-ontvet je schijven eens grondig met brake-cleaner
-doe dan gelijk je blokjes ook maar (want die zijn misschien nu toch vet geworden van je schijven), desnoods wat opschuren met een korrel 80.
Nieuwe blokjes remmen trouwens in het begin voor geen meter hé, moeten letterlijk ingeremd worden.
-ben je zeker dat je goed ontlucht hebt? Daar valt of staat alles mee.
dit terwijl er geen lucht in de leiding zit.
De schijven heb ik ontvet voor de ckrheid voordat ik de blokjes terug erop heb gezet. dus de schijven zijn ontvet. en de blokjes zijn nieuw.
jah want er zat gewoon geen lucht in de leiding.
maar hoe kan het dan zijn dat ik de handle tot aan het handvat in kan knijpen?
want dit kan bij de andere magna ook niet.
dit terwijl er geen lucht in de leiding zit.
(vergeet na het ontluchten niet even een nachtje je voorrem vast te zetten met een trekbandje)
Zijn het nog de orginele remleidingen? Deze kunnen zo versleten zijn dat ze zicht 'opblazen' als je in de remhendel knijpt. Deze vervangen en dan kun je meteen staalomvlochten erop zetten. Officeel hoort een remleiding iedere 4 jaar vervangen te worden (alleen doet niemand dat0 Staalomvlochten gaan in principe levenslang mee.
eigenlijk zijn de remleidingen wel oud jah.
Het zou dus goed kunnen dat ze uitzetten.
morgen ga ik even informeren voor nieuwe remleidingen met gevlochten ijzerdraad eromheen.
Eens kijken of het scheelt.
Tnx alvast voor jullie reacties! Super!
Hierdoor worden de eventueel aanwezige luchtbelltjes kleiner waardoor ze makelijker naar het reservoir kunnen. Als je de hendel dan weer loslaat kunnen de bellen ontsnappen naar het reservoir.
Waar is dat goed voor?
Hierdoor worden de eventueel aanwezige luchtbelltjes kleiner waardoor ze makelijker naar het reservoir kunnen. Als je de hendel dan weer loslaat kunnen de bellen ontsnappen naar het reservoir.
Ik heb een paar week geleden stalen remleiding op mijn motor gezet, en kan het iedereen aan raden
Eerst kon ik ze ook indrukken tot aan het handvat, lekker sponzig, maar nu met die nieuwe leidingen kan ik ze nog een paar mm in knijpen en that's it. Heerlijk stijfWel wennen in het beginnen, maar zeker het investeren waard.
Volgens mij zaten er bij mij ook nog de originele op (1982)
Is dat zo? Dan heb ik weer wat bijgeleerd!
Demonteer je remklauwen eens en steek een metalen blokje oid tussen de zuigers.
Trek nu aan de handle en houd hem vast. Als je voelt dat je de handle steeds verder in kan knijpen heeft je rempomp inwendige lekkage.
En waarom moet hij daar voor zijn remklauwen los halen?????
Dikke onzin, op de weg merk je amper verschil tussen stalen en rubberen remslangen/leidingen. Circuit is een ander verhaal.
Da's het eerste wat ook bij mij opkwam...
De oplossing is al genoemd: vervang de remleiding door RVS ommantelde teflonleiding, nieuwe vloeistof erin en je kent je remmerij niet meer terug !
Als je er geen verstand van hebt kan je je er beter niet mee bemoeien, zeker als het remmen betrefd.Dikke onzin, op de weg merk je amper verschil tussen stalen en rubberen remslangen/leidingen. Circuit is een ander verhaal.
Bij die kerel is er iets kapot, je zal toch eerst moeten kijken wat er kapot is voordat je andere remleidingen gaat steken!