Rijden op een motor in je korte broek

Op donderdag 29 mei 2003 23:13 schreef flappieeee het volgende:
Ben pas aan het lessen...en draag daarbij een normale spijkerbroek...hoe veilig is dat?..... laptekst.... bij de bijzondere verrichtingen (zie dat wel gebeuren eigenlijk aangezien ik nog steeds niet fatsoenelijk kan slaommen) is ie meteen beschadigd... ;(

Waar les jij ????? Dan kan ik mijn kennissen afraden om daar te lessen |(
Met mijn les dagen (twee daagse en gehaald :) ) mocht ik echt niet zonder pak en goede schoenen (kisten oid) gaan rijden , zelfs niet met een losse les waar we alleen bijz. verrichtingen deden (en dat was van te voren bekend)
Vind het wel goed dat ze bij examens :} juiste kleding gaan verplichten

Vandaag weer genoeg gezien in korte kleding , moeten ze echt zelf weten
Maar diegenen die een minderjarige meenemen, moeten gewoon lekker een dikke preek/prent (doorhalen wat niet van toepassing is) krijgen, want die denken dat het wel goed is zo.....dan zit je als bestuurder ook lekker te :z
 
Als het te heet is om goed gekleed te toeren ga ik dus gewoon niet... liever niet rijden dan in een korte broek...

Overigens was het gisteren dus nog goed te doen :) (maar op het randje...)
 
Ook gezien:
Ducati , rijder in vol leer, kind van +/-12jaar achterop, in zomerbroekje, en dat tegen fikse snelheid,links en rechts inhalend op een drukke snelweg.
Het is toch niet verplicht om een lul te zijn??


Kijk, dat is nou echt een lul inderdaad. Voor de rest interesseert het mij geen fluit wat iemand anders op de motor aan heeft. Ik heb zo goed als altijd mijn pak aan, voor mijn eigen veiligheid, en niet omdat iemand anders mij een eikel vindt als ik met mijn korte broek op de motor zit. En degenen die uit principe niet met een korte broek aan gaan rijden maar dan vervolgens met hun spijkerbroek op de motor zitten..... |( Dan kan je net zo goed met je korte broek aan gaan rijden.
 
Gisteren heb ik een hele berg van die idioten gezien..............t'waren allemaal sjopper-rijders....... :( Met van die dunne vriendinnetjes achterop en ook kinderen gezien in zwembroeken...................kan me hier groen en geel aan ergeren.Bij een kruispunt eentje erop aangesproken...........krijg ik verd*&%mme nog een grote bek ook van die oetlul......... :(
 
Als het te heet is om goed gekleed te toeren ga ik dus gewoon niet... liever niet rijden dan in een korte broek...
:^ maar het viel niet mee gisteren (thuis blijven dan).
Ik zie er ook genoeg rondknorren T-shirt, korte broek, ze doen hun best maar, je kan wel aan het waarschuwen blijven '(
 
Altijd volledig pak aan. Mijn tattoos moeten beschermd worden als ik een schuiver maak! En nee, ik zie mezelf niet als een slechte rijder; ik vertrouw gewoon niet op de koekblikken... Denken mensen daar wel eens aan als ze met een t-shirt en korte broek een (bijna) knee down maken met 30 graden in de schaduw?
 
Ik rook ook niet, maar als ik een patatje haal om de hoek, neem ik de (trapmatige)fiets. Ik vind het zowiezo zonde om mijn brommer tevoorschijn te halen voor die kilometer. Te veel moeite en vooral slecht voor mijn brommer (wordt niet eens warm)
Van de andere kant kiezen ze er zelf voor, dus ze moeten het zelf weten. Ik groet ze evengoed, al moet ik er op letten dat ik dan goed groet, omdat in die gevallen mijn wijsvinger de neiging heeft om naar mijn voorhoofd te wijzen. Maar tot op heden is het groeten altijd goed gegaan :)
Van de week nog. Ik rijd over de A2 bij Zaltbommel 125 km per uur. Komt me een racer voorbij alsof ik stilsta. Maakt niet uit, moet ie zelf weten, maar wel met een spijkerbroekie en een T-shirt aan.
Blijkbaar heeft die jongen of meid een doodswens. Nou ja, dat accepteer ik dan maar. Wat kan ik anders doen?

Ik grijp elk excuus voor een ritje aan.....
 
Vandaag weer een ritje gereden en wat me opviel is dat ik op de snelweg A20 werd ingehaald door diverse chopperrijders in hun korte broek en hempie. Ik rij dan meestal rond de 120 km/uur. Je leest en hoort de laatste tijd veel over motorrijders die crashen of vallen. Ik moet er niet aan denken om in een korte broek, zonder handschoenen enzo te gaan rijden. Het lijkt me verschrikkelijk als je dan crasht of valt. Hoe denken jullie daar over?
Laat ze de ziekenhuiskosten dan maar lekker zelluf betalen.....(is ook errug stoer natuurlijk !!) ;) ;)
 
En ik ben juist op zoek naar een motor om op het gemak naar zee te tuffen met de vliegeniersbril en het pothelmpje op...
 
een collega een poos terug op de A7 tijdens wegwerkzaamheden. Werd van achter aangereden door een automobilist die nog dronken was ook. Snelheid ter plaatse was aangegeven op 70 km per uur.

Collega reed ongeveer 80/85 de automobilist ongeveer 130!!! gelukkig had hij beschermende kleding aan, maar had toch op zijn handen enkele flinke schaafwonden ondanks de handschoenen. zo zie je maar weer dat het niet altijd je eigen schuld is als je valt. excuus voor de aanrijding?

Hij had hem niet gezien. gelukkig is de pijn die hij in zijn rug had,(vanwege het vallen op de motorkap) nu weer een beetje minder geworden.

Mensen die zonder bescherming willen rijden moeten dat idd zelf weten.
maar goed STOM zijn ze wel.
 
Met dit weer kom je er idd genoeg tegen die in een shirtje en een korte broek rijden.
Ik moest gisterenavond de motor in de garage zetten... Deze is niet bij huis maar ongeveer5-10 minuten rijden vanaf huis... het pak gaat aan.

Mensen die zeggen dat er op 30 of 50 km wegen niets kan gebeuren of omdat ze de weg weten, moeten naar mijn mening nog maar eens goed nadenken.
Je hoeft het niet zelf te doen.

Vorige week zaten mijn vriend en ik op een terrasje toen er een jongen aankwam op een gifgroene zx6r... mooi leren jasje aan, geheel in de style van zijn motor, spijkerbroek, geen handschoenen en sportschoenen... zonder sokken.
Wij zeiden nog tegen elkaar, die is niet wijs....
Maarja, hij moet het natuurlijk zelf weten....

Ik denk maar zo, mocht jou wat overkomen... en je loopt van die heerlijke schaafwonden op.... au dat doet pijn, maar ik voel er niets van.

Korte stukjes of juist lange afstanden.... ik ga volledig in pak.

en het zijn niet alleen de sjoppers die in hun korte broekjes rond rijden....
zondag trouwens nog op weg naar de meeting.
ik reed 140 toen ik in mijn spiegeltje twee racemotoren aan zag komen die een flinke snelheid hadden... ben maar ff voor ze opzij gegaan... zaten in hun korte broek en mouwloos hempje... op de snelweg...
 
Ik heb iemand, uitgedost zoals hier wordt vermeld, met zo'n 30 in het uur op zijn bek zien gaan.(oprit naar de autobaan...).
Iedereen die zo uitgedost rond rijdt zou die gast eens moeten gezien hebben.....!!!
Ik weet zeker dat ze zich een volgende keer zouden bedenken.
 
Gisteren heb ik een hele berg van die idioten gezien..............t'waren allemaal sjopper-rijders....... :( Met van die dunne vriendinnetjes achterop en ook kinderen gezien in zwembroeken...................kan me hier groen en geel aan ergeren.Bij een kruispunt eentje erop aangesproken...........krijg ik verd*&%mme nog een grote bek ook van die oetlul......... :(


Dat zijn dus in mijn ogen géén motorrijders......toch geweldig van je dat je hem op het goede pad had willen helpen.
 
Gisteren heb ik een hele berg van die idioten gezien..............t'waren allemaal sjopper-rijders....... :( Met van die dunne vriendinnetjes achterop en ook kinderen gezien in zwembroeken...................kan me hier groen en geel aan ergeren.Bij een kruispunt eentje erop aangesproken...........krijg ik verd*&%mme nog een grote bek ook van die oetlul......... :(

Weer het klassieke Nederlandse wijzende vingertje :( . gewoon met je eigen zaken bemoeien, of was je jaloers op zijn dunne vriendinnetje?
 
precies........

ken je ook de rokers erbij halen, de wielrenners, degene die op wintersport gaan...... etc
:^

Als we toch bezig zijn: Ik denk dat we de ziektewet maar af moeten schaffen voor mensen die door een dergelijke oorzaak in de ziektewet komen.
Van je motor gevallen? Jammer joh, dat wordt op een houtje bijten, naar salaris kun je fluiten. Sterker nog: je bent ontslagen omdat je motorrijdt... risico op onkosten voor je werkgever te groot. :z

Ik vind dat hele enge ideeën: vergoeding e.d. er van af laten hangen of iemand het had kunnen voorkomen dat ie gewond is. In je poot gesneden tijdens het vloerbedekking leggen? Tja dat was niet gebeurd als je er een professional bijgehaald had. Jammer joh, dat betaal je maar lekker zelf....
 
Weer het klassieke Nederlandse wijzende vingertje :( . gewoon met je eigen zaken bemoeien, of was je jaloers op zijn dunne vriendinnetje?

Normaal altijd je mond houden. Volwassenen kunnen zelf een keuze maken. Een volwassene die een kind achterop heeft in zwembroek mag je denk ik best iets van zeggen.

Snap trouwens niet hoe mensen op badslippers durven rijden. Zou denk ik bij iedere bocht blijven plakken aan hete onderdelen van motor :X
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog ff wezen rijden :] Lekker heet in mijn pakkie 8-) Maar zoals ik al eerder heb gezegd; misschien moet iedereen die in zijn blote velletje op de motor stapt maar es op zijn smoel gaan... Ik heb vorig jaar erg veel geluk gehad, reed toen ook alleen met helm op, hempie en spijkerbroek en ik heb wonder boven wonder al mijn vel nog :} (wel 3 gebroken rugwervels dus; geen rugprotectie hè :X )
Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten, maar ik trek ALTIJD mijn pakkie aan en degene die achterop stapt bij mij ook, anders stappen ze maar niet achterop
nono.gif
Ik vind dat namelijk ook mijn verantwoordelijkheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan