rij jij met oordoppen in ? (poll)

rij je met oordoppen ?

  • Ja tuurlijk

    Stemmen: 267 78,5%
  • Nee joh

    Stemmen: 58 17,1%
  • laat ik maken op de beurs

    Stemmen: 9 2,6%
  • oh oordoppen !? bestaan die dan ?

    Stemmen: 6 1,8%

  • Totaal aantal stemmers
    340
Het blijkt maar weer dat de uitslag van een enquete bepaald wordt door de vraagstelling.

Als ik op het motortje met kuip zit en ik ga met een gemiddelde toer mee dan niet, maar moet ik de langer dan 10 minuten boven de 100 rijden, ja dan wel.
Die windruis is ook best vermoeiend op langere trippen naar het buitenland.
Dus:

Rondje om de moskee, dan niet, moskee uit zicht, dan wel :]
 
Snelweg rijden wel ( als ik ze niet vergeet in te doen :X )
Zomaar een blokje om nee ( kan ik ze ook niet vergeten )
Als ik ze in doe zijn het die gele earmo wegwerpdoppie's ( gratis op het werk ;) )
 
ik heb genoeg gratis doppies van het (ex)werk gejat. :X

en ik rij NOOIT zonder. dat klereding van me maakt zo`n herrie dat ik al doof word als ik er naast sta en hij loopt enkel warm... |(
 
Oordoppen?
Kijk, als je een ritje naar Italië voor de boeg hebt, ben je natuurlijk gewoon dom als je ze niet in doet. Maar tijdens het "gewoon ff lekker touren" doe je dit toch niet? Ik iig niet; anders kan ik m'n open pijpjes niet meer zo lekker horen grommen :9~
 
Oordoppen?
Kijk, als je een ritje naar Italië voor de boeg hebt, ben je natuurlijk gewoon dom als je ze niet in doet. Maar tijdens het "gewoon ff lekker touren" doe je dit toch niet? Ik iig niet; anders kan ik m'n open pijpjes niet meer zo lekker horen grommen :9~

Dat kan je over 10 jaar dan toch ook niet meer :?
 
Oordoppen?
Kijk, als je een ritje naar Italië voor de boeg hebt, ben je natuurlijk gewoon dom als je ze niet in doet. Maar tijdens het "gewoon ff lekker touren" doe je dit toch niet? Ik iig niet; anders kan ik m'n open pijpjes niet meer zo lekker horen grommen :9~

Dat is nou net de discussie! Ik doe ze dus eigenlijk wel altijd in. Evenals dat ik altijd mijn losse backprotector aan doe. Kleine moeite. Gehoorbeschadiging voel je niet aankomen. Als je minder begint te horen, ben je al te laat. En dan denk je bij jezelf: |(

Misses Goalie gaat ook aan de oordoppen, hoor. :}
 
Ik heb de mijne echt altijd in, maakt niet uit hoe kort het ritje is. Die paar seconden dat het duurt om ze in te doen boeien me niet, en daarbij heb niet voor nix 75 pleuro uitgegeven om ze te laten maken :+
 
Ik heb ze van Alphine echt fantastische dingen, ik heb met de hoge filter erin, dan heb je geen windgeruis meer, en de rest van de geluid hoor je nog goed.
Ik heb van die goedkope dingen gehad, van die watjes om te proberen, maar dat was niks. Zat helemaal niet lekker en propte soms m'n oren helemaal dicht mee.

Als ik ze niet gebruik en heb vooral even een stukje snelweg gehad, dan merk ik meteen zo'n druk aan m'n oren als ik thuis kom. Ik vind het heeerlijk die dopjes! *D
 
Hoe kom je er dan achter hoeveel dB er in je helm voorkomt? rij nu 2 jaar zonder dopjes.
Heb sinds kort een Shark Air S500 helm en die is best wel stil ( denk ik).
 
full


De Motor-Forum OMA zegt: Dit is een oud topic, de laatste reply was meer dan 14 dagen geleden













































      
:+
 
Ik vind het vervelend zitten,kan er niet echt aan wennen.
En ik hoor dat Ducati geluid dan niet zo goed. B|




;)
Is bij mij toch anders, ik hoor 't Ducati-geluid juist beter net, dan zonder oordoppen. Komt, omdat de oordoppen juist hoge tonen dempen( fluiten van de wind en zo), terwijl Ducati-geluid vooral lage tonen is :9
 
ik mis de poll-optie "ja, maar alleen voor de langere ritten"

Ik doe ze dus niet in voor die kleine 30 km die ik iedere dag woon-werk rij, maar wel als het verder is dan dat.

oh ja: ik gebruik alpine's
 
Altijd met doppen. En ik heb nu (eindelijk)otoplastieken van de baas gekregen, dus de keuze welke is een stuk makkelijker.
Nu alleen nog ff wachten totdat mijn enkelband(afgescheurd) en kuitbeen(gebroken) genezen zijn ;( Dan kan ik ze ook nog een keer uitproberen B|
 
Op woensdag 09 maart 2005 14:14 schreef Oppie het volgende:
Ik mis de optie, niet altijd ;)
Denk dat je dan een heel ander beeld krijgt.

:} :} :}
Voor echt korte ritjes doe ik ze bijna nooit in (< 30 km)...maar voor de wat langere ritten ben ik wel trouw aan mijn alpines. (zeker als Jos met me samen rijdt, met zijn open pijpen op zijn fiets....alleen daarom zou ik ze al in doen, zelfs met de kleinere ritten)


:+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan