Wat bedoel je precies, eerste post wel gelezenDat is alles neem ik aan...Bovenstaande maakt geen enkel verschil.
Wie mogen er allemaal in de vrijgegeven S3 rijden; alle 120 inschrijvers bij een regenachtige dag?.... De S3 klasse vrijgeven voor regenbanden ....
persoonlijk denk ik niet dat rijders in de S1 echt 2e setjes velgen hebben... maar je hebt wel een punt ... mmmmmmmWie mogen er allemaal in de vrijgegeven S3 rijden; alle 120 inschrijvers bij een regenachtige dag?
Want als regenbanden eenmaal mogen denk dat toch een groot deel van de rijders die aan gaan schaffen; ook mensen die nu 1:18 rijden (droog, clubcircuit).
Die banden zijn niet duur (300,-), de 2e-hands velgen voor wat oudere fietsen meestal ook niet (350,-) en de benodigde paddockstands voor en achter zijn ook best betaalbaar (150,-).Wat kost een setje regenbanden gemiddeld? Is dat veel duurder dan een setje Diablo's of Supercorsa's?
Helemaal mee eens, zelfs intermediat's rijden moet vrij zijn!Ik vind het ook wel aantrekkelijk om bijvoorbeeld in de S2+S3 het gebruik toe te staan. Past ook wel bij de omschrijving van de klassen zoals op de ZAC site te lezen is.
In de praktijk zie je ook al dat degenen die op hun wegmotor aan de ZAC deelnemen, hoofdzakelijk in de S0+S1 rondrijden, hetgeen het vrijgeven van regenbanden in S2+S3 vergemakkelijkt. Ik heb zowieso de indruk dat iedereen die al met een speciale circuitbike deelneemt hier een voorstander van is.
Qua investering praat je denk ik over een €1000,- wat op zich natuurlijk ook weer extra kosten zijn, maar de meesten hebben het er denk ik wel voor over.
Organisatorisch zie ik niet echt een probleem. Tussen inschrijven en eerste training zit over het algemeen wel wat tijd om wielen te verwisselen. En 5 minuten is wellicht wat overdreven, maar binnen een kwartier lukt dat toch echt wel. Laat die keuze gewoon aan iedere rijder over en de organisatie van de ZAC wordt niet belast met een beslismoment waarop de race tot regenrace wordt uitgeroepen.
Haal eerst die gladde stukken eruit,regenbanden bieden daar echt geen verbetering!Zelf ondervonden.
Hierna krijgen we zeker ook bandenwarmers?
Nou heb ik net mijn vakantiegeld van de ZAC-miljonairs gekregenHaal eerst die gladde stukken eruit,regenbanden bieden daar echt geen verbetering!
Die stoppie aan het begin van de pitstraat waar iedere rijder na zijn sessie langs kwam en even stilstond...Kheb zondag ook niet gezien dat er gecontroleerd werd ...
Ik ben in principe vóór regenbanden,maar zoals ik al zei/schreef,die 2 gladde stukken Nissan en Mitsubishi of hoe ze ook heten,zijn ook met regenbanden spekglad.Was je nou voor -en had je oplossingen voor de 'probleempjes'- of nog steeds tegen regenbanden?
Volgens mij moet je het niet te ingewikkeld maken (met een wet race, verschuiven van starts i.v.m. regen, controles e.d.), gewoon toestaan, als je ze er niet op tijd in kunt krijgen dan rijd je toch met je gewone banden.
Denk dat Heldesker ze nog niet allemaal herkend!Die stoppie aan het begin van de pitstraat waar iedere rijder na zijn sessie langs kwam en even stilstond