Rijbewijs gehaald, welke motor zal ik kopen?

Bedankt iedereen voor de vele reacties. Daarom kijk ik nu ook wel naar een cbr600rr en zx6r. Dat wordt het, denk ik nu, mijn volgende motor. Maar misschien als ik ga proefrijden vind ik het niks, we zullen zien. Veel motoren uitproberen dus.

Nou ben ik benieuwd naar het leren rijden; het opzoeken van je grens en van je motor. Daar heb ik zin in. Maar vallen hoort er blijkbaar bij.Hoe zijn jullie wel eens gevallen, geschoven? Hoe plots en onbenullig en kan dat gebeuren?


Cbr600 of zx6r zijn in mijn ogen super fietsen om het te leren, ik denk dat je van deze keer periode je leven lang profijt blijft houden , en die leerperiode is echt niet minder leuk, ik denk zelfs leuker alsdat je op een motor rijdt die te snel gaat.

Vallen is inderdaad een risico, zeker in het begin. Daarom zou ik ook niet een nwe halen, maar gewoon een 2ehands.
Ik kan alleen voor mezelf praten, ik ben maar 1 x gevallen, en dat was in de sneeuw.

Heel veel succes met proefrijden ;)
 
Zelf ben ik op een oude draak van een motor begonnen. Met een stalen buizen frame en alles. (GPZ600R, 1986). Hoewel het ding tordeert en flext als een malle leer je er wel van leren rijden. Als erna je op een moderne motor stapt heb je er alle vertrouwen vanwege de extra feedback :)

Maar goed, de meesten kiezen liever een moderne blitse fiets. Wat ik ook kan begrijpen. De keuze op dit oude fietsje kwam ik vooral door het studentenbudget
 
Ducati en KTM werken ook met stalen buisenframe (chroom molybdeen).

Maar ik ben op GS500 begonnen met een vergelijkbaar frame als je GPZ staal maar geen chroom molybdeen. Feedback zat als je te hard ging waarschuwde het vanzelf. Voorloper van het lane depwrture systeem. Meet een moderne sportfiets merk je niets eens als je met 240km/u over een verdrijvingsvlak scheurt :)

Zo een oudje waarschuwt je vooraf wanneer je te hard gaat, met een strakke fiets merk je achteraf pas dat je te hard ging als je ernaast ligt.

Het is maar net wat je onder feedback verstaat :)
 
Laatst bewerkt:
Maar goed, de meesten kiezen liever een moderne blitse fiets. Wat ik ook kan begrijpen. De keuze op dit oude fietsje kwam ik vooral door het studentenbudget

LOL.. heel herkenbaar inderdaad. In die tijd had jij volgens mij ook een Volvo 242 (of was het zelfs een 142?) Daar heb ik toen nog een keer in geBOBt bij een verjaardag van Danny in Eindhoven :} Over wegligging gesproken B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan