Remblokken SBS vraag

PatrickGSX

MF veteraan
17 mrt 2013
1.052
2
Lunteren
Mijn maatje en ik rijden met Brembo klauwen op onze Suzuki's.

Nu wil ik remblokken bestellen van SBS(kan ik het makkelijkste aankomen).

Welke types moet ik hebben?

Dual carbon is DC841 en DC901, is enkel verschil in dikte 0.5 mm?
welke in Sinter moet ik pakken voor de regen?

Wie kan mij de verschillen uitleggen?

Ik heb M4 klauwen en mijn maatje die chrome GP klauwen.

Gr. Patrick
 
SBS heeft een goede support is mijn ervaring.

Ik zou ze even mailen via de website.


Ik kreeg snel en duidelijk antwoordt op mijn vragen.
 
Als het echt echt nat is, dan heb je echt niks aan deze blokken.
Remkracht is minimaal en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon

Ook dan doen ze het prima. Je moet ze natuurlijk wel echt gebruiken om de temperatuur erin te houden. Doe je dat niet dan remt het niet en slijt het uiteraard als de ziekte.
 
Ook dan doen ze het prima. Je moet ze natuurlijk wel echt gebruiken om de temperatuur erin te houden. Doe je dat niet dan remt het niet en slijt het uiteraard als de ziekte.

Afgelopen donderdag op Zolder gebeurde er vrij weinig hoor. En het is toch wel een baan waar je regelmatig flink moet remmen. Ik zal wel niet hard genoeg remmen dan...
 
DS beste remblokken ooit. Wel zeer prijzig, maar gingen gewoon een vol seizoen mee.

Rijd ik nu met SBS RS, bite is minder en slijten een heel stuk harder, maar met een beetje zoeken heb je de voorkant voor 80 euro... Bevallen me prima (al is de DS wel echt ultiem)
 
Ik rijd ook met SBS RS, blokken gaan 3-4 dagen mee. 3 sets per seizoen ongeveer. Als de DS echt een seizoen meegaan zijn ze zeker t overwegen waard.
 
Is RS of DS beter dan DC?

Mij is altijd verteld dat je beter met carbon blokjes kan rijden op het circuit omdat sintered blokjes verglazen.

Dat geldt niet voor deze 2 types?
 
Is RS of DS beter dan DC?

Mij is altijd verteld dat je beter met carbon blokjes kan rijden op het circuit omdat sintered blokjes verglazen.

Dat geldt niet voor deze 2 types?

Ligt ook aan de kwaliteit, reed eerder met Lucas TRW DC echt perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan