Revisie CB1100F blok

Super zeg! Van zo'n potent blok kan ik voorlopig alleen nog maar dromen, al ligt de basis wel klaar :9

De motor zelf ziet er ook fantastisch uit, is stiekem ook een beetje een voorbeeld hoe mijn 4de project gaat worden. (als de andere drie af zijn)
 
hmmm...
't is mooi weer hier,
zou hij een stukkie wezen rijden :? :?
Dank voor jullie lovende woorden vrienden :Y . Hier was het ook droog maar wel koud. Ik was het eigenlijk wel van plan maar zit nog steeds te wachten op de ophang beugel voor m'n ovale Viper demper '( . heb daarom van middag maar besloten om verder te gaan en heb de gaten in m'n SBK-stuur gefreesd en de nieuwe kabels erdoor geregen. Ik had nog een goede set stuurschakelelaars en had daar dus de kabels al op aan gesloten/gesoldeerd. Alles was goed voorbereid en het ziet er heel strak uit, een stuur waar je dus niet van die lelijke dikke zwarte kabel hoezen langs ziet lopen.
Nee, ze zijn nu maar 8mm dik de kabels en duiken vanuit de stuurschakelaar gelijk het stuur in en komen er in het nidden van het stuur pal boven het balhoofd er weer uit. Wilde ze eerst door het balhoofd laten lopen maar dat is niet echt practisch.
a) moet het stuur eraf dan gaat dat dus niet meer.
b) ik wil zo'n bok maken die de voorkant van de grond zet, en die pakken aan de onderzijde in de balhoofdpen van de USD vork.

Dus lopen ze nu zo midden onder de tank, en kan ik straks het stuureraf halen en de kabels gewoon met multistekkers loskoppelen. Heb ook nog de ring waar het contactslot in zatvan de kroonplaat afgefreesd zodat m'n chromen tellersetje mooi dicht op de kroonplaat bevestigd kan worden. Heb nog wel wat tijd noding om de kabelboom opnieuw te maken, met alle relais in alle scheakelingen. Maar ook dat heb ik helemaal op tekening staan, en gaat dus ook goed komen :Y .
Daarna, gaan de 4 zuiger remtangen uitelkaar om een mooi goud kleurtje te krijgen ipv het donkere antraciet, de USD wordt ook donker van kleur, niet zwart maar waarschijnlijk het antraciet wat nu de remtangen zijn. Dan tevens het ZXR voorspatbord zwart spuiten, En het voorwiel word net als het achterwiel ook geel/oranje. Het hart van de schijven worden dan weer zwart. Ook heb ik nog een achterrem setje liggen van een CBR600, die huidige standaard rem gaat vervangen.

Ik heb woensdag het spul nog afgesteld mbv m'n maat en wat is dat een geweldige sound met die K&N's erop, ze zeggen wel dat iets zuigt, nou dat hoor je echt zuigen. Zo gaaf... :9~

Zo dat was het weer voor nu, heb helaas m'n digi vergeten mee te nemen, dus ik moet jullie helaas de foto's schuldig blijven, maar niet getreurd, er volgen nog zat plaatjes.
 
Zo ben vanavond nog ff bezig geweest, ff gauw een paar plaatjes.
Kabeltjes netjes door het stuur.
full
 
Morgen een dagje verlof genomen, en de hele dag lekker klussen aan de spagetti.
 
Ik ben juist de andere kant opgegaan.

http://www.cb1100r.nl/engine/rb_016.jpg

Omdat het blok toch uit elkaar ligt laat ik gelijk frame en achtervork poedercoaten.

En HELP!!! Weet iemand waar ik 71mm zuigerveren kan krijgen? Honda verkoopt de +1.00 overmaat van de 1100R niet meer. Ik heb die van de 1100F opgemeten en met een beetje bewerken van de zuigers van de R zouden die passen. Echter ook niet meer te koop. Ik heb Technische Handelsonderneming Nederland uit Enschede gevraagd maar afgezien van een kort berichtje heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen. Gegevens van de veren kan ik mailen.

Morgen nog wat foto's van de bewerkte kanalen van de kop en ook de oliepomp.
 
pfffffffffffff weer sjiek hoor renee! ik ga ´m vast nog een keer zien deze zomer!
 
Zo heh vandaag de eerste meters gemaakt op m'n CB1100RR. En wat voor meters. Ok bij het begin beginnen.
Voordat ik alle bedrading sloopte hadden we de Mikuni's gesynchoniseerd en het mengel afgesteld. Ze liep mooi en dus verder gegaan. Ik ben net weer een week aan het werk na een flinke griep van 2 weken. Ik heb afgelopen week een nieuw tussen stuk gemaakt voor de Viper Oval. Ziet er zeer gelikt uit al zeg ik het zelf. Heb vanmorgen het laatset deel van de bedrading afgemaakt. Dacht dus daana nu kunnen we de 1e proefrit gaan maken. Ze startte zo maar liep voor geen meter. Snapte er niets van, weer proberen weer k*t. cilinder 2& 3 liepen niet lekker mee. Natuurlijk denk je dan, ontsteking, bobine, oki, o.i.d.. Niet dus, bleek de carbs van binnen lekker vuil te zijn. Dus carbs eraf, 2 uur in de Ultrasoon bak. Daarna, alles afgespoeld. Alles rijkelijk n de WD40 gezet, en de carbs weer mooi in elkaar gezet, de Miks er weer op en nu was het intussen 4 uur s'middag's geworden. Starten en lopen, nog niet mooi maar ze bleef igg stationair lopen. 1e proefrit, maar ze liep nog niet geweldig. Bougies bekeken, mengsel niet goed. Nog wat met de luchtschroeven gespeeld en dat scheelde een hele hoop. Ik schrok ervan, wat een koppel zeg. Helaas moeten de naalden een standje omhoog want ze krijgt nog niet genoeg benzine. Intussen was het 5 uur geweest. Tijdens het afstellen bleek ook er aardig wat olie te lekken uit de rechter USD vorkpoot. Dat was dus ook mooi k*t.. Maar om terug te komen op de prestaties, tjonge ik had nog niet eerder op een 11F gereden, en zeker niet op eentje met zulke carburateurs en die geflowde kop. Ondanks dat de afstelling verre van optimaal is zet je haar zo op het achterwiel. Heerlijk, gewoon powerwheelies maken met je Bol. Hoe moet dat wel niet gaan als ze wel helemaal goed is afgesteld, kan bijna niet meer wachten. Moet wel een dB-killer in de Viper doen want onze vrienden in het Blauw gaan dit niet leuk vinden. Helaas ben ik door genoemde omstandigheden ook niet op het paasontbijt in Meerkerk. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van de vorderingen. Heb door het vele werk en korte tijdsbestek om haar toch voor maandag gereed te hebben geen foto's gemaakt.
 
Ik dacht al....waar blijft ie!! ;)
Gelukkig dat het de goede kant op gaat
Het moet natuurlijk niet al te makkelijk gaan :X
Jammer dat je niet bij het paasontbijt kan zijn.
Ik denk dat ik het ook niet red [rug]
MAAR we gaan haar een keertje zien[en horen]
gr.ron.
 
Hey Renee,

Had al het id dat er iets moest zijn, hoorde een tijdje geen voortgangs berichten. Gelukkig ben je weer op de been.

Gr. Rob
 
Ik dacht al....waar blijft ie!! ;)
Gelukkig dat het de goede kant op gaat
Het moet natuurlijk niet al te makkelijk gaan :X
Jammer dat je niet bij het paasontbijt kan zijn.
Ik denk dat ik het ook niet red [rug]
MAAR we gaan haar een keertje zien[en horen]
gr.ron.
Tuurlijk gaan jullie haar zien en horen, we organiseren gwoon nog eens een meeting wat verder in het seizoen, is er misschien ook meer animo onder de brikkers/bollers en anderen. Kan me best voor stellen dat een boel mensen andere verplichtingen hebben deze dagen.
Beterschap met je rug Ron!!( misschien een Japanse massage O-) ) Doet die van mij ook wel eens en dat wil nog wel eens helpen, bij mij dan ;)
 
Zo, ik ook weer eens online. Ik kon wel niet mee naar het Paasontbijt maar heb natuurlijk niet stil gezeten. Stond al s'morgens vroeg aan de brug, Bol er op. Mikuni's er weer af om de naalden te kunnen verzetten. Ze stond te arm en heb dus de naalden een standje hoger gezet. De Miks er weer op, K&N's er weer op. En starten maar, zo dat was een wereld van verschil met zaterdag. Hans(CB1100R) had me vorig jaar al gezegd dat het heel anders rijdt dan een 900F, nou dat kun je wel zeggen. Ik heb natuurlijk geen vergelijk met een standaard 1100F, want daar heb ik nog nooit op gereden. Maar dit is gewoon weg geweldig, wat een power zit hier in. Gas d'r op en hop voorwiel in de lucht, van 2 naar 3 gaat ook zo. Ik schrok ervan. En dat geluid met die Viper en de K&N's is gewoon geweldig zo als je dat hoort zuigen. Nu is het de zaak in rijden en genieten. natuurlijk ben ik nog niet klaar, maar die dingen doe ik elke keer tussen door, dan kan ik zo weer rijden met m'n RR. Ik zal eens kijken of ik volgende week een MP3 kan maken van de Sound. Foto's volgen nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan