Dan heeft dan alleen met de remblokken te maken gehad. Van andere remleidingen gaat hij niet harder remmen.Op de XJ van mijn vrouw had ik destijds stalen remleidingen gemonteerd en wat zachtere remblokken waardoor de motor toch een stuk sneller en met minder kracht tot stilstand kwam.
Misschien uitzetten van ouwe leidingen? Ik betwijfel ook of die in de afgelopen 25 jaar ooit vervangen zijn. Maakt niet uit in dit geval, er komen toch nieuwe staalflex leidingen op, ik wil het voor Mn meissie gewoon knap hebbenDan heeft dan alleen met de remblokken te maken gehad. Van andere remleidingen gaat hij niet harder remmen.
Als je oude leidingen uitzetten gaat hij niet minder hart remmen, enkel de slag wordt wat langer. De druk blijft gelijk. 18mm lijkt me erg onwaarschijnlijk. ik denk dat er maximaal 14mm op zit of 1/2 inch. Ik neem aan dat er geen radiale pomp op zit?Misschien uitzetten van ouwe leidingen? Ik betwijfel ook of die in de afgelopen 25 jaar ooit vervangen zijn. Maakt niet uit in dit geval, er komen toch nieuwe staalflex leidingen op, ik wil het voor Mn meissie gewoon knap hebben
Ik heb net gekeken: er zit op het moment een 18 op. Dus dan zou ik voor een 16 moeten gaan?
Ik heb net nog even gekeken, maar ik denk dat het inderdaad 14 is. Aan de ene kant staat 18 maar op het reservoir zelf staat 14.Als je oude leidingen uitzetten gaat hij niet minder hart remmen, enkel de slag wordt wat langer. De druk blijft gelijk. 18mm lijkt me erg onwaarschijnlijk. ik denk dat er maximaal 14mm op zit of 1/2 inch. Ik neem aan dat er geen radiale pomp op zit?
Een maat kleiner is 1/2 inch (12,7mm) en dat verschil merk je goed. Ik had die op mijn sm met een 4 zuiger remklauw. Deze pomp kwam van een ouder type vfr750 of oud type cbr600 (met 2 2-zuiger remklauwen.Ik heb net nog even gekeken, maar ik denk dat het inderdaad 14 is. Aan de ene kant staat 18 maar op het reservoir zelf staat 14.
Is gewoon de oude standaard pomp, niet radiaal. Zou dat wel een verbetering zijn? Ik heb daar eigenlijk geen ervaring mee
Als je niet vlot kunt remmen dan mankeert er wat aan het remsysteem. Origineel en degelijk onderhouden mag remmen geen problemen geven en moet er niet veel kracht nodig zijn om de remmen te bedienen.
Denk eerder dat het remsysteem aan een goede onderhoudsbeurt toe is. Volledige revisie.
Ho ff, dit gaat niet om een XJ die niet wilt remmen maar om een jongedame van 2 turf hoogAls je niet vlot kunt remmen dan mankeert er wat aan het remsysteem. Origineel en degelijk onderhouden mag remmen geen problemen geven en moet er niet veel kracht nodig zijn om de remmen te bedienen.
Denk eerder dat het remsysteem aan een goede onderhoudsbeurt toe is. Volledige revisie.
Thanks, ik ga even kijkenEen maat kleiner is 1/2 inch (12,7mm) en dat verschil merk je goed. Ik had die op mijn sm met een 4 zuiger remklauw. Deze pomp kwam van een ouder type vfr750 of oud type cbr600 (met 2 2-zuiger remklauwen.
Past een 4-zuiger remklauw er tussen zonder de spaken te raken?1 blue spot, met een 11 mm pomp
Jazeker, is 1 van de dingen die mensen vaak upgraden. Afgezien van een complete front-end van een fzr600 met 2 bluespots.Past een 4-zuiger remklauw er tussen zonder de spaken te raken?
net gemeten bij een diversion, 39mm tussen schijf en spaak.Past een 4-zuiger remklauw er tussen zonder de spaken te raken?
Ter indicatie: de koppeling wordt ook aangepast naar hydraulisch omdat die voor haar te zwaar is.