Rijbewijs alsnog kwijt bij snelheidsovertreding

Ooit een kawasaki zzr1200 gehad en na koopavond naar huis rijden op lege snelweg
Dacht dat ik 120 reed bleek 195 op de teller te zijn.
Ging zo makkelijk
 
Kan nog meer worden wanneer je de komende 8 jaar van motor/auto wisselt.
Verzekeringen vinden het niet leuk en je premie zal flink omhoog gaan helaas.

En niet melden is ook niet slim:
Foute beantwoording vraag over antecedent komt motorrijder duur te staan

Zit er standaard bij bij afsluiting, vandaag ook weer afgesloten en ook ik kreeg de vraag, was 5 volgens mij nu al 8 B|

Ja, daar had ik al over gehoord. Maar deze vent in dit voorbeeld was ook nietecht handig: eerst liegen en daarna alsnog eigenlijk vertellen dat je gelogen hebt. Als hij z'n mond had gehouden, hoe hadden ze het dan te weten kunnen komen? Ze vragen toch geen VOG bij afsluiten verzekering?

Maar goed,m'n motor ga ik voorlopgi niet weg doen en m'n auto kan ook nog wel 10 jaar mee. Die is van aluminium. Dat gaat oldtimer worden :-)
 
Ja, daar had ik al over gehoord. Maar deze vent in dit voorbeeld was ook nietecht handig: eerst liegen en daarna alsnog eigenlijk vertellen dat je gelogen hebt. Als hij z'n mond had gehouden, hoe hadden ze het dan te weten kunnen komen? Ze vragen toch geen VOG bij afsluiten verzekering?

Maar goed,m'n motor ga ik voorlopgi niet weg doen en m'n auto kan ook nog wel 10 jaar mee. Die is van aluminium. Dat gaat oldtimer worden :-)

sommige werkgevers wel
:Y
 
Ja, werkgevers vragen wel VOG maar dat gaat tegenwoordig wel functie gericht. Dus veroordeling wegens te hard rijden zou bijvoorbeeld geen probleem moeten zijn als je boekhouder wilt worden maar wel als je op chauffeurbaan solliciteert.

Maar goed, echt handig is het natuurlijk nooit.
 
Ja, daar had ik al over gehoord. Maar deze vent in dit voorbeeld was ook nietecht handig: eerst liegen en daarna alsnog eigenlijk vertellen dat je gelogen hebt. Als hij z'n mond had gehouden, hoe hadden ze het dan te weten kunnen komen? Ze vragen toch geen VOG bij afsluiten verzekering?

Maar goed,m'n motor ga ik voorlopgi niet weg doen en m'n auto kan ook nog wel 10 jaar mee. Die is van aluminium. Dat gaat oldtimer worden :-)
ik zeg 1 woord Oxidatie......
 
Ja, daar had ik al over gehoord. Maar deze vent in dit voorbeeld was ook nietecht handig: eerst liegen en daarna alsnog eigenlijk vertellen dat je gelogen hebt. Als hij z'n mond had gehouden, hoe hadden ze het dan te weten kunnen komen? Ze vragen toch geen VOG bij afsluiten verzekering?

Maar goed,m'n motor ga ik voorlopgi niet weg doen en m'n auto kan ook nog wel 10 jaar mee. Die is van aluminium. Dat gaat oldtimer worden :-)
Vezekeringen kunnen een database raadplegen waarin staat of jij ooit veroordeeld ben voor oa veel te hard rijden,dus denk maar niet
dat je met liegen er onderuit kan komen.
 
Kan nog meer worden wanneer je de komende 8 jaar van motor/auto wisselt.
Verzekeringen vinden het niet leuk en je premie zal flink omhoog gaan helaas.

En niet melden is ook niet slim:
Foute beantwoording vraag over antecedent komt motorrijder duur te staan

Zit er standaard bij bij afsluiting, vandaag ook weer afgesloten en ook ik kreeg de vraag, was 5 volgens mij nu al 8 B|

ik vraag me af of dat wel legaal is 🤔
Zeker als het eenmalig of zelden is.
Zover ik weet gaat je premie bij de zorgverzekering ook niet omhoog als je rookt.
 
Zover ik weet gaat je premie bij de zorgverzekering ook niet omhoog als je rookt.

Omdat de overheid bepaalt dat voor de basispremie er geen verschil mag worden gemaakt en iedereen gelijk moet worden behandeld. Voor een verzekering voor motorrijtuigen is die bepaling er niet.
 
Omdat de overheid bepaalt dat voor de basispremie er geen verschil mag worden gemaakt en iedereen gelijk moet worden behandeld. Voor een verzekering voor motorrijtuigen is die bepaling er niet.

Is toch krom,eigenlijk?

Als je te hard gereden hebt,heb je,nog,geen schade veroorzaakt,zoals bij een ongeval.
de verzekering stijkt extra geld op ,puur op gedrag,en aannames,van een verzekeringnemer zonder er iets tegenover,hoeven, te stellen.
Riekt naar oplichterij en discriminatie 🤔
 
Laatst bewerkt:
Het recht op gezondheidszorg vind ik persoonlijk iets belangrijker dan het recht om auto te rijden.

Het gaat me niet om recht ,maar om het mechanisme en opportunisme van verzekeraars🧐
De grootste boeven zitten niet op de weg ,maar in grote kantoren 😏
 
Het gaat me niet om recht ,maar om het mechanisme en opportunisme van verzekeraars🧐
De grootste boeven zitten niet op de weg ,maar in grote kantoren 😏

Ja, je hebt gelijk.

Aan de andere kant snap ik het wel, blijkbaar heb je een voorliefde voor veel te snel te rijden (aangetoond) dus zul je dat wel vaker doen. Ergo hoger risico.
Maar wel krom, zeker voor 8 jaar. Mag wel wat minder
 
Ja, je hebt gelijk.

Aan de andere kant snap ik het wel, blijkbaar heb je een voorliefde voor veel te snel te rijden (aangetoond) dus zul je dat wel vaker doen. Ergo hoger risico.
Maar wel krom, zeker voor 8 jaar. Mag wel wat minder

Zou het dan ook niet zo moeten zijn dat je ,als je die 8 jaren geen schade claimt, de ,teveel betaalde,premie terug zou moeten krijgen 🤔
Wij pikken het allemaal maar.maar het is pure oplichterij,zonder compensatie.
 
Ik wilde mijn inboedel-en brandverzekering oversluiten,en had hetzelfde gezeik.Op mijn vraag wat het verband is tussen te hard rijden en een huis vezekeren kreeg ik een idioot antwoord.
Doodziek werd ik ervan.Heb m'n straf gehad,maar je blijft 8 jaar een misdadiger:(
 
Ik wilde mijn inboedel-en brandverzekering oversluiten,en had hetzelfde gezeik.Op mijn vraag wat het verband is tussen te hard rijden en een huis vezekeren kreeg ik een idioot antwoord.
Doodziek werd ik ervan.Heb m'n straf gehad,maar je blijft 8 jaar een misdadiger:(
Ja en Justitie hanteert maar 5 jaar,die 8 jaar slaat sowieso nergens op,wie zegt dat iemand na die 8 jaar ineens geen risico meer is.
Verzekeringen plaatsen zich zo op de stoel van de OvJ ,zou niet zo moeten zijn dat verzekeringen je als crimineel zien en je ook nog extra gaan straffen.
Iemand die veel te hard heeft gereden maar nooit of zeer zelden iets claimt word zo ook extra gestraft.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde mijn inboedel-en brandverzekering oversluiten,en had hetzelfde gezeik.Op mijn vraag wat het verband is tussen te hard rijden en een huis vezekeren kreeg ik een idioot antwoord.
Doodziek werd ik ervan.Heb m'n straf gehad,maar je blijft 8 jaar een misdadiger:(

Heb je dat verder niet aangevochten??
Dat had je gewonnen.
Lijkt mij op typisch geval van dwaling 🧐

Dwaling is een onjuiste voorstelling van zaken, in het burgerlijk recht meestal bij koopovereenkomsten. En deze onjuiste voorstelling moet zo essentieel zijn, dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst niet was gesloten. In common law wordt dit omvat door misrepresentation en mistake
 
Heb je dat verder niet aangevochten??
Dat had je gewonnen.
Lijkt mij op typisch geval van dwaling 🧐

Dwaling is een onjuiste voorstelling van zaken, in het burgerlijk recht meestal bij koopovereenkomsten. En deze onjuiste voorstelling moet zo essentieel zijn, dat zonder deze onjuiste voorstelling de overeenkomst niet was gesloten. In common law wordt dit omvat door misrepresentation en mistake
Ik was er snel klaar mee,het ging erover dat wanneer één van de slotvragen met 'ja'wordt beantwoord,de verzekering niet kan worden afgesloten.Omdat het in de voorwaarden staat.:r
Auto oversluiten,idem dito.Niet overal trouwens,de ANWB deed er helemaal niet moeilijk over.
 
Kan nog meer worden wanneer je de komende 8 jaar van motor/auto wisselt.
Verzekeringen vinden het niet leuk en je premie zal flink omhoog gaan helaas.

