rijden met startmotor

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
onbekend
is het normaal dat een ducati kan rijden op de startmotor, m.a.w. als hij in zijn versnelling staat en wil starten en mijn koppeling niet inknijp hij wil rijden op de startmotor?? zo niet waar ligt dit aan, schakelaar bij koppelings hendel of ergens bij het schakelpookje heeft dit soms contactspray nodig of iets dergelijks?>? :(
 
Zelfs mijn motor uit '75 heeft schakelaar bij koppeling & neutraal. Dus of koppeling in of in z'n vrij, anders startie niet. *D

Koppeling in werkt bij mijne ook niet.

Ik heb dan ook een keer flink staan tieren toen ik Div net had.
Ik zal het jullie besparen maar de gedachte van startmotor kapot maakte me niet blij en
ik vond het ook wel onwaarschijnlijk.
Even daarvoor startte ie namelijk nog gewoon })

Óf in de neutraal óf niet.
 
ja , en jij bent ook een lekkere
zeker nog nooit in een echte auto gereden })
niet in zn vrij of park , geen starten !!!

Sterker nog, er zijn van die stomme bakken die starten alleen in de park en niet in neutraal... :( En Mercedes maakt het nog erger met dat nieuwe kleine sportdingetje! Je moet zelfs de rem intrappen. Leuk om dat iedere keer uit te vinden. En ik hou helemaal niet van puzzelen.

Maar ik moet één van de combinaties hebben om mijn motor te kunnen starten:
- neutraal en koppeling
- 1e versnelling, koppeling en jiffy in

De Kawa is wat minder precies... :+
 
Op maandag 27 mei 2002 13:18 schreef martinweb.nl het volgende:
- 1e versnelling, koppeling en jiffy in

ghehe...nog een tierverhaal

Ik getankt
Ik op fiets stappen en dat ding rechtop zetten
Ik gestart in neutraal
Ik koppeling in
Ik in de 1 drukken
Ik tieren omdat motor afsloeg })
En niet meer willen starten natuurlijk.

Zelfde verhaal...startmotor kapot, lijkt me stug, daarnet startte ie nog gewoon })

Kijk uiteindelijk maar is opzij, en jahoor..."of je klapt de standaard in :+ "

Is me twee keer gebeurt trouwens...ook een keer een vriendelijke meneer bij pomp die me erop attent maakte dat me standaard nog uit stond.
Uiteraard was deze meneer een motorrijder.
Van een "pure" automobilist had ik het misschien niet moeten hebben en had ik er nu nog gestaan ;)
 
Da's niet zo lief
nono.gif
van dat lampje. Ik heb een voortstel:
brakelamp.gif
}) ;)

ALs ik jullie ook niet had! Altijd goede adviezen. Vrienden! :j ;)
 
is het normaal dat een ducati kan rijden op de startmotor, m.a.w. als hij in zijn versnelling staat en wil starten en mijn koppeling niet inknijp hij wil rijden op de startmotor?? zo niet waar ligt dit aan, schakelaar bij koppelings hendel of ergens bij het schakelpookje heeft dit soms contactspray nodig of iets dergelijks?>? :(

Dit is een heel handig iets als je koppelingskabel gebroken is. Het stelt je in staat om weg te rijden op de startmotor, bijv. als je moest stoppen voor een stoplicht...
 
is ook handig als je midden op een spoorweg overgang stil komt te staan en de motor wiegert om aanteslaan.vervolgens gaan de lichten knipperen,bellen gaan luiden, slagbomen naar beneden. shit, kom een trein aan. dan kan je op de startmotor, 1e versn. ,koppeling los, de spoorweg overgang toch nog verlaten. en je mooie fiets/auto behouden. (slim hé?! van die autofabrikanten) :}
Volgens mij ben je met de motor sneller als je hem gewoon ff weg duwt... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan