Rijbewijs foetsie deel4: Rijvaardigheidstest

Ronnie

MF'er
12 mei 2002
200
0
zwolle
Een tijd geleden ben ben ik mijn rijbewijs kwijt geweest voor te hard rijden. Voor de rechter gekomen, 2 jaar proeftijd en 3 maand voorwaardelijk en een boete van 950 euries. Paar weken na de rechtzaak kreeg ik een aangetekende brief van CBR om mee te werken aan een verplichte rijvaardigheidstest. bij de rechtszaak toen niks van bekent gemaakt dat ik zo iets zou krijgen. Ik had geen idee wat het precies in hield, maar ik werkte er wel aan mee anders was ik mijn rijbewijs helemaal kwijt. Nou een test kun ze het maar beter niet noemen, want het was gewoon geheel examen. Theorie van 66 vragen waarvan je er vier fout mocht hebben. Praktijk met alles er op en er aan, bijzondere verrichtingen die ik bij mijn ouwe examen nooit eerder heb gedaan. En dat heb ik vorige week allemaal in dat kut weer moeten doen met een ouwe lul van een examinator die ze 60 jaar geleden zijn vergeten. Theorie 1 vraag te veel fout en praktijk was onvoldoende. Krijg nog een keer de kans om het over te doen, dit keer moet de kosten voor de "test" zelf betalen 210 euries.
IS ER IEMAND DIE OOIT ZO IETS EERDER HEEFT MEE GEMAAKT.
 
Ja dat zuigt als een Weense hoer.

Vraagje: bestaat er geen boekje om het theorie examen te leren? Heb je dat toch al goed de volgende keer.

Oh en ookal kan ik niet helpen: Welke bv's moest je dan doen?
 
nou heb ik me ooit eens laten vertellen dat weense hoeren behoorlijk goed zijn. mag natuurlijk ook wel, voor dat geld. maar goed, je hebt helemaal gelijk: dat rijexamen is geen pretje. lang niet iedereen haalt het in een keer.

verder, TS, is het misschien een idee om voortaan iets eerder te vertrekken? dan hoef je je ook niet zo te haasten om op tijd te zijn *D
 
met alle respect: dat je je theorie fout doet...dan vind ik niet zo n ramp...en zeker niet als je al een tijd rijervaring hebt...

maar als je een 1000rr hebt en je zakt op je praktijk examen....nou ....dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeeel erg triest....(en niet van de examinator...)

sorry dat ik zo direct ben, maar...ik hoop dat je me punt begrijpt....
bijzondere verrichtingen moet je gewoon met 2 handen op je rug kunnen lijkt me en zeker met een cb500 denk je ook niet?
 
[offtopic]
nou heb ik me ooit eens laten vertellen dat weense hoeren behoorlijk goed zijn

Ja net daarom!
[/offtopic]

maar als je een 1000rr hebt en je zakt op je praktijk examen....nou ....dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeeel erg triest....(en niet van de examinator...)

sorry dat ik zo direct ben, maar...ik hoop dat je me punt begrijpt....
bijzondere verrichtingen moet je gewoon met 2 handen op je rug kunnen lijkt me en zeker met een cb500 denk je ook niet?

Huh? Hoe weet je dat hij die BV met een cb500 heeft gedaan en niet met z'n RR?
Misschien ligt net daar het probleem. Dat die RR niet geschikt is voor achies.

Edit. Pan dus
 
Laatst bewerkt:
Voor de bijzondere verichtingen eerst remproef. Met 50 km rijden, dat ik dus alleen met de eerste versnelling ( ik reed namelijk met pan-european omdat het slecht weer was). Dat kan makkelijk in de eerste versnelling met zo'n pan en dat vondt ie raar, dus gingen we een remproef van 70 km per uur doen. En toen vond de afstand dus te groot. Lijkt mij logisch als je harder gaat met zo'n zware motor dikke 300kg dat de remweg wat langer is. Daarna een 8e maken, had met de pan nog nooit geprobeerd maar dat lukte wel redelijk. Keren, slalommen. Met de motor aan de hand lopen en naar achterenlopen en op de bok zetten, fucking -7 graden en dan met een motor sjouwen van 300kg. Rondjes rijden en en dan weg rijden, stapvoets rijden. Weg rijden uit stilstaande positie, weg rijden uit een parkeervak, dus starten rijden en direct opzij rijden.
En onderweg stoppen aan de kant van de weg en dan verder rijden, Nog nooit gedaan. Ik begreep er toen dus ook geen donder van waarom ik direct moest stoppen en daarna verder moest rijden.
 
Kan me best voorstellen dat je het nieuwe examen bijzondere verrichtingen niet haalt zonder enige training vooraf hoor.

Denk dat er iets te snel conclusies getrokken worden hierboven.
 
Sorry maar wat is er dan foutgelopen? Alleen dat remmen of ook stoppen naast de weg :?
 
een pan met abs of zonder?
nah, omdat het een pan is, met dual brake systeem zal ik me mening iets bijstellen tis geen makkelijke fiets....maar...alle instructeurs kunnen er meestal mee lezen en schrijven...

en je hebt niet eerder op dat ding geoefent?

bij 50 per uur kan je makkelijk binnen 13 meter stilstaan...vanaf je rempilon.
bij 70 zit je rond de 26 meter....

maar een examinator heeft toch een algemene indruk of ie wel of niet goed vond...toch niet op 1 onderdeel?
 
o bij the weg....misschien trek ik wel snel van stof, maar wrom heb je niet een paar lesjes van te voren genomen? lijkt me toch wel handig als je een examen hebt niet?
 
Voor de bijzondere verichtingen eerst remproef. Met 50 km rijden, dat ik dus alleen met de eerste versnelling ( ik reed namelijk met pan-european omdat het slecht weer was). Dat kan makkelijk in de eerste versnelling met zo'n pan en dat vondt ie raar, dus gingen we een remproef van 70 km per uur doen. En toen vond de afstand dus te groot. Lijkt mij logisch als je harder gaat met zo'n zware motor dikke 300kg dat de remweg wat langer is. Daarna een 8e maken, had met de pan nog nooit geprobeerd maar dat lukte wel redelijk. Keren, slalommen. Met de motor aan de hand lopen en naar achterenlopen en op de bok zetten, fucking -7 graden en dan met een motor sjouwen van 300kg. Rondjes rijden en en dan weg rijden, stapvoets rijden. Weg rijden uit stilstaande positie, weg rijden uit een parkeervak, dus starten rijden en direct opzij rijden.
En onderweg stoppen aan de kant van de weg en dan verder rijden, Nog nooit gedaan. Ik begreep er toen dus ook geen donder van waarom ik direct moest stoppen en daarna verder moest rijden.

mischien bij een rijschool 1of2 lessen nemen om bv's te oefenen.
zitten een hoop nieuwe bij dan weet je iig wat je kan verwachten.
 
Dus als ik het goed begrijp kan je naar je rbw fluiten als je het niet haalt?!

tering, da's een pittige straf dan zeg....
 
Voor de bijzondere verichtingen eerst remproef. Met 50 km rijden, dat ik dus alleen met de eerste versnelling ( ik reed namelijk met pan-european omdat het slecht weer was). Dat kan makkelijk in de eerste versnelling met zo'n pan en dat vondt ie raar, dus gingen we een remproef van 70 km per uur doen. En toen vond de afstand dus te groot. Lijkt mij logisch als je harder gaat met zo'n zware motor dikke 300kg dat de remweg wat langer is. Daarna een 8e maken, had met de pan nog nooit geprobeerd maar dat lukte wel redelijk. Keren, slalommen. Met de motor aan de hand lopen en naar achterenlopen en op de bok zetten, fucking -7 graden en dan met een motor sjouwen van 300kg. Rondjes rijden en en dan weg rijden, stapvoets rijden. Weg rijden uit stilstaande positie, weg rijden uit een parkeervak, dus starten rijden en direct opzij rijden.
En onderweg stoppen aan de kant van de weg en dan verder rijden, Nog nooit gedaan. Ik begreep er toen dus ook geen donder van waarom ik direct moest stoppen en daarna verder moest rijden.

ik zou gewoon weigeren als ik met een pan praktijk examen moest doen. laat ze maar ff normaal doen zeg! ik zou gewoon een normale lesmotor eisen.

voor de rest wordt je wel genaaid door een grizzly, maar dat heb je grotendeels aan jezelf te danken
 
Je krijgt na dat "examen" niet horen of het goed was of fout. Dat krijg je weer schriftelijk aangestuurd met de post. Hij had toen alleen aan te merken over die remproef en keren.

Je moet je wel voorstellen dat ik geen examen had verwacht, theorie had ik van te voren doorgenomen. En bij de praktijk werd er verteld dat je niet perfect hoeft te rijden en dat ze rekening houden met je eigen rijstijl die in derloop der tijd hebt ontwikkeld. Ik rij nu zelf weer ruim 7 jaar.
 
Je krijgt na dat "examen" niet horen of het goed was of fout. Dat krijg je weer schriftelijk aangestuurd met de post. Hij had toen alleen aan te merken over die remproef en keren.

Je moet je wel voorstellen dat ik geen examen had verwacht, theorie had ik van te voren doorgenomen. En bij de praktijk werd er verteld dat je niet perfect hoeft te rijden en dat ze rekening houden met je eigen rijstijl die in derloop der tijd hebt ontwikkeld. Ik rij nu zelf weer ruim 7 jaar.
t blijft een vreemde situatie....
baksteen?
mark TT?

iemand hier iets over?
 
erg vervelend, maar wel lef/bluf/etc om zonder voorberijding met een zware pan die test te gaan doen.

even informeren bij een rijschool, eventueel een lesje nemen (al is het maar om die nieuwe kunstjes eens te leren kennen) en een lekkere makkelijke les motor nemen lijkt me veiliger.
 
Ja dat zuigt als een Weense hoer.

Vraagje: bestaat er geen boekje om het theorie examen te leren? Heb je dat toch al goed de volgende keer.

Oh en ookal kan ik niet helpen: Welke bv's moest je dan doen?


cd rommetje O-)

maar ik heb meer mensen die al jaren hun rijbewijs hebben gevraagd om op hun eigen motor de bztjes te doen die wij nu moeten doen. er was er geen 1 die het in 1x foutloos lukte. vaak pas na een uur intensief bezig zijn gaat het beter.
ik vind het dus zo gek nog niet.

balen voor je. hoop maar dat je het nu wel haalt. maar als er niets over bekend is, mag dat dan zomaar :?
je een soort van herexamen laten doen? heb je al contact gehad met een onafhankelijke advocaat voor informatie :? als het nergens staat beschreven lijkt me ook niet dat ze je zomaar een poot kunnen uittrekken toch?

succes met het volgende examen
 
Laatst bewerkt:
Een tijd geleden ben ben ik mijn rijbewijs kwijt geweest voor te hard rijden. Voor de rechter gekomen, 2 jaar proeftijd en 3 maand voorwaardelijk en een boete van 950 euries. Paar weken na de rechtzaak kreeg ik een aangetekende brief van CBR om mee te werken aan een verplichte rijvaardigheidstest. bij de rechtszaak toen niks van bekent gemaakt dat ik zo iets zou krijgen. Ik had geen idee wat het precies in hield, maar ik werkte er wel aan mee anders was ik mijn rijbewijs helemaal kwijt. Nou een test kun ze het maar beter niet noemen, want het was gewoon geheel examen. Theorie van 66 vragen waarvan je er vier fout mocht hebben. Praktijk met alles er op en er aan, bijzondere verrichtingen die ik bij mijn ouwe examen nooit eerder heb gedaan. En dat heb ik vorige week allemaal in dat kut weer moeten doen met een ouwe lul van een examinator die ze 60 jaar geleden zijn vergeten. Theorie 1 vraag te veel fout en praktijk was onvoldoende. Krijg nog een keer de kans om het over te doen, dit keer moet de kosten voor de "test" zelf betalen 210 euries.
IS ER IEMAND DIE OOIT ZO IETS EERDER HEEFT MEE GEMAAKT.

de theorie is dus strenger dan je theorie examen waar je 50 vragen krijgt en er daarvan 6 fout mag hebben :?

ennuhhh... misschien met de motor gaan waar je dagelijks opzit of anders een andere "makkelijke" motor.
 
Moet je dan echt super gaan hangen en gas geven?
Want met een cb kan sturen (fiets) maar met zo'n ss gaat dat niet.
 
Kan me best voorstellen dat je het nieuwe examen bijzondere verrichtingen niet haalt zonder enige training vooraf hoor.

Denk dat er iets te snel conclusies getrokken worden hierboven.
:^ Net als het weggedeelte. Je krijgt toch op je kop dat je te weinig kijkt (of je kijkt echt te weinig of ze zien je niet kijken) etc.

Moet je dan echt super gaan hangen en gas geven?
Want met een cb kan sturen (fiets) maar met zo'n ss gaat dat niet.
Duwen denk ik zo in de korte bochtjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan