat dit ter sprake komt! Heb een K&N filter en alles voor de rest standaard. Vooral als ik flink trappen in bergachtig Duits gebied en dan het gas los laat blijft het niet bij 1 knal..

Mooi trouwens om te horen dat ik niet de enigste ben, we zien wel. Komende 2 jaar nog aan de studie, dus me rijbewijs een paar maanden kwijt is niet zo'n probleem. Wel rottig dat ik dan niet kan rijden.. :|
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan