Paisley
MF veteraan
- 28 jul 2008
- 2.253
- 0
IK BEN HET SPUUGZAT! om iedere keer mijn remmen uit elkaar te moeten halen wanneer de boel weer eens aanloopt door pekel. Vorige winter heb ik mijn voorrem 3 keer uit elkaar moeten halen, deze 'winter' ben ik direct al half november de klos, dus dat voorspelt niet veel goeds.
Is mijn remklauw dan zo slecht? Inmiddels wel, maar dat valt in beginsel wel mee. Mijn motor staat altijd buiten en wordt het jaar door dagelijks gereden, wordt nooit afgespoten en krijgt nogal wat voor z'n kiezen. Ik heb deze motor inmiddels zo'n 3 jaar en hij begint er aardig afgetuigd uit te zien, kwam ik pijnlijk achter toen ik hem onder TL-licht eens beter ging bekijken. En als ik mijn jaarlijkse km's doortrek tot in de toekomst, moet deze motor minstens nog 2 winters mee kunnen.
Die remmen, dat zit me dwars. Het heeft me al een geblokkeerde rem bezorgd, met een blauwe remschijf die zo krom trok als een banaan tot gevolg. Een aanlopende en slecht doseerbare voorrem is bij gladheid een drama, en vaak kom ik er redelijk laat achter dat het voorwiel niet meer volledig vrij loopt. Het wordt nu een obsessie: Als mijn rem maar 1 keer onnatuurlijk aanvoelt, stap ik direct af om te controleren of de schijf heet is en of mijn voorwiel vrijloopt.
Een onnozele vraag van mij aan mijn monteur was: "Hoe kan het dan dat automobilisten hier nauwelijks last van hebben?"
Nou, daar is de hele handel natuurlijk veel beter afgeschermd voor de elementen.
Kan ik dat niet ook voor mijn motor doen? Een lelijk geval op het voorwiel hindert me niet, zolang ik niet de hele winter angstvallig loop te checken of alles nog naar behoren functioneert.
Is er hier iemand die zelf aan het knutselen is gegaan om de remklauwen te beschermen tegen water en pekel? Of is er iets voor te koop? Heeft iemand daar tips voor?
Is mijn remklauw dan zo slecht? Inmiddels wel, maar dat valt in beginsel wel mee. Mijn motor staat altijd buiten en wordt het jaar door dagelijks gereden, wordt nooit afgespoten en krijgt nogal wat voor z'n kiezen. Ik heb deze motor inmiddels zo'n 3 jaar en hij begint er aardig afgetuigd uit te zien, kwam ik pijnlijk achter toen ik hem onder TL-licht eens beter ging bekijken. En als ik mijn jaarlijkse km's doortrek tot in de toekomst, moet deze motor minstens nog 2 winters mee kunnen.
Die remmen, dat zit me dwars. Het heeft me al een geblokkeerde rem bezorgd, met een blauwe remschijf die zo krom trok als een banaan tot gevolg. Een aanlopende en slecht doseerbare voorrem is bij gladheid een drama, en vaak kom ik er redelijk laat achter dat het voorwiel niet meer volledig vrij loopt. Het wordt nu een obsessie: Als mijn rem maar 1 keer onnatuurlijk aanvoelt, stap ik direct af om te controleren of de schijf heet is en of mijn voorwiel vrijloopt.
Een onnozele vraag van mij aan mijn monteur was: "Hoe kan het dan dat automobilisten hier nauwelijks last van hebben?"
Nou, daar is de hele handel natuurlijk veel beter afgeschermd voor de elementen.
Kan ik dat niet ook voor mijn motor doen? Een lelijk geval op het voorwiel hindert me niet, zolang ik niet de hele winter angstvallig loop te checken of alles nog naar behoren functioneert.
Is er hier iemand die zelf aan het knutselen is gegaan om de remklauwen te beschermen tegen water en pekel? Of is er iets voor te koop? Heeft iemand daar tips voor?