Rijbewijs alsnog kwijt bij snelheidsovertreding

Snap wel wat je bedoelt hoor, maar eerlijk, heb je nooit op een recht stuk ff aan je rechterpols gedraaid? 2 seconden en je zit aan die 90km/h te hard. Precies op zo'n moment staat er een agent met een laser. Het zou agenten/rechters e.d. sieren als ze met wat meer maatwerk kijken naar de overtreding; waren er zijwegen?, hoe druk was het?, enz. Zolang je niemand anders dan jezelf in gevaar brengt en het is een veilige omgeving, who cares? En ja, dit is voor de verzekering uiteindelijk ook goedkoper, ze hoeven je immers niet na je 80ste nog 20 jaar levend te houden met allemaal dure medicatie en operaties. Enfin, tegenwoordig is er geen ruimte meer voor nuance. Een jonge automobilist met een 1300kg wegend kinetische bommetje die 60 km/h te hard rijdt op een overvolle weg wordt eenzelfde bekeurd als een motorrijder die dezelfde overtreding maakt op een lege weg zonder zijwegen en andere potentiële ongeluksituaties. Waar is daarin de nuchtere Nederlandse gedachte gebleven? We mogen in heel veel situaties zaken niet over 1 kam scheren, maar als het gaat om beboeten zijn we heel kortzichtig en ongenuanceerd. Ik begrijp dat je ergens een grens moet trekken en de wet vorm moet geven, maar zie het een beetje als het stokartikel 5, ook vrij multi-interpretabel, maar geeft wel de vrijheid aan een agent om zonder harde waardes een boete uit te schrijven. Dat zou mi dus ook in dit soort gevallen moeten kunnen.
Maar die twee situaties worden toch niet hetzelfde beboet? De agent maakt de notitie dat je desbetreffende snelheid zodanig hebt overschreden. Daarna bepaalt de OvJ toch wat de uiteindelijke straf gaat zijn a.d.h.v. boeteverleden, gevaarzetting, voertuig, leeftijd en dat soort factoren, waarna er een besluit komt of je het rijbewijs daadwerkelijk kwijt bent, hoe lang je het kwijt bent en hoeveel het je kost? Het enige wat de agent doet is voorkomen dat je dit strafrechtelijke feit nogmaals in korte tijd begaat.

Zo ook met artikel 5, de agent stopt je, in zijn ogen, gevaarlijke acties waarna het geheel niet door de agent behandeld wordt. De OvJ is in dienst van het OM, de agent in dienst van de NP dient hierin ook onpartijdig te zijn, er zijn situaties geweest dat het rijbewijs zonder (al te veel) consequenties weer terug gegeven is. Dat denk ik op die manier te zien in ieder geval, als ik het hier fout heb dan hoor ik dat uiteraard graag want ik leer graag wat bij.
 
Gewoon aan de max houden dan heb je van niemand last,en als je in slaap valt met je blackbird of sportmotor,tja dan word het misschien
tijd voor wat anders,een licht motortje bijvoorbeeld, dan lijkt 100 een hele snelheid:]


Boven de max ben je ook niemand tot last 🤔
Getallen zeggen mij weinig,gezond verstand en juiste of onjuiste situaties des te meer.
Ik heb hier van 48 tot 140 pk,met 48 pk haal ik ook 160 echte kilometers.
Mijn devies is : mijd nederland zo veel mogelijk,als je volle gaas wil gaan🤗 (circuit rijden doe ik al veelvuldig)
 
Boven de max ben je ook niemand tot last 🤔
Getallen zeggen mij weinig,gezond verstand en juiste of onjuiste situaties des te meer.
Ik heb hier van 48 tot 140 pk,met 48 pk haal ik ook 160 echte kilometers.
Mijn devies is : mijd nederland zo veel mogelijk,als je volle gaas wil gaan🤗 (circuit rijden doe ik al veelvuldig)
Tja,er zijn nu eenmaal regels,dat heeft onze volksvertegenwoordiging zo bepaald,dat je daar lak aan heb
dat moet je zelf weten,maar de gevolgen zijn geheel voor eigen rekening.
 
Tja,er zijn nu eenmaal regels,dat heeft onze volksvertegenwoordiging zo bepaald,dat je daar lak aan heb
dat moet je zelf weten,maar de gevolgen zijn geheel voor eigen rekening.

Afkloppen : het is een eeuwigheid geleden dat ik een snelheidsboete heb gehad.(en dat waren altijd milde snelheids overtredingen)
Dus ik zal wel iets goed doen 🤔
Ik heb trouwens niet gestemd op deze " onze volksvertegenwoordiging ",maar dat terzijde
 
Even van 0 naar 300 is gewoon leuk. Als je daar niks aan vindt klaag je zeker ook over het broeikaseffect, co2 uitstoot en eet je vegetarische hamburgers?
Ben zelf ook een keer geflitst met 48 te hard, hierdoor rij ik nu veel anders. Kijk voortaan op flitsmeister en elke auto in de berm verdenk ik als flitser, en ja even op en neer naar de 300 doe ik nog steeds(daar waar het kan), heerlijk :]
 
Snap wel wat je bedoelt hoor, maar eerlijk, heb je nooit op een recht stuk ff aan je rechterpols gedraaid? 2 seconden en je zit aan die 90km/h te hard. Precies op zo'n moment staat er een agent met een laser.

Jazeker, hoewel de keren dat ik de 200 heb aangetikt wel echt op 1 hand te tellen zijn. Maar het is een goed punt. Mijn aanname is geweest dat hij een constante snelheid van rond de 200 had. Mocht dat niet het geval geweest zijn trek ik mijn opmerking terug.
 
Even van 0 naar 300 is gewoon leuk. Als je daar niks aan vindt klaag je zeker ook over het broeikaseffect, co2 uitstoot en eet je vegetarische hamburgers?
Ben zelf ook een keer geflitst met 48 te hard, hierdoor rij ik nu veel anders. Kijk voortaan op flitsmeister en elke auto in de berm verdenk ik als flitser, en ja even op en neer naar de 300 doe ik nog steeds(daar waar het kan), heerlijk :]

die vegetarische hamburgers zijn niet te vreten, liever gewoon vegetarisch voer.
En niet alle vegetariërs zijn linkse boomknuffelaars hoor. 😁
Deze hier rijdt gewoon in een getunede TDI en op naar olie en benzine meurende motoren.
 
Even van 0 naar 300 is gewoon leuk. Als je daar niks aan vindt klaag je zeker ook over het broeikaseffect, co2 uitstoot en eet je vegetarische hamburgers?
Ben zelf ook een keer geflitst met 48 te hard, hierdoor rij ik nu veel anders. Kijk voortaan op flitsmeister en elke auto in de berm verdenk ik als flitser, en ja even op en neer naar de 300 doe ik nog steeds(daar waar het kan), heerlijk :]

Ik denk niet dat het 1 met het ander te maken heeft.
Snel rijden vind ik niks aan, vlees vind ik een noodzakelijk onderdeel van de maailtijd.
Broeikaseffect geef ik niks om. Onnodig benzine (of nog beter diesel) verstoken is een grote hooby van me.
 
Natuurlijk is dat leuk. Hoewel ik persoonlijk het stuk van 0 tot 150 veel leuker vind dan het stuk tussen 150 en 300. Maar hoe leuk dat ook is, ik snap niet hoe dat opweegt tegen hoe ontiegelijk kut het zou zijn om een paar maanden je rijbewijs kwijt te zijn.
Dat laatste is 1 van de vervelendste dingen die je kunnen overkomen kan ik uit ervaring vertellen,zeker als je ergens woont
waar openbaar vervoer eigenlijk niet te doen is en als je ergens heen moet waar je met de fiets uren over zou doen,sinds die tijd ben
ik een voorbeeldig bestuurder,is ook alweer 11 jaar geleden en sinds die tijd nog niet 1 bekeuring gehad,dit betrof 1 uitspatting en was
gelijk het haasje,daarvoor al 25 jaar geen enkele bekeuring gescoord,dat heeft me gered bij de Rechter,anders was ik echt het haasje geweest,
ik kan het een ieder dan ook heel erg afraden ook zoiets te proberen,straffen zijn inmiddels nog een stuk hoger dan toen.:)
En dan heb ik het nog niet over de verzekeringsmaatschappijen die je jaren na dato nog als paria behandelen,
met dat laatste moet je ook in Duitsland rekening houden als je denkt daar flink te kunnen gaan gassen,raak je betrokken bij
een ongeluk kan het zomaar zijn dat je Nederlandse verzekering alles op je gaat verhalen omdat je in hun ogen onverantwoord hard heb gereden.
 
Een week geleden met een vriend gereden. Hij voorop. Voor de bocht toch wel 110 op de 80 weg. In de bocht een auto. Na de bocht agent staat te laseren. Nou koekblikker bedankt maar weer!
Opzich toch erg handig, scheelt behoorlijk wat centen.
 
............................ en eet je vegetarische hamburgers?
die vegetarische hamburgers zijn niet te vreten.
En niet alle vegetariërs zijn linkse boomknuffelaars hoor.
Kijk nu eens wat er staat.........................? een ............**vegetarische hamburger**............ :X :X
Dat is een contradictio in terminis.
Een hamburger is per definitie een platte schijf van gemalen VLEES!! Die groenzooi dat is GEEN VLEES!!
Verder zijn die dingen absoluut niet te VRETEN!! :X:X

En jawel ALLE vegetariërs zijn boomknuffelaars. Die mensen leven met het motto: Hoe kan ik zo moeilijk mogelijk doen?
Denk eens na! Wij mensen zijn geboren als omnivoren, maw we eten al sinds de oertijd vlees én groente.

Als ik bij de supermarkt iets zie met 'vega' of andere alternatieve voedingswijze, dan ben ik heel rap weg.
Het is duurder en ook nog eens niet te vreten.
Ik neem wel een HELE DIKKE CARBO! En als ze gaan zeiken dan pak ik er 2
 
Daarom heten die dingen ook geen vegetarische hamburgers maar vegaburgers of plantaardige burgers. Ik vind trouwens die Garden Gourmet vegaburgers erg smaakvol, ik eet ze graag af en toe als afwisseling voor vlees.

Maar goed, dit gaat wel erg off-topic.
 
Van een invordering rijbewijs naar stukken tekst over vegetarische hamburgers......... |(

Ontopic: 89 is wel heel hard. Beetje als eigen schuld maar dat is al genoemd. Ik trek ‘m ook graag open, en soms nog een stuk boven limiet als jij, in tunnels laseren ze niet voor zover ik weet. Maar zomaar op de snelweg.. oei!
 
Kijk nu eens wat er staat.........................? een ............**vegetarische hamburger**............ :X :X
Dat is een contradictio in terminis.
Een hamburger is per definitie een platte schijf van gemalen VLEES!! Die groenzooi dat is GEEN VLEES!!
Verder zijn die dingen absoluut niet te VRETEN!! :X:X

En jawel ALLE vegetariërs zijn boomknuffelaars. Die mensen leven met het motto: Hoe kan ik zo moeilijk mogelijk doen?
Denk eens na! Wij mensen zijn geboren als omnivoren, maw we eten al sinds de oertijd vlees én groente.

Als ik bij de supermarkt iets zie met 'vega' of andere alternatieve voedingswijze, dan ben ik heel rap weg.
Het is duurder en ook nog eens niet te vreten.
Ik neem wel een HELE DIKKE CARBO! En als ze gaan zeiken dan pak ik er 2

Rustig maar... niet kwaad worden, denk om je hart.

Ik ben geen "veggie" uit principe, 'k lust gewoon gewoon geen vlees, van kinds af aan al een groenteknager.
Leer op de meubels in huis, leder interieurtje in de auto, leren jassen en motorpakken in huis, 'k vind die dode beesten alleen niet lekker om te eten.

Eet wat je wil, dat doe ik ook.

maar het ging over snelheid, dus weer verder on-topic....
 
die vegetarische hamburgers zijn niet te vreten, liever gewoon vegetarisch voer.
En niet alle vegetariërs zijn linkse boomknuffelaars hoor. 😁
Deze hier rijdt gewoon in een getunede TDI en op naar olie en benzine meurende motoren.
Toch wel een diesel op zonnebloemolie mag ik hopen :+
 
Kijk nu eens wat er staat.........................? een ............**vegetarische hamburger**............ :X :X
Dat is een contradictio in terminis.
Een hamburger is per definitie een platte schijf van gemalen VLEES!! Die groenzooi dat is GEEN VLEES!!
Verder zijn die dingen absoluut niet te VRETEN!! :X:X

En jawel ALLE vegetariërs zijn boomknuffelaars. Die mensen leven met het motto: Hoe kan ik zo moeilijk mogelijk doen?
Denk eens na! Wij mensen zijn geboren als omnivoren, maw we eten al sinds de oertijd vlees én groente.

Als ik bij de supermarkt iets zie met 'vega' of andere alternatieve voedingswijze, dan ben ik heel rap weg.
Het is duurder en ook nog eens niet te vreten.
Ik neem wel een HELE DIKKE CARBO! En als ze gaan zeiken dan pak ik er 2

Die vegetarische shit heeft 1 groot voordeel...............
Het is dikwijls een maand goed 🤗
Sommige dingen zijn goed te verorberen andere kunnen regelrecht de kliko in.
Ironisch is wel dat men het maakt aan de hand van model "vleesch",misschien dat het anders niet verkoopt🤔
 
Van een invordering rijbewijs naar stukken tekst over vegetarische hamburgers......... |(

Ontopic: 89 is wel heel hard. Beetje als eigen schuld maar dat is al genoemd. Ik trek ‘m ook graag open, en soms nog een stuk boven limiet als jij, in tunnels laseren ze niet voor zover ik weet. Maar zomaar op de snelweg.. oei!

Als je zo gaat beginnen...............

Vegetarisch is af en toe goed te verorberen ,beetje sambal erbij en je merkt er niks van👍
 
Ik kocht zo'n busje instant vega noedelsoep, per ongeluk... Nou, dan maar proberen, kijken hoe je dat breiden moet...

er staat op:

Vol synthetische voeding, Onbeperkt houdbaar, bevat absoluut geen natuurlijke bestanddelen. Na bereiding snel consumeren, binnen een kwartier overschilderbaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan