Rijbewijs kwijt.....ingenomen...

Friesland

Die hard MF'er
4 mrt 2004
625
1
.
Vandaag even lekker stukje toeren met een groepje vrienden...

Bij joure richting sneek was mijn broer ons kwijt.....Dus hij even een stukje doortrekken tot 190.....

Even later aangehouden door een vw bora, gemiddeld 184 werd hem verteld, das dus 64 km te hard.

Nu is hij het rijbewijs kwijt, moet een brief schrijven enz enz.. en dan kan hij het binnen 10 werkdagen terughebben. (oef lekkere mededeling voor op zijn werk)

Nu staat dit natuurlijk straks geregistreerd op zijn naam, maar hoelang?
Is mijn broer nu voor de rest van zijn leven "gebrandmerkt"?

Kijk die boete daar is wel overheen te komen, maar als je voor de rest van je leven moet oppassen om niet meer dan 30 km te hard te rijden O-) daar is natuurlijk niks aan...

Baksteen?
 
Ligt denk ik aan wat de rechter aangeeft. Waarschijnlijk zal hij een voorwaardelijke rijontzegging krijgen voor een aantal maanden met meestal een proeftijd van 2 jaar. Boete zal ook wel weer een scheepslading munten zijn voor den Nederlandsche Schatkist :r

Wel klote voor hem :(
 
kwas gister ook het zaadje :(


Echt balen, had niet verwacht dat zulke dingen een dusdanige impact op ons rijgroepje had gemaakt.

Het belangrijkste is dat hij het rijbewijs zo snel mogelijk terug heeft, en te weten wanneer hij weer eens een risico'tje kan gaan maken... Dus hoelang deze overtreding in de boeken blijft staan............
 
Vandaag even lekker stukje toeren met een groepje vrienden...

Bij joure richting sneek was mijn broer ons kwijt.....Dus hij even een stukje doortrekken tot 190.....

Even later aangehouden door een vw bora, gemiddeld 184 werd hem verteld, das dus 64 km te hard.

Nu is hij het rijbewijs kwijt, moet een brief schrijven enz enz.. en dan kan hij het binnen 10 werkdagen terughebben. (oef lekkere mededeling voor op zijn werk)

Nu staat dit natuurlijk straks geregistreerd op zijn naam, maar hoelang?
Is mijn broer nu voor de rest van zijn leven "gebrandmerkt"?

Kijk die boete daar is wel overheen te komen, maar als je voor de rest van je leven moet oppassen om niet meer dan 30 km te hard te rijden O-) daar is natuurlijk niks aan...

Baksteen?



Rijbewijs moeten verbalisanten binnen 3 dagen aan het parket overhandigd hebben en officier moet binnen 10 dagen beslissen of hij het tot aan de zitting terug krijgt of niet. In geval van 1e keer zal dat wel. Dus na paar daagjes opnemen met justitie en om de dag bellen.

Recidiveregeling is 1 jaar en gaat alleen op voor volgende overtredingen die +30 of op snelweg +40 km te hard zijn.
Bij een 2e overtreding is dan wel gelijk ook de eis 4 maanden ontzegging....


Zijn al veel topics over te vinden, gebruik zoekfunctie maar eens. ;)
 
Mijn vriend was zijn rijbewijs vorig jaar ook kwijt na 52 km te hard rijden waar 80 toegestaan was. Dit was op een zaterdag. Maandag heeft hij gelijk gebeld en woensdag kon hij hem weer ophalen, omdat hij nog geen voorgeschiedenis van te veel te hard rijden had. Hij heeft het voor laten komen, omdat de meting discutabel was (over een zeer korte afstand gemeten en dit was de piekmeting, 132 km/u, en ze waren met zijn tweeën gepakt waarbij mijn vriend ver vooruit reed) De officier van justitie ging ervan uit dat de politie altijd een goede meting doet maar omdat er geen voorgeschiedenis was is de boete verlaagd naar 300 euro ipv 329-393 euro. Over voorwaardelijk hebben ze niks over gezegd, maar vanaf nu is hij natuurlijk niet meer hard aan het rijden O-)
 
gewoon niet stoppen,vluchten in Nederland is toch niet strafbaar.
Voor een deel klopt dat, maar alleen als je PUUR en ALLEEN voor een overtreding/ misdrijf een stopteken krijgt.
Als je op grond van de controlebevoegheid van de Wegenverkeerswet op bv in bezit zijn van rijbewijs een stopteken krijgt dan ben je WEL strafbaar als je doorrijdt/vlucht.

Bovendien is de kans niet zo heel groot dat je er idd vantussen komt.
althans, niet zo groot als aan de voetbalkantinetafel verteld pleegt te worden ;)
Ook erg lullig als je kenteken al gelezen is en je gewoon thuis word opgewacht |( |(
 
Laatst bewerkt:
Recidiveregeling is 1 jaar en gaat alleen op voor volgende overtredingen die +30 of op snelweg +40 km te hard zijn.
Bij een 2e overtreding is dan wel gelijk ook de eis 4 maanden ontzegging....

Ik dacht dat de periode langer was.... pfff valt weer mee..
Misschien kan je je nog herinneren dat ik vorig jaar op 28 mei mijn rijbewijs ook ben kwijtgeraakt (toen heb je mij nog geholpen het e.e.a. uit te zoeken :} ) en op 10 juni (geloof ik) weer terug had.
Houdt dit dus in dat ik vanaf 10 juni dit jaar niet meer in de redivicieregeling val?!?!? (ff verificeren ;) )
En.... nog ff voor de duidelijkheid..... als je binnen de redivicieregeling dezelfde fout of erger maakt, dan kan het Openbaar Ministerie je direct geen transactie "aanbieden" maar dan moet je voorkomen.
Maar als je weer na het jaar uit de redivicieregeling komt en toch weer zo'n fout maakt, krijg je dan toch weer eerst een transactievoorstel en gaat de regeling weer opnieuw in, of ben je voor je leven gebrandmerkt?
 
Voor een deel klopt dat, maar alleen als je PUUR en ALLEEN voor een overtreding/ misdrijf een stopteken krijgt.
Als je op grond van de controlebevoegheid van de Wegenverkeerswet op bv in bezit zijn van rijbewijs een stopteken krijgt dan ben je WEL strafbaar als je doorrijdt/vlucht.

Bovendien is de kans niet zo heel groot dat je er idd vantussen komt.
althans, niet zo groot als aan de voetbalkantinetafel verteld pleegt te worden ;)
Ook erg lullig als je kenteken al gelezen is en je gewoon thuis word opgewacht |( |(

Blijf je toch binnen zitten dan moeten ze weer naar de officier van justitie...


Maar ja...allemaal een kwestie van zelfbeheersing maar ik ken dat wel...hoppa gaan met die banaan denk je ...maar dan moet je gewoon ff tot 400 tellen... ;) En denken aan je rijbewijs...

En ja ik rij ook met aantekening..(blij dat ik ben!!...eindelijk een plaatje ..dacht al krijg ik die alleen op de kleuterschool?)

Maar idd ff flink klote...
 
Ik dacht dat de periode langer was.... pfff valt weer mee..
Misschien kan je je nog herinneren dat ik vorig jaar op 28 mei mijn rijbewijs ook ben kwijtgeraakt (toen heb je mij nog geholpen het e.e.a. uit te zoeken :} ) en op 10 juni (geloof ik) weer terug had.
Houdt dit dus in dat ik vanaf 10 juni dit jaar niet meer in de redivicieregeling val?!?!? (ff verificeren ;) )
En.... nog ff voor de duidelijkheid..... als je binnen de redivicieregeling dezelfde fout of erger maakt, dan kan het Openbaar Ministerie je direct geen transactie "aanbieden" maar dan moet je voorkomen.
Maar als je weer na het jaar uit de redivicieregeling komt en toch weer zo'n fout maakt, krijg je dan toch weer eerst een transactievoorstel en gaat de regeling weer opnieuw in, of ben je voor je leven gebrandmerkt?


Dit zou ik dus ook willen weten, die boete is overheen te komen.
Maar vanaf wanneer ben je weer helemaal vrij? of blijf je nu rest van je leven de lul?
 
Voor een deel klopt dat, maar alleen als je PUUR en ALLEEN voor een overtreding/ misdrijf een stopteken krijgt.
Als je op grond van de controlebevoegheid van de Wegenverkeerswet op bv in bezit zijn van rijbewijs een stopteken krijgt dan ben je WEL strafbaar als je doorrijdt/vlucht.

Ze klokken mij met 420 km/h ofzo en ze komen me achterna met een stopteken: ik vlucht en natuurlijk ontkom ik aan ze. Thuis staan ze me dus op te wachten (waarschijnlijk niet voor een bakkie koffie :P ) en dan mag ik met ze mee naar het bureau :?
Je mag vluchten, maar ze kunnen het dan alsnog strafbaar maken als men beweert dat ze je rijbewijs wilde checken (ook al werd je met een rotsnelheid geklokt). En je krijgt dan ook maar gelijk een sanctie tegen je kop gesmeten omdat je een beetje te snel reed. Kortom, vluchten mag, maar de situatie wordt er waarschijnlijk alleen slechter van... tenzij je succesvol gevlucht bent. Klinkt als een soort Roulette-spel :P
 
Beetje een schappelijke agent, kan een bestuurder ook wel bekeuren voor 40 km overschrijding, maar jammergenoeg zijn ze dat niet allemaal. Als je als een aso rijdt, dan is het logisch, dat je de volle pond krijgt.

Ik ben vadaag ook gelfitst, zag de instalatie niet staan, maar gelukkig was dit vanvoren.
Iedereen rijdt wel eens te hard, ook de politie. Jammer dat je dan direct een fikse bekeuring krijgt en dat je geen rijbewijs meer hebt.
Beetje een agent die zijn dag heeft wil ook nog wel eens een voertuig innemen.
 
yupzzzzz dat is klote!!!!! Hopen dat het meevalt. Ik kijk tegenwoordig goed in me spiegeltjesd als ik aan het blazen ben en als er een blik achter me hangt... laat ik die eerst voorbij gaan.. kijken wie er in zit en weeer gaaaaaaaaaaaaaaaan
 
Ik dacht te weten dat als er een veroordeling volgt, er 8 jaar lang een aantekening achter je naam blijft staan in de computer van justitie.

Zelf heb ik namelijk regelmatig problemen bij controle's aan de grens omdat ik mijn rijbewijs in 1999 2 maanden kwijt was.

Baksteen kan hier vast meer over vertellen
 
Vandaag even lekker stukje toeren met een groepje vrienden...

Bij joure richting sneek was mijn broer ons kwijt.....Dus hij even een stukje doortrekken tot 190.....

Even later aangehouden door een vw bora, gemiddeld 184 werd hem verteld, das dus 64 km te hard.

Nu is hij het rijbewijs kwijt, moet een brief schrijven enz enz.. en dan kan hij het binnen 10 werkdagen terughebben. (oef lekkere mededeling voor op zijn werk)

Nu staat dit natuurlijk straks geregistreerd op zijn naam, maar hoelang?
Is mijn broer nu voor de rest van zijn leven "gebrandmerkt"?

Kijk die boete daar is wel overheen te komen, maar als je voor de rest van je leven moet oppassen om niet meer dan 30 km te hard te rijden O-) daar is natuurlijk niks aan...

Baksteen?

Heeej... heb het ook gehad. reed 147 waar ik 50 mocht. na een hele ruime correctie, bedankt hoofdagent Bezema, 116 waar ik 50 mocht. }) dus 66 km te hard. een flinke boete van 468 euries en een voorwaardelijke van 2 jaar. dusse beter om je heen kijken O-)
 
Heeej... heb het ook gehad. reed 147 waar ik 50 mocht. na een hele ruime correctie, bedankt hoofdagent Bezema, 116 waar ik 50 mocht. }) dus 66 km te hard. een flinke boete van 468 euries en een voorwaardelijke van 2 jaar. dusse beter om je heen kijken O-)
Nee, gewoon niet zo dom veel te hard om risico's te voorkomen :) Nooit meer dan 50 km te hard en het enige wat er dan eventueel in zit is een dikke bekeuring, niet je rijbewijs kwijt :)

[me]Marc aka Foddex heeft zich gisteren om precies die reden ingehouden op de dijk tussen Zwolle/Hattem :) [/me]
 
Laatst bewerkt:
Nee, gewoon niet zo dom veel te hard om risico's te voorkomen :) Nooit meer dan 50 km te hard en het enige wat er dan eventueel in zit is een dikke bekeuring, niet je rijbewijs kwijt :)

[me]Marc aka Foddex heeft zich gisteren om precies die reden ingehouden op de dijk tussen Zwolle/Hattem :) [/me]

was geen risico's nemen, denk je dat ik expres zo hard gaat rijden. die eikel zat de afgelopen 20 km al achter me aan. had me allang kunnen pakken. reed een weg in en d8 flikker nou op vent. ik gaf gas,om die vent kwijt te zijn en hij heeft me piek genomen.
 
was geen risico's nemen, denk je dat ik expres zo hard gaat rijden. die eikel zat de afgelopen 20 km al achter me aan. had me allang kunnen pakken. reed een weg in en d8 flikker nou op vent. ik gaf gas,om die vent kwijt te zijn en hij heeft me piek genomen.

is inderdaad beter om niet zoveel te hard te rijden. En ja ook hier weer het zinnetje het was maar voor een klein stukje. Maar was ook echt zo, hij wou alleen maar even bij ons in de buurt komen. En net even de pech dat onze helden er reden.

De agenten vertelden ook zelf dat ze gewoon zaten te zoeken naar motoren, niet eens naar auto's.... op zie zondag zouden ze alleen motoren pakken, mijn broer was de derde en het was nog voor 12 uur.... Dus zal wel een lekker dagje voor hun zijn geweest...
 
Mensen, hou toch op met dat moraalgedoe van 'nooit harder dan 50 te hard rijden'. Meerendeel hier heeft een SS en van allemaal gaat de gaskraan wel eens vol open :] Daar is dat apparaat immers voor ;)



Die Bora heeft o.a. mij ook al, terecht, te pakken gehad. Alleen reed ik wel ietsje sneller. Je moet direct gaan 'zeuren' in de vorm van telefoontjes, brieven en (zoals ik deed) elke dag ook nog een faxbericht erheen.
Het adres staat op het formulier die de agent aan je gaf.

Reken maar in ieder geval op een voorwaardelijke straf van minmaal 1 jaar (kan wel eens 2 jaar worden) en natuurlijk die geldboete '(
Zet in je brief dat je het rijbewijs beslist nodig hebt voor je werk oid. Beslist niet zeggen dat je het rijbewijs voor de boodschappen (prive) oid nodig hebt want dan lachen ze je uit.

Succes! Zie jullie vast wel een keer rijden rondom Heerenveen :]
 
Dit zou ik dus ook willen weten, die boete is overheen te komen.
Maar vanaf wanneer ben je weer helemaal vrij? of blijf je nu rest van je leven de lul?

*schop* ;)

We zijn wel heel nieuwsgierig Baksteen... :+
Volgens mij laat je ons gewoon in spanning zitten! :X ;)
 
*schop* ;)

We zijn wel heel nieuwsgierig Baksteen... :+
Volgens mij laat je ons gewoon in spanning zitten! :X ;)

Nee hoor, maar ik volg niet alles altijd.
Recidive is 1 jaar. Alles wat je in dat jaar gepakt word voor boven +30 (snelweg +40) ben je de l*l.
Wanneer precies dat jaar ingaat weet ik niet, daar heb ik niets mee van doen, dat regelt justitie, even bellen en ze kunnen t je zo vertellen.

Het kan natuurlijk zo zijn dat je een voorwaardelijke straf erbij ofzo krijgt, dat kan dan voor een andere/langere termijn gelden !!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan