rijden met een kater

hmmm, rijden met een kater is super relaxed. Als je Kater maar niet zo errug is dat je niet eens meer normaal kan ontbijten ;)

Lekker je vizier open, en in je eentje relaxed door de binnen wegen van Brabant een \"frisse neus\" halen en dooie vogels lossen!
 
misc.php


gewoon rijden anders kom ik nooit meer op de motor :P
 
heb ik ook vaak gedaan. Gewoon slapen in de auto als je een feestje hebt gehad. Is niet lekker.
\'s ochtends word je erg klote wakker en heb je enorme spierpijn van het ongemakkelijk liggen. De geur krijg je niet meer uit de auto en een ontbijtje is standaard: de mac

Ik heb een keer in de auto geslapen na een avondje zuipen. Dat doen we dus nooooit meer. Heb een week moeilijk gelopen en niet kunnen bukken van de pijn in mijn rug. Heb spierverslappers genomen om nog een beetje normaal te kunnen functioneren. Nadeel van spierverslappers is dat ik er van ga kwijlen |(
 
Beste truc is natuurlijk gewoon te zorgen dat je geen kater krijgt.
Hoe doe je dat?
1) Voorzuipmaatregel: zorg voor een bodempje.
Hoe langer de alcohol in je maag blijft, hoe minder er van in je bloed terecht komt, en als je een stevige laag in je maag hebt, blijft die alcohol daar ook langer hangen.

2) Tijdens 't hijsen maatregel: als je van plan bent veel te drinken, vermijdt dan wijn met bubbels, op de een of andere manier zorgt die combinatie voor een grotere opname van alcohol in je bloed. 't Gekke is dat dat met bier niet zo werkt. Van een glas bier wordt je echt minder dronken dan van een glas wijn of gedestilleerd. Ok, drink dus bier.

3) Voor 't slapen gaan maatregel: dit is de belangrijkste!!!
Drink voor Elk Glas Alcoholisch wat je gedronken hebt ongeveer 4 flinke teugen water. Yech ja. Een kater wordt namelijk veroorzaakt door vochtgebrek in de hersenen. Alcohol drijft vocht af (vandaar dat gezeik als je aan het zuipen bent he) en dat moet je gewoon weer aanvullen.

4) Toch een kater! maatregel: Neem een pijnstiller en drink zoveel water als je kunt zonder over je nek te gaan. Als je bij het minste geringste dreigt over je nek te gaan probeer dan eerst iets te eten. Drinken is inderdaad het beste middel tegen een kater.

Ik moet er trouwens niet aan denken om met een duf hoofd op de motor te stappen. Mijn motor heeft overigens wel vaak een kater <---, maar die is geholpen, dus dan geeft het niet.
 
als ik ga rijden zal ik nooit alcohol drinken en ook iet als ik brak ben van de avond ervoor et risico is te groot.
 
ALS ik koppijn heb, ga ik echt niet mijn helm opdoen hoor!!!!!
Wordt het alleen maar erger van.... '( :z
 
Beste truc is natuurlijk gewoon te zorgen dat je geen kater krijgt.
Hoe doe je dat?
1) Voorzuipmaatregel: zorg voor een bodempje.
Hoe langer de alcohol in je maag blijft, hoe minder er van in je bloed terecht komt, en als je een stevige laag in je maag hebt, blijft die alcohol daar ook langer hangen.
Die alcohol komt dus 's nachts in je bloed als je bodem verteerd is. Dus de volgende ochtend toch een kater. Zoveel helpt dat niet, die bodem is meer om de avond zelf minder snel zat te worden. De alcohol heb je toch gedronken en komt dus uiteindelijk in je bloed terecht. Slecht plan dus.
2) Tijdens 't hijsen maatregel: als je van plan bent veel te drinken, vermijdt dan wijn met bubbels, op de een of andere manier zorgt die combinatie voor een grotere opname van alcohol in je bloed. 't Gekke is dat dat met bier niet zo werkt. Van een glas bier wordt je echt minder dronken dan van een glas wijn of gedestilleerd. Ok, drink dus bier.
Ook fout. Je moet alleen geen verschillende soorten door elkaar gaan drinken. Van wijn wordt je niet zo zat omdat je er over het algemeen veeeeel minder van drinkt. Alchohol percentage is gelijk (zie alle onderzoeken).
3) Voor 't slapen gaan maatregel: dit is de belangrijkste!!!
Drink voor Elk Glas Alcoholisch wat je gedronken hebt ongeveer 4 flinke teugen water. Yech ja. Een kater wordt namelijk veroorzaakt door vochtgebrek in de hersenen. Alcohol drijft vocht af (vandaar dat gezeik als je aan het zuipen bent he) en dat moet je gewoon weer aanvullen.
Kijk, nu komen we ergens. Wat bij mij goed helpt als ik ga stappen... voor ik naar huis ga een grote milkshake pakken. Is een halve maaltijd met veel vocht en vet. Werkt erg goed.
4) Toch een kater! maatregel: Neem een pijnstiller en drink zoveel water als je kunt zonder over je nek te gaan. Als je bij het minste geringste dreigt over je nek te gaan probeer dan eerst iets te eten. Drinken is inderdaad het beste middel tegen een kater.
Mmmmm, daar zou ik niet aan moeten denken. Hoofdpijn is bij mij het beste te bestrijden door nog ff een half uurtje te slapen. Daarna gaat het wel. Ben de rest van de dag wel zo lam als wat.

Maar voor mij geen alcohol en rijden. Dat gaat niet samen. Ben ik principieel in.

Greetinx
Frank
 
na een avondje drinken word ik liever wakker met een poes *D dan een kater :r
ook heb ik liever een nachtmerrie dan een hengst als ik slaap.
 
met kater kan ik beter in bed blijven liggen denk ander kom ik er echt met een KATER vanaf :+
 
voor drankproblemen moet je bij de AA zijn.

bij frenzy's (feestje van PB) wordt de ochtend na het feest stevig op alcohol gecontroleerd voor men het circuit weer op mag...

geen overbodige luxe...
 
Ik rijd nooit (ben dan nog wel geen 18, maar ik bedoel me bromemr, kan ook VEEL schad everoorzaken) als ik weet dat ik ook maar 1 slok achohol ga nemen.
Dan ga ik lekker fietsen of lopen, en meestal lopend terug.

De volgende morge stap ik ook niet op de brommer. Dan maar fietsend, maar ik weet bvan me eigen dat ik dan TE duf ben.

Noge en tip, een uur voordat je naar bed gaat flink :r , tis niet fijn en lekker, maar t haalte en hoop ahcohol weg.
 
Effe wat dingen rechtzetten hoor.

Alcohol wordt voornamelijk afgebroken door enzymen in de lever, waar het terecht komt via het bloed. Er loopt een speciale ader (ok, kaboutertjestaal) van het spijsverteringskanaal naar de lever, zodat de lever zijn zuiverende werk kan doen voor de rest van het lichaam overspoeld wordt met de stoffen die via de maag en darmen worden opgenomen. De lever heeft een beperkte capaciteit van afbreken. Hoe langzamer de alcohol in het deze ader terecht komt, hoe grondiger de lever in staat is het bloed van alcohol te zuiveren.
Ergo, zorg voor die bodem, dat helpt echt.

Dan het andere misverstand dat het puur de hoeveelheid alcohol is die bepaalt hoeveel alcohol je opneemt. Dat is al geruime tijd achterhaald. Het maakt wel degelijk uit in wat voor substantie de alcohol zich bevindt. Nu geef ik toe dat dat verhaal van die bubbeltjes in wijn pas afgelopen zomer is gepubliceerd.
Voor meer informatie over de relatie tussen substantie en absorbtie in het bloed, zie bv. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=11377935&dopt=Abstract).
Voor het verhaal dat je van verschillende drankjes door elkaar zieker wordt, heb ik vooralsnog het wetenschappelijke bewijs niet van kunnen vinden.

Overigens blijkt matig gebruik van alcohol (en matig is nog vrij ruim genomen, namelijk 2-4 glazen per dag), ongeacht of je nou wijn of wisky drinkt, vrij heilzaam te zijn. Zo heb je aanzienlijk minder kans op hartfalen en bepaalde vormen van dementie.

Nochtans, op korte termijn interfereert het wel degelijk met je beoordelings- en reactievermogen (omdat het cerebellum ofwel de kleine hersenen het eerst worden beinvloed zodra alcohol voorbij de bloed-brein barriere komt), dus je kan inderdaad beter niet aan het verkeer deel gaan nemen als je hebt gedronken.

Ok jongens, kom nu maar op met opmerkingen over wijsneus en zo ;-)
 
Zal zelf niet zo gauw gaan rijden met een kater. Maar ja, ik heb regelmatig van die erg gezellige kampeerweekenden...

Nou ja, dan doen we maar rustig aan op de terugweg. Na een paar 100 meter voel je wel aan of je lekker kunt gaan sturen of dat je maar beter op je gemak naar huis kunt gaan.
 
Alweer zo'n ouwe koe...... :)

Mijn normale hoofdpijn trek ik al niet, laat staan een kater.

Als ik hoofdpijn heb functioneert er bijzonder weinig meer. Ik ben een keer met knallende koppijn vanuit Beekbergen teruggereden naar Zaandijk en heb me daarna voorgenomen dat nooit maar dan ook nooit meer te doen.

Als een van mijn medewerkers rot en al meurend naar de bier en de rook op het werk zou verschijnen zou hij/zij eerlijk gezegd toch wel een flink probleem met me hebben.
 
Ik zuip ook niet als ik de volgende dag moet werken, want daar heb ik mijn hoofd bij nodig.

Als ik zaterdagsavond's eens veel heb gedronken en me op de mooie zondag niet fit voel, ga ik ook niet motorrijden. Ik wil niet op twee wielen als ik niet scherp genoeg ben om voor de koekblikkers te kunnen uitkijken.
 
Als je de avond ervoor flink gezopen hebt heeft je lijf meestal niet eens alle alcohol al kunnen verwerken, en ben je dus nog steeds onder invloed: niet rijden dus!!
 
ik heb het niet over dronken rijden, maar over the day after. De ochtend dat je klote wakker word, je logge lichaam onder de douche parkeert, je even later zonder afdrogen aankleed, sigaretje opsteekt en naar buiten loopt zonder schoenen aan (had ik vanochtend en is niet fijn), dan nog beseffen dat je sleutels binnen liggen en gaan bellen of je vriendin hem even open wil doen (had ik vanochtend en is niet fijn), op werk aankomen en beseffen dat je nog naar bier en rook ruikt.

Dat dus!
Dan ben je nog niet nuchter en goed stom bezig, volgens mij heb jij een probleem :? :? :?
 
Nooit met alcohol op achter het stuur. Ook niet 1 pilsje of niets.

Zou wel es flinke kater willen hebben eigenlijk :)
 
Nooit met alcohol op achter het stuur. Ook niet 1 pilsje of niets.

Zou wel es flinke kater willen hebben eigenlijk :)

Ik heb thuis nog een hele grote kater rondlopen! :+

Als ik moet rijden drink ik niets, 0 promile! Als ik de volgende dag op de motor moet ga ik de avond ervoor niet veel drinken. Hooguit 1 of 2 biertjes, maar echt niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan