rijontzegging 4 maanden +cbr test

Hey speedballer,ik zit in hetzelfde schuitje en moet volgende week voor het rijvaardigheidsonderzoek,ben vorig jaar gepakt.Mail me voor verdere info en telefoonnummers,ik kan je er inmiddels meer over vertellen dan dat stelletje mutsen in Rijswijk,hou ons in elk geval op de hoogte.

marcozz@tiscali.nl

Kijk hier ook even http://www.cbr.nl/vervolg/main.asp?ID=17
 
Laatst bewerkt:
ik zou protest aantekenen tegen die rijtest van het CBR. Ze proberen langs alle wegen om een poot tussen de deur te krijgen, maar juridisch blijkt het nogal drijfzand te zijn. Bij de DCN is er iemand al ruim 1 jaar aan het procederen omdat hij principieel tegen zo'n test is.
De rechter veroordeelt, niet het CBR.

Het zou ook van de zotte zijn, moet je eerst je rijbewijs 4 maanden inleveren en vervolgens zou je het kwijt worden vanwege zo'n burocratische lul van het CBR.

Ik en nog 3 anderen hebben inmiddels de hele bezwaarprocedure zonder succes doorlopen en alle argumenten worden zonder pardon van tafel geveegd,glashard ontkend,of niet ontvankelijk danwel ongegrond verklaard.Inmiddels weet ik van een kenis dat het uiteindelijke testje geen ene reet voorsteld omdat de examinator zelf ook wel weet dat wij wel kunnen rijden.
 
Ik wil wel eens weten waar dat allemaal plaatsvond. De overtreding en de rechtzaak dus. Ben zelf in Lelystad gepakt (ook 151 op 80 weg) en bij mij ging het er toch ietsjes anders aan toe.

Klinkt trouwens niet best, dat CBR verhaal, blij dat ik dat heb.

Bij mij wast in eerste instantie iets eh, "aanzinelijk hogers" (volgens OvJ), maar aangezine ik inmiddels werkloos ben, ben ik er met 300 euro en 4 mnd. voorwaardelijk vanaf gekomen. Tuf dus vrolijk rond, maar ben wel als de dood dat ik weer eens gefiltst zou worden. De komende twee jaar.

Gelukkig rij ik in de oto van mijn moeder....
 
Ja ben gepakt tussen Olst en Weije door een videowagen.
Voor mensen die niet weten waar dit is.
Het is de dijk van Deventer naar Zwolle langs de Ijssel
 
...dan weet ik dus ook door wie je bent gepakt en waarom jij zo'n cbr-procedure aan je broek hebt,je kunt me nog steeds mailen want ik ben behalve naar jouw mening ook zeer benieuwd of het cbr inmiddels de procedure al wat heeft aangepast aan hun nieuwe doelgroep.
 
ik zou protest aantekenen tegen die rijtest van het CBR. Ze proberen langs alle wegen om een poot tussen de deur te krijgen, maar juridisch blijkt het nogal drijfzand te zijn. Bij de DCN is er iemand al ruim 1 jaar aan het procederen omdat hij principieel tegen zo'n test is.
De rechter veroordeelt, niet het CBR.

Het zou ook van de zotte zijn, moet je eerst je rijbewijs 4 maanden inleveren en vervolgens zou je het kwijt worden vanwege zo'n burocratische lul van het CBR.

Als je de juiste wegen/procedures en argumenten niet kunt aanhalen, zou ik niet gaan procederen. Is vaak een hele lijdensweg. Is altijd makkelijk lullen: " ga maar procederen". Nou ik kan je vertellen dat het klote is en dat je vaak beter je straf kunt ondergaan. Brieven moet je aantekenen anders zouden ze niet aangekomen kunnen zijn. Hun brieven bevatten jurische taal, vaak moeilijk te begrijpen. Haal je de juiste argumenten niet aan heb je niks aan je verweer etc.... Maar je een procedurefout ga je nat etc.........
Een ieder die hier zo makkelijk zegt "ga maar procederen" moet je maar de tegenvraag stellen: "wat weet je ervan en wil je mij erbij helpen".
De meesten lullen maar wat (no hard feelings maar het is nu eenmaal zo)
Zo van: ik ken iemand die............ Elke situatie is anders en meestal gaat het om de details, randvoorwaarden, andere omstandigheden etc....waardoor het heel anders kan uitpakken.

Om je een raad te geven:
Je kunt je situatie ook voorleggen op: http://www.openbaarministerie.nl
onder "vragen" kun je je situatie uitleggen, je ontvangt dan binnen enkele dagen bericht van een voorlichter van op OM.
Let wel, zorg dat je alles goed omschrijft: het feit, de omstandigheden (de weg, uitritten, kruispunten etc......) en je eventuele "justituele historie".
Hoe mee ze weten, hoe beter ze antwoord geven.

Succes ermee.
 
Sinds ik ooit las dat je bij +50 je rijbewijs kon kwijtraken let ik erop om maximaal +45 te rijden. Rij meestal +10-20 km/u, maar heb raar genoeg nooit een boete gehad. Kennelijk altijd mazzel als ik 'em opentrek!
 
Op woensdag 30 april 2003 01:18 schreef Bikefreak het volgende:Om je een raad te geven:
Je kunt je situatie ook voorleggen op: http://www.openbaarministerie.nl
onder "vragen" kun je je situatie uitleggen, je ontvangt dan binnen enkele dagen bericht van een voorlichter van op OM.

...dat kun je doen maar het is de minister van verkeer en waterstaat die jou voor dit onderzoek oproept dus daar kan het om. je verder geen reet over vertellen behalve dat bij 70+ overtredingen altijd een melding gaat naar het centraal buro registratie rijbewijzen(niet te verwarren met het cbr).Echter bleek na een rondje bellen door mijn maat met de landelijke politiekorpsen dat dit enkel en alleen en zonder uitzondering gedaan word vanuit de regio ijsselland (door:hoofdagent *.***** en/of zijn bazin in Deventer).In de rest van Nederland moet je om door de politie voor zo'n procedure te worden aangemeld straalbezopen iemand doodrijden maar alleen in Overijssel is te hard rijden voldoende om te worden vergeleken levensgevaarlijke gekken.
 
Even terugkomen op het al dan niet mogen lessen. Ik denk dat dit afhangt van de bijkomende reden van het innemen. Als dat bv. een verbod op het besturen van motorvoertuigen is mag je ook niet lessen. (of tractor, bromfiets etc rijden)
 
Naar mijn idee is het zo, als je geen rijbewijs hebt, je eerst in bezit moet zijn van je theorie certificaat.

Ik had namelijk geen autorijbewijs toen ik aan het motor rijden begon.
Leuk, maar moest dus wel eerst mijn theorie halen anders mocht ik niet individueel de weg of. De andere optie was, de intructeur achterop.

Heb je wel je autorijbewijs, dan mag je wel de weg op, ook al ben je nog niet in het bezit van je motortheorie.


Je moet gewoon ff naar een rijschool bellen, probleem voorleggen, misschien laten ze je wel oogluikend toe voor een lesje.
Het kan nooit kwaad, maar je moet het natuurlijk wel willen.

Maargoed, ondertussen is het wel mooi klote voor je.
Hopelijk stelt die test die je af moet leggen niets voor en heb je zo je papiertje terug.

Zal voor je duimen om weer vrolijk te kunnen :]
 
Ik zou toch maar even de verkeersquiz van PanRider doen voordat je je bij het CBR meldt.
Je steekt er allicht iets van op. :?
Baat het niet, dan schaad het zeker niet.

Effe een ander vraagje, HOE ga je naar het CBR ?
Met je eigen motor,? Zo ja, hoe wil je daar komen?
Lopend met dat ding aan de hand is ook geen optie. O-)
Het is maar een praktische vraag, daar je geen motorvoertuigen mag besturen. :?

En om nu op je eigen motor aan te komen rijden op het CBR.
Ik denk niet dat dat geapriceerd word door die mannen.

Ik zie het al voor me.
Hoe bent u hier gekomen ? :P $
Met mijn eigen motor aan komen rijden :]
Gaan we nu rijden :+

Ik denk dat ie dan door de papiervernietiger gaat ter plaatse door een :( van het CBR.
 
<kick>


...er zijn vast meer mensen in dergelijke procedures verwikkeld,ik ben benieuwd naar hun ervaringen,zelf moet ik morgen (07-05) voor de eigenlijke rijtest.
 
pfffff.........ben er net weer van het zogenaamde rijvaardigheidsonderzoek waar al gauw bleek wat iedereen al wist : IK KAN MOTORRIJDEN !!!!

Al met al dus een vrijwel nutteloze besteding van mn vrije dag maar ik ben in elk geval van het hele gezeik af.Naast een uitleg over het hoe&waarom van snelheidslimieten bestond het geheel uit een paar theorievraagjes plus een ritje door de omgeving.Wel moet ik in de toekomst de snelheid mega-goed in de gaten houden omdat ik niet echt veel krediet meer heb wat overtredingen aangaat maar dat past wel in mijn nieuwe,bewuste rijstijl.
 
pfffff.........ben er net weer van het zogenaamde rijvaardigheidsonderzoek waar al gauw bleek wat iedereen al wist : IK KAN MOTORRIJDEN !!!!

Al met al dus een vrijwel nutteloze besteding van mn vrije dag maar ik ben in elk geval van het hele gezeik af.Naast een uitleg over het hoe&waarom van snelheidslimieten bestond het geheel uit een paar theorievraagjes plus een ritje door de omgeving.Wel moet ik in de toekomst de snelheid mega-goed in de gaten houden omdat ik niet echt veel krediet meer heb wat overtredingen aangaat maar dat past wel in mijn nieuwe,bewuste rijstijl.

En hoe ben je gekomen ?
Met je eigen motor?
Of een lesmotor?

Had je je rijbewijs al weer terug voordat je gekeurd moest worden?


Gefeliciteerd en een hoop boetevrije km toegewenst. :+
 
Dankjewel,ik ben met de lesmotor geweest omdat er toch een instructeur à raison 34,50 Euro p/u mee moest voor de bediening van de portofoon.Het hele gezeik liep inmiddels al meer dan een jaar dus had ik mn rbw al lang weer terug.Het cbr en justitie houden er totaal verschillende procedures op na,zo blijkt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan