Rijden in de storm..

Heb 70 km gereden gister, was prima te doen. Ook op de snelweg. Wel handjes losjes (niet krampachtig het stuur vasthouden) en flink gassen. 😎
 
Het woei hier zo hard, ik was toch maar met de auto gegaan. Geen files op zondag, dus weinig voordeel met de motor.
 
Goed tip. Kan geen kwaad om te herhalen. Scheelt een hoop ellende voor toekomstige stormridders..
Als je zijwind hebt doe dan je knie van de tank af aan de kant waar de wind vandaan komt. Dan blijft de fiets stabieler.

Als doorrijder heeft me dat al vaak geholpen tijdens winderige dagen. Tis wat extra opletten maar wat mij betreft prima te doen.
 
Het woei hier zo hard, ik was toch maar met de auto gegaan. Geen files op zondag, dus weinig voordeel met de motor.

ik rij dagelijks 60km totaal, geen snelwegen, dus ook nooit files.
toch pak ik ook met dit weer nog gewoon de motor puur omdat ik het leuker vind:P
En een beetje omdat er haast wekelijks word ingebroken op onze parkeerplaats en de meeste deuren open gooien zonder te kijken |(
 
Stuur losjes vasthouden is ongeveer de slechtste tip die ik ooit gehoord heb.

En de enige keer dat motorrijden niet meer ging door de wind was eens op de boulevard van Schevenigen, toen we tijdens windkracht 12 naar de hoge golven bij het zuidelijk havenhoofd gingen kijken.
 
ooit eens op de snelweg in een hele flauwe rechtse richting de vangrail geduwd door de wind.
Gas los was het enige wat me weer naar de juiste plek op de weg bracht, en ja..dat was echt ff eng.
Nu jaren later rijd ik op een fireSTORM, dus ik ben inmiddels pro :+
 
Zot in "Doodeng"

De truck met rukwinden is de motor schuin houden en zelf rechtop blijven. Op het moment dat de rukwind komt STUUR je de motor onder je vandaan, door druk te geven op de stuurkant waar de wind vandaan komt. Oefen dat veel met zijwind en vrachtwagens, en je hebt veel minder last als die storm een keer komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan