Remblokken

Chrissifumi39

Die hard MF'er
19 dec 2011
784
4
Woubrugge
Op dit moment rij ik met Carbon Lorraine remblokken. Nu heb ik begrepen dat andere gasten met TRW Lucas remblokken rijden (carbon).

Nu viel me op dat dit type remblokken bijna 30 euro per setje goedkoper zijn. Ik ga dan direct twijfelen aan de kwaliteit, echter heb ik wel begrepen dat er meerdere gasten die (redelijk voorin) in de Supercup 600 meerijden met deze TRW Lucas remblokken rijden.

Zijn er mensen die met deze blokken rijden en wellicht aan kunnen geven waar het verschil in zit?
 
Gewoon zelf proberen Chris en niet teveel op de ervaringen van anderen afgaan. Jij moet je er goed bij voelen. Slijtage is ook afhankelijk van hoe je remt.
 
Brembo remblokken zijn ook aanraders. Wel wat duurder, maar dan heb je ook wat.
 
Ik ben net veranderd van TRW (gesinterd) naar Carbone Lorraine omdat de TRW na 2 circuitdagen op waren. Per setje zijn ze dan wel goedkoop, maar dus niet als je de levenduur meetelt. Remmen doen ze wel super!
 
Ik ben net veranderd van TRW (gesinterd) naar Carbone Lorraine omdat de TRW na 2 circuitdagen op waren. Per setje zijn ze dan wel goedkoop, maar dus niet als je de levenduur meetelt. Remmen doen ze wel super!

Ik vermoedde al dat het hem hier in zou zitten, maar wilde graag een 'ervaringsdeskundige' horen.

Overigens is dezelfde discussie gaande in het r6 topic voor de mensen die de discussie graag volgen maar geen r6 hebben
 
Brembo remblokken zijn ook aanraders. Wel wat duurder, maar dan heb je ook wat.

En............ gaan lekker lang mee is mijn ervaring. Heb hiervoor met de dual carbon blokken gereden van SBS, die waren ook vrij vlot weer aan vervanging toe.
De Brembo's (Z04) zijn per set wel duurder, gaan langer mee en uiteindelijk ben je toch goedkoper uit! :)
 
Op dit moment rij ik met Carbon Lorraine remblokken. Nu heb ik begrepen dat andere gasten met TRW Lucas remblokken rijden (carbon).

Nu viel me op dat dit type remblokken bijna 30 euro per setje goedkoper zijn. Ik ga dan direct twijfelen aan de kwaliteit, echter heb ik wel begrepen dat er meerdere gasten die (redelijk voorin) in de Supercup 600 meerijden met deze TRW Lucas remblokken rijden.

Zijn er mensen die met deze blokken rijden en wellicht aan kunnen geven waar het verschil in zit?
Welk type CL?.
 
Ik vermoedde al dat het hem hier in zou zitten, maar wilde graag een 'ervaringsdeskundige' horen.

Overigens is dezelfde discussie gaande in het r6 topic voor de mensen die de discussie graag volgen maar geen r6 hebben


Hoi, ik rij zelf ook met TRW en wat betreft de verhoogde slijtage klopt het voor de sinterversie maar ik ben overgegaan op de carbonversie en deze slijt een stuk minder snel als de sinter versie. Ook heb ik het gevoel dat je met de carbonversie harder kan doorremmen. De sinterversie gebruik ik wel in natte omstandigheden. Dan voldoet carbon minder. Verder is het natuurlijk ook een persoonlijke kwestie en moet je het gewoon proberen. Het goedkoopste koop je deze blokken op EBay. Ik betaal voor complete set sinterblokken li en re 56 euro in Duitsland inclusief verzenden. Carbon is iets duurder maar niet veel.

Gr. Henk
 
Terug
Bovenaan Onderaan