regen op vizier

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
ik moest vamorgen met de motor weg
en op de snelweg zag ik gewoon geen barst.
is er geen goedje of zo waardoor je vizier redelijk schoonblijft want vegen met me handschoen is ook geen optie als het hard regend.
 
Vizier met afwasmiddel schoonmaken.

Niet met de handschoen ivm krasjes en dan leg je juist een filter erover,
waardoor je nog minder ziet.

Ik kijk af en toe ff naar beneden en dan doet de (rij)wind de rest.
 
gebruik in ieder gevaal NOOIT afwasmiddel of zo'n schoonmaakmiddel!

Je vizier is gemaakt van polycabonaat of polyethyleen (kwee het even niet zeker)

Het afwasmiddel (e.d.) zorgt ervoor dat je vizier zijn elasticiteit kwijt raakt. Hierdoor wordt je vizier dus bros. het materiaal wordt versterkt (en verliest dus automatisch zijn elasticiteit) en is sneller breekbaar!!

En je vizier moet toch aardig elastisch zijn om hem open te kunnen maken (probeer het eens en kijk maar hoe het vizier vervormt)



Misschien eens dat "Quick and Brite" kopen van tv.... misschien helpt dat.


Sander
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 26 september 2002 18:37 schreef Sandman het volgende:
gebruik in ieder gevaal NOOIT afwasmiddel of zo'n schoonmaakmiddel!

Je vizier is gemaakt van polycabonaat of polyethyleen (kwee het even niet zeker)

Het afwasmiddel (e.d.) zorgt ervoor dat je vizier zijn elasticiteit kwijt raakt. Hierdoor wordt je vizier dus bros. het materiaal wordt versterkt (en verliest dus automatisch zijn elasticiteit) en is sneller breekbaar!!



Misschien eens dat "Quick and Brite" kopen van tv.... misschien helpt dat.


Sander
Volgens mij heb je niet helemaal gelijk. Maar je insteek is goed.
Het vizier is van Lexaan (is dacht ik een soort PC) en het kan zeker zijn elasticiteit kwijtraken! Daarom moet je polycarbonaat helmen bijvoorbeeld ook na 4 jaar vervangen. Ook je vizier zal na 4 jaar niet echt flexibel meer zijn, maar meestal geeft dat minder.

Waar je een vizier absoluut NIET mee mag schoonmaken is: GLASSEX!! Dat zorgt ervoor dat het bros wordt.
Een klein beetje afwasmiddel mag wel, en vooral veel water.

Zelf maak ik het met alleen water schoon. Als de vliegen echt aangekoekt zitten laat ik het ff 10 min wegen onder een natte theedoek.

Ik heb nu voor het eerst mijn vizier ingesmeerd met leervet. Ik wil weten of dit de regen een beetje weghoudt en mijn vizier een beetje beschermd. Let op: dit is een experiment, misschien is het wel helemaal niet goed voor mijn vizier. Alhoewel ik wel een keer gehoord heb dat Arai iemand verteld had dat hij zijn vizier wel met wax in kon smeren de eerste keer.
 
Volgens mij heb je niet helemaal gelijk. Maar je insteek is goed.
Het vizier is van Lexaan (is dacht ik een soort PC) en het kan zeker zijn elasticiteit kwijtraken! Daarom moet je polycarbonaat helmen bijvoorbeeld ook na 4 jaar vervangen. Ook je vizier zal na 4 jaar niet echt flexibel meer zijn, maar meestal geeft dat minder.

Waar je een vizier absoluut NIET mee mag schoonmaken is: GLASSEX!! Dat zorgt ervoor dat het bros wordt.
Een klein beetje afwasmiddel mag wel, en vooral veel water.

Zelf maak ik het met alleen water schoon. Als de vliegen echt aangekoekt zitten laat ik het ff 10 min wegen onder een natte theedoek.

Ik heb nu voor het eerst mijn vizier ingesmeerd met leervet. Ik wil weten of dit de regen een beetje weghoudt en mijn vizier een beetje beschermd. Let op: dit is een experiment, misschien is het wel helemaal niet goed voor mijn vizier. Alhoewel ik wel een keer gehoord heb dat Arai iemand verteld had dat hij zijn vizier wel met wax in kon smeren de eerste keer.

Lexan is idd polycarbonaat. Lexan is een merknaam van General Electrics (GE). Heb tot nu toe m'n vizier altijd alleen met water schoongemaakt. Een uurtje in de wasbak leggen en dan met keukenrol afpoetsen. Verder smeer ik er helemaal niets op. Om aanslaan te voorkomen heb ik een neuskapje in m'n helm zitten. Moet er wel bij zeggen dat tegenwoordig het vizier gemakkelijker aanslaat.
Aan de buitenkant waait de regen er wel goed af.


Die helm heb ik nu bijna 4 jaar, zowel in het getint als in het heldere vizier zitten amper krasjes. Toch wel goed spul dat polycarbonaat.
 
ik hou het denkelijk toch bij rain-x hoor, deze legt ook een soort van film en berokkend volgens mij geen schade...
Opgepast : ik heb dit nog niet uitgeprobeerd, het is maar een idee

Ik vind Rain X tegen vallen, ik gebruik nu glasplaten reiniger voor copieeer
apparaten en scanners,dat is op siliconen basis en dit werkt prima, en net zoals LCB zegt hoofd af en toe naar beneden,

NB: Wat dit spul aan aan de duurzaamheid van het vizier doet weet ik nog niet.
 
vizier heb ik gepoetst met autowas, de regen loopt er zo vanaf eventueel kun je af en toe je hoofd schuin houden, als je hard genoeg rijdt waait alles er dan vanaf!
 
Weet dat ze bij Arai de vizieren van bijvoorbeeld dhr pajic gewoon met autowax insmeren en daarna weer uitpoetsen. Kan absoluut geen kwaad aldus de service monteeur en de regen loopt er perfect vanaf. Bij verminderde werking gewoon weer opnieuw doen
C.U.


dikkevinger.
 
Ik weet niet waar je last van hebt. De regen waait er bij mij altijd gewoon af. Even je kop naar links/rechts en je ziet weer wat.

Ik zou er niet iets vettigs opdoen. Mij lijkt het dat je dan enorm veel last krijgt van spiegeling.

Schoonmaken doe ik meestal met wate. Als je een warme, natte theedoek 5 minuten op je vizier legt weekt alles weer af. Werkt retegoed en je hebt geen schoonmaak middelen nodig.
 
Goed dat ik mijn vizier tot nu nog maar met water heb schoongemaakt.
Dat van die schoonmaakmiddelen wist ik niet.
 
ik gebruik nu glasplaten reiniger voor copieeer
apparaten en scanners,dat is op siliconen basis en dit werkt prima

WSL? Dat spul maakt 't oppervlak echt spiegelglad, dus zou inderdaad aardig moeten werken. 'k heb me net een ongeluk lopen zoeken, 'k weet zeker dat ik 't nog ergens moet hebben liggen, maar waar?

Ik maak meestal de binnenkant met wat Dreft schoon en de buitenkant alleen met water. Last van regen heb ik eigenlijk alleen onder de 100km/u, daarboven waait 't aardig schoon.
 
Lexan is idd polycarbonaat. Lexan is een merknaam van General Electrics (GE). Heb tot nu toe m'n vizier altijd alleen met water schoongemaakt. Een uurtje in de wasbak leggen en dan met keukenrol afpoetsen. Verder smeer ik er helemaal niets op. Om aanslaan te voorkomen heb ik een neuskapje in m'n helm zitten. Moet er wel bij zeggen dat tegenwoordig het vizier gemakkelijker aanslaat.
Aan de buitenkant waait de regen er wel goed af.


Die helm heb ik nu bijna 4 jaar, zowel in het getint als in het heldere vizier zitten amper krasjes. Toch wel goed spul dat polycarbonaat.
Ja maar lief, het ziet er naar 4 jaar misschien nog wel goed uit, maar dat is het niet meer. Dat weet je hè? Dus wel straks vervangen.

PC is trouwens enorm taai, maar kan niet zo goed tegen slag als er een echte kerf in zit.


Enne, ik heb op Rain-X gelezen dat je het beter niet op vizieren kunt doen? Vlgs mij dezelfde reden als glassex.
 
Ik vind Rain X tegen vallen, ik gebruik nu glasplaten reiniger voor copieeer
apparaten en scanners,dat is op siliconen basis en dit werkt prima, en net zoals LCB zegt hoofd af en toe naar beneden,

NB: Wat dit spul aan aan de duurzaamheid van het vizier doet weet ik nog niet.

Glasplaten reiniger is inderdaad prima spul daarvoor, let echter wel op er zijn meerdere soorten glasplaten reiniger, sommige zijn alleen maar reiniger en op basis van een oplos middel die moet je dus niet hebben.
De reiniger die jij noemt is meestal een flesje met wit glibberig spul op basis van sileconen dit eigenlijk bedoeld als een soort smeermiddel voor glasplaten als er gebruik wordt gemaakt van een automatische papier invoer op de copier, dit moet er voor zorgen dat het papier soepel over de glasplaat glijd.

Alle andere zijn alleen om schoon te maken en helpen dus niet en zouden zelfs een schadelijke werking kunnen hebben, zelf gebruik ik die witte reiniger al jaren en werkt perfect.
Gewoone sileconen spray heb ik ook wel eens gebruikt en werkte ook goed, inspuiten en dan direct weer uitwrijven tot je geen strepen meer ziet.

Succes van een ex copier techneut.
 
rain x vind ik ideaal, alleen is niet elk vizier er tegen bestand, dus wel ff proberen in een hoekje van je vizier,

P.S. het vizier van m'n shoei kan er wel tegen :P :P , 'k vindt het ideaal spul :)
 
Als ik m'n auto door een wasstraat rij, wordt er ook na de wasbeurt een fijne nevel overheen gespoten, waarmee onmiddelijk het water wegloopt. Daarna de fohn er over(blower) en de druppels vliegen er af. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het iets op siliconebasis is. Wie het weet mag het zeggen.
Ook zoiets toepasbaar voor het vizier :?
 
Ik ken het probleem ik heb zelf een wisser op mijn handschoen dit is een stukje rubber net als een autoruitwisser die standaard op mijn handschoen zit .
Zeker als het sneeuwt doet ding wonderen 1 veeg en je versier is schoon .
Bij extreme regenval moet je wat vaker wissen maar het werkt goed .
greet rob
 
Rain X is klote, gewoon een bietie dreft erop werkt al veel beter.

Die autowas zal ik ook eens gaan proberen, heb er wel eens aan gedacht maar nooit getest. :)
 
Lees de kleine lettertjes maar eens op zo'n flesje Rain-X!!! Niet gebruiken op kunststof staat erop (of iets dergelijks)!

Ik maak mn vizier altijd schoon met water, en daarna autowas gebruiken ZONDER oplosmiddel. 'Solvent free' wil ook wel eens op de fles staan! Die oplosmiddelen in sommige flessen autowas tasten het kunststof ook weer aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan