Vanaf een euro of 60 koop je een art goedgekeurd schijfremslot, laat je goed voorlichten en koop er 1 die goed strak om je schijf past.
En neem een opvallende kleur anders vergeet je hem zelf nog een keer te verwijderen voor je op de motor stapt.
goeie tips/ hulp
thnks
verzekering loopt al maar stond niet bij dat er een slot bij MOEST
motortje is uit '85 en heeft nog wel maar 30.000km gelope
1985, dan kun je haar niet WA+ verzekeren, dat kan alleen tot 15 jaar oud. Dus heb je ook geen goedgekeurd slot nodig, maar check nog ff met je verzekering.
Als je hem niet meer tegen diefstal zou kunnen verzekeren, heb je natuurlijk JUIST een goed slot nodigOverigens is dat niet waar hoor. Je kunt je motor nog heel goed WA+ verzekeren als hij 15 jaar of ouder is. Het ligt helemaal aan de maatschappij welke eisen ze stellen m.b.t. het slot. Even in je polisvoorwaarden kijken, maar heel vaak willen ze dat je een ART goedgekeurd slot hebt.
Heb je helemaal gelijk in. Maar bij mijn verzekering werkt het op deze manier. Het kan idd heel goed zijn dat dat bij andere verz. anders werkt. Maar je restwaarde is boven de 15 jaar oud vaak kleiner dan de extra premie op jaar basis.
Ik denk dat schijf verwijderen nogal een omslachtige procedure is (kost te veel tijd voor gemiddelde dief?). Als je een enkele schijf hebt is de motor behoorlijk gevaarlijk te rijden (achterrem doet op meeste motors maar weinig), en met een dubbele schijf voor moet er een stevige wig in de niet meer gebruikte remklauw worden gestopt anders heb je onvoldoende tegendruk op de andere schijf.Schijfremslot is wel makkelijk mee te nemen, maar ook makkelijk te omzeilen: betreffende schijf losschroeven en de motor is zo weg te rijden. Met ietwat minder remcapaciteit, maar goed, dat slot komt later wel.
Skateboard/rollerskte onder geblokkeerd wiel en hoppa zo in busje te duwen.
Moraal: leg 'm ook nog ergens aan vast en blijf alert.
Ik zie vast iets over het hoofd maar als de schroeven los zijn zit je nog altijd met een schijf en een remslot om je wielas: Je zal toch minstens het voorwiel er uit moeten halen voor je kunt rijden zonder al te veel geklingel-klangel?de schijf losschoeven is twee tellen werk met de makita van de gamma
dan rijden ze gewoon naar huis op jouw motor.
Simpele tip voor remslot-herinnering: Zet je dodemans-knop op 'uit' als je het slot er op doet. Niet waterdicht natuurlijk (met name als je vergeten was de dodemans knop op uit te zetten...) maar kan bij starten net voldoende vertraging geven om de grijze massa er aan te herinneren dat er nog een slot in je wiel zit. Handiger dan gefriemel met zo'n koord.