En niet melden is ook niet slim:
Foute beantwoording vraag over antecedent komt motorrijder duur te staan

Zit er standaard bij bij afsluiting, vandaag ook weer afgesloten en ook ik kreeg de vraag, was 5 volgens mij nu al 8 B|
Nuttige tip ..... pff, zal je gebeuren.
Alles goed invullen als je straks je nieuwe Bimota Tesi H2 gaat verzekeren...
 
Auto oversluiten,idem dito.Niet overal trouwens,de ANWB deed er helemaal niet moeilijk over.
Maar de ANW-nee deed bij mij wel heel moeilijk!! (lees = Unigarant)
Op internet alle gegevens ingevuld en mijn Blackbird zou verzekerd kunnen worden. (lees = ALLE benodigde gegevens)
Toen ik daarna deze opgave ging toepassen voor aanvraag voor een werkelijke polis, kreeg ik 2 dagen later alsnog een afwijzing.:X
Ja, want zij willen geen 'race-motor' verzekeren. Dat kan zijn. Maar geef dat dan direct aan op de site. :(
Op het moment dat je Blackbird, R1 , Panigale of H2 intikt dat direct deze melding in beeld komt. 'Niet te verzekeren"
Daarom had dat direct getoond tijdens mijn digi-prijsaanvraag, dan had ik geen officieel verzoek gedaan.:X

Maar ergste komt nog later................ :X
Ik wilde een reisverzekering afsluiten.
Dan komt de vraag: Bent u afgewezen voor een andere verzekering? Dan moet ik nu "JA" invullen.
Sta je d'r lekker op!
Bedankt Unigarant/ ANW-nee .....................:(:(:(

Ik had met mijn andere motor nog nooit eerder een claim gedaan. Ik woon in een 'rustig' postcode-gebied.
Ik zit niet (meer) in de leeftijdsgroep die vaak het spul in de kreukels rijd. Toch was er een afwijzing. :(
Inmiddels ben ik nu 1 1/2 jaar verder, en bij mijn huidige verzekeraar nog geen claim hoeven doen!!
Een 'race-motor' wordt afgewezen. Maar het is niet de motor, maar je rechter hand die bepaalt hoe hard dat 't gaat!!
Ook met mijn oude FZ rijd ik met gemak tot voorbij de invorderings-grens!!
 
Laatst bewerkt:
De verzekeraars werken blijkbaar met allerlei soorten lijstjes. Paar jaar geleden het eerste autootje van mijn dochter willen verzekeren bij dezelfde maatschappij waar ik ook zat. Deden ze niet want ze was te jong😡Daar ga ik dan ook meteen weg.
 
Maar de ANW-nee deed bij mij wel heel moeilijk!! (lees = Unigarant)
Op internet alle gegevens ingevuld en mijn Blackbird zou verzekerd kunnen worden. (lees = ALLE benodigde gegevens)
....

Het wordt een verzekerings topic :+

Altijd bellen wanneer je afsluit! dan voorkom je deze shit. (en degene die belt moet de offerte mailen)

Unigarant wilde mij ook niet verzekeren. Ik heb gisteren mijn Energica opgehaald dus die moest verzekerd worden.
Maar eens een bel rondje voor de premies, ding is duur zat en dat komt terug in de premies.

Unigarant:
Je kunt netjes de motor opvoeren en dan komt er idd een bedrag uit.
Bij bellen krijg je dan te horen dat ze de offerte niet gaan uit brengen omdat het vermogen veel te hoog lag. :?
Gunstige postcode, tig schade vrije jaren en grijze haren geen probleem zou je denken.

Echt dat neerbuigende aan de telefoon: mijnheer die motor is snel hoor :')
Even doorvragen en dan blijkt dat Unigarant (meerdere maatschappijen) kijken naar kw/kg. Teveel jammer.

En bij mijn Energica (Electrisch) kijken ze bij de rdw: daar staat de ledig gewicht 159 kg. (gewicht zonder accu |() terwijl de motor 280 kg is.
Let op geen verplichting, andere maatschappijen bv Unive vragen bij de importeur het gewicht op. Die rekenen daar dan mee en dat scheelt een slok op een borrel.

Maar dan moet je wel even een stapje extra doen en luisteren naar de klant/importeur. Een EV weegt niets anders leeg/vol. En zonder accu heb je er niet zoveel aan :+
 
Premiedifferentiatie en risicoontwijking.
Wie dit het beste doet zonder scrupulus wordt vanzelf het grootste. Ik word wel een beetje onwel van verzekeringreclames maar da's nog veel meer OT.
 
Terug
Bovenaan Onderaan