rijden in eifel

wat zijn jullie toch een stelletje moraalridders ik ben dit weekend in de eifel geweest met een open ART en die maakt echt tering herrie en ik heb geen polizei gezien en geloof me ik rijd alleen maar boven de 10000 toeren. Dus al die verhalen die hier rond gaan zijn erg overtrokken


Dank zij figuren als jou zullen de controles er alleen maar intensiever worden, en dan is daar de lol er over een paar jaar ook af :r :r
 
Ik ben in het weekeind van 30 april voor 4 dagen de eifel (westerwald) in geweest.
Ik heb geen controle gehad, maar voor de zekerheid maar wel mijn originele demper erop gezet. (wat loopt ie dan k*t zeg...).
 
wat zijn jullie toch een stelletje moraalridders ik ben dit weekend in de eifel geweest met een open ART en die maakt echt tering herrie en ik heb geen polizei gezien en geloof me ik rijd alleen maar boven de 10000 toeren. Dus al die verhalen die hier rond gaan zijn erg overtrokken
Stoere bink... door eikels als jij is over een paar jaar het hele gebied afgesloten voor motorrijders (komen nu al steeds meer afsluitingen in weekenden e.d.) :r
 
Dank zij figuren als jou zullen de controles er alleen maar intensiever worden, en dan is daar de lol er over een paar jaar ook af :r :r
:^

Je kan nu al nauwelijks een dagje in de Eifel rondrijden zonder ergens gecontroleerd te worden '(
 
Vorig jaar juni (2004) ook gedonder gehad in de Eifel, lees wat ik op MMF te melden had:

Standaard uitlaat erop kan ook geen kwaad!! Afgelopen zondag in de buurt van Heimbach met 6 man aangehouden voor snelheid en niet goedgekeurde uitlaat. Van de Herr agent mochten we NIET meer verder rijden en € 70 aftikken. Reden: niet goedgekeurde uitlaat erop. Meten was niet nodig, ontbreken EG keurmerk was voldoende. Uiteindelijk na flinke discussie en hoop gezeik konden we dan voor deze keer toch doorrijden..... Hebben we dus mazzel gehad. Denk er dus om in de buurt van de Rursee in het weekend!
Van hele verhaal is reportage te zien geweest op zondag 27-6 op RTL +. We waren vol in beeld.
Van dat niet meer rijden zijn ook beelden van een ander weekend waar een paar duitsers de klos waren. Echt klotezooi op deze manier.
www.zdf.de/ZDFde/mediathek/ZDFde_video_start/0,1915,VI-2053600-------1000047-1000047-ZD-broad-wm-yes,00.html?AccessType=broad&VideoType=wm&Vollbild=yes&x=36&y=13


Topic: www.motormaf.nl/forum/topic.php?id=3246
 
Waarom is de Eifel eigenlijk zo "heilig"? 50km westlijk ligt een gebied dat minder druk is, net zo leuke wegen heeft en waar minder gecontrolles zijn.
50 km zuidelijker ligt net zo'n gebied.

Maar de kans dat je met illegale een illegale uitlaat je motor kan laten staan in de Eifel is zeker vertienvoudigd t.o.v. vorig jaar.
 
Waarom is de Eifel eigenlijk zo "heilig"? 50km westlijk ligt een gebied dat minder druk is, net zo leuke wegen heeft en waar minder gecontrolles zijn.
50 km zuidelijker ligt net zo'n gebied.

Maar de kans dat je met illegale een illegale uitlaat je motor kan laten staan in de Eifel is zeker vertienvoudigd t.o.v. vorig jaar.


Het gaat ons niet zozeer om de eifel, want we rijden sowieso veel binnendoor, maar de ring, en das in de eifel. tja, moet je er toch door.
Maar we gaan ook niet in het weekend trouwens, dus al minder controles. Toch fijner als ik voor die tijd nog geen 2de hands originele demper kan krijgen.


Weet iemand er trouwens 1, voor een blade uit '95???
 
Heb de mensen van het motor hotel in Leiwen Duitsland gevraagd:
deze zijden dat ze om de ring veel controleren,
voor de rest viel het wel mee .
Ik ga week 26 weer, maar dan wel met een org demper.
Voor de Duitse politie heb ik nog wel respect.
 
Heb de mensen van het motor hotel in Leiwen Duitsland gevraagd:
deze zijden dat ze om de ring veel controleren,
voor de rest viel het wel mee .
Ik ga week 26 weer, maar dan wel met een org demper.
Voor de Duitse politie heb ik nog wel respect.
motor hotel leiwen is "wappen von leiwen"??? zo ja, doe ze de groeten, ik/we komen daar "net" vandaan :P

Tip : hang niet je natte motorkleding aan de gordijnrails met de verwarming vol open, worden ze niet blij van :P

Wat controles betreft : 2de pinksterdag heb ik binnen het uur (ongeveer) 3 controles gezien in de "ruhr-eifel" (omgeving Nideggen), 1 speedtrap op glooiende lange weg, politie-auto heeft ons groepje tijdje gevolgd (waarschijnlijk nadat ik er eerst "iets" te hard tijdens een mooie serie (haarspeld)bochten langs een parkeerplaats gereden was waar zij stonden O-) , daarna netter gereden dan met afrijden ;) ) en om af te sluiten een geluidscontrole waar alle motoren werden gecontroleerd op standaard uitlaat of met db-killer. Bij twijfel gingen ze wel degelijk je geluid meten, van wat ik zag. bij het wegrijden gekeerd en weer terug, werd ik bijna weer stopgezet :P
(zat overigens in de zelfde groep als fully)

wat risico inschaling betreft : het kan uiteraard zijn dat zo'n pinksterdag een topdag is om te controleren en dat het andere dagen wel meevalt, je kan erop gokken ;) (neem dan wel een (duitse) strippenkaart mee of goede wandelschoenen :P )
 
Laatst bewerkt:
En die dempers hebben geen E-keur maar ben je uberhaupt nog wel gecontroleerd, dwz. met een meetlat meten in je demper ?
nop geen e-keur. wel 1x controle gehad maar mochten doorrijden. meetlat???? we reden met z,n 5e. een standaard fz6,standaard hornet 600 en een standaard gpz500. alleen mijn motoren maken muziek }) wij gaan in juni naar de moezel. naar heksenhuis.nl of naar hotel sonnenblick. iemand daar al geweest??
 
Laatst bewerkt:
nop geen e-keur. wel 1x controle gehad maar mochten doorrijden. meetlat???? we reden met z,n 5e. een standaard fz6,standaard hornet 600 en een standaard gpz500. alleen mijn motoren maken muziek }) wij gaan in juni naar de moezel. naar heksenhuis.nl of naar hotel sonnenblick. iemand daar al geweest??

Sonnenblick: Vorig jaar geweest, goeie tent! Wel op tijd bespreken, Hotel is nogal populair....
 
Volgend weekend ga ik met 2 maten van me richting de GP op de nurburgring en uiterraard gaan we daar heen met de motor. Nou is de demper op mijn fiets volgens mij al een keer vervangen en daar staat zeer duidelijk een E1 keurmerk op. De fiets van een van m'n maten (met dezelfde fiets) heeft nog originele uitlaten zonder keurmerk nog voglens mij. En die andere maat heeft een Div600 met een sportdemper zonder E keurmerk... We hopen maar dat het goed gaat, hij heeft het nagevraagd aan diverse mensen zegt ie en die mensen zeggen alelmaal dat het wel meevalt zolang je niet als een gek gaat lopen blazen... Ik hoop maar dat het goed gaat... :)

Wat kost een DBkiller ongeveer, anders ga ik dat nog ff aan hem voorstellen denk ik... Tis toch wel link lijkt me
 
Waarom is de Eifel eigenlijk zo "heilig"? 50km westlijk ligt een gebied dat minder druk is, net zo leuke wegen heeft en waar minder gecontrolles zijn.
50 km zuidelijker ligt net zo'n gebied.
Rondom de Rursee is het gewoon gruwelijk mooi rijden op perfecte wegen. Mooier dan in de verre omgeving. Absoluut niet te vergelijken met bijv. de Ardennen, en imho stukken beter :9 .
 
motor hotel leiwen is "wappen von leiwen"??? zo ja, doe ze de groeten, ik/we komen daar "net" vandaan :P

Tip : hang niet je natte motorkleding aan de gordijnrails met de verwarming vol open, worden ze niet blij van :P

Wat controles betreft : 2de pinksterdag heb ik binnen het uur (ongeveer) 3 controles gezien in de "ruhr-eifel" (omgeving Nideggen), 1 speedtrap op glooiende lange weg, politie-auto heeft ons groepje tijdje gevolgd (waarschijnlijk nadat ik er eerst "iets" te hard tijdens een mooie serie (haarspeld)bochten langs een parkeerplaats gereden was waar zij stonden O-) , daarna netter gereden dan met afrijden ;) ) en om af te sluiten een geluidscontrole waar alle motoren werden gecontroleerd op standaard uitlaat of met db-killer. Bij twijfel gingen ze wel degelijk je geluid meten, van wat ik zag. bij het wegrijden gekeerd en weer terug, werd ik bijna weer stopgezet :P
(zat overigens in de zelfde groep als fully)

wat risico inschaling betreft : het kan uiteraard zijn dat zo'n pinksterdag een topdag is om te controleren en dat het andere dagen wel meevalt, je kan erop gokken ;) (neem dan wel een (duitse) strippenkaart mee of goede wandelschoenen :P )


YEP wappen von leiwen,we zijn er al heel vaak geweest prima hotel.
Jammer dat ze volgend seizoen stoppen |( .
Zal ze de groeten van Ted doen.
 
Vorig jaar juni (2004) ook gedonder gehad in de Eifel, lees wat ik op MMF te melden had:

Standaard uitlaat erop kan ook geen kwaad!! Afgelopen zondag in de buurt van Heimbach met 6 man aangehouden voor snelheid en niet goedgekeurde uitlaat. Van de Herr agent mochten we NIET meer verder rijden en € 70 aftikken. Reden: niet goedgekeurde uitlaat erop. Meten was niet nodig, ontbreken EG keurmerk was voldoende. Uiteindelijk na flinke discussie en hoop gezeik konden we dan voor deze keer toch doorrijden..... Hebben we dus mazzel gehad. Denk er dus om in de buurt van de Rursee in het weekend!
Van hele verhaal is reportage te zien geweest op zondag 27-6 op RTL +. We waren vol in beeld.
Van dat niet meer rijden zijn ook beelden van een ander weekend waar een paar duitsers de klos waren. Echt klotezooi op deze manier.
www.zdf.de/ZDFde/mediathek/ZDFde_video_start/0,1915,VI-2053600-------1000047-1000047-ZD-broad-wm-yes,00.html?AccessType=broad&VideoType=wm&Vollbild=yes&x=36&y=13


Topic: www.motormaf.nl/forum/topic.php?id=3246


ik word hier niet zo vrolijk van , ga van het weekend ook daarheen en ik heb een 2in2 van akra onder mijn mille ;(

staat heel groot , for race use only. ooooooeps
 
Afgelopen weekend (2e pinksterdag) ook in de Eifel geweest. Pret was na een 1/2 uur voorbij, mocht 100 Euro afrekenen ;(
Ook daarna een boel (teveel) agenten gezien om lekker te kunnen rijden. Dus inderdaad, misschien niet meer op de populaire dagen de Eifel bezoeken. Verder wel een uitstekende omgeving om bochten te leren rijden.
 
Vorig jaar juni ben ik ook met de motorclub door de Eifel gereden. Ik werd niet aangehouden, maar 3 anderen van ons wel. Gelukkig hadden ze alle 3 de originele uitlaat met e-keur, want daar werd scherp op gelet.

Toen ik een maand later zelf nog een weekje ging heb ik mijn originele demper er maar opgezet. Niet mee aangehouden, maar ze stonden er wel. Gelukkig maakten mijn originele SV en de CB500 van mijn vriendin een beschaafd geluidje... O-)

Ik heb vorig jaar op het forum een paar keer een link gezien van een filmpje van de Duitse televisie waarin ze ook motorrijders aanhouden. Eén van die gasten was goed de lul.
 
YEP wappen von leiwen,we zijn er al heel vaak geweest prima hotel.
Jammer dat ze volgend seizoen stoppen |( .
Zal ze de groeten van Ted doen.
Alsof ze dat dan nog weten :P Maar doe je best (y)

had kamer 43 als "eenpersoonskamer", kan ik van harte aanbevelen :P
(groter dan vele 2-persoonskamers en toch groot bed, eigen keuken en dakterras, was meer een appartement :} )
 
Als ik het allemaal zo lees, ga ik toch maar ff m'n orginele uitlaat eronder schroeven. Tenslotte gaat het daar om de bochtenpret !

Van dat geluid kan ik in NL nog vaak genoeg genieten 8-)
 
wat zijn jullie toch een stelletje moraalridders ik ben dit weekend in de eifel geweest met een open ART en die maakt echt tering herrie en ik heb geen polizei gezien en geloof me ik rijd alleen maar boven de 10000 toeren. Dus al die verhalen die hier rond gaan zijn erg overtrokken

Stoer hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan