rijscholen motorscooters

drk

Rookie
19 mrt 2012
2
0
Almere
Als ik mijn theorie heb behaald wil ik op zoek naar een rijschool die zelf ook motorscooters heeft. Dit is in mij directe omgeving niet mogelijk. Amsterdam en Utrecht zijn de dichtsbijzijnde en tot heden nog geen optie. Zelf een scooter aanschaffen is in beginsel geen optie omdat ik niet van plan ben hier een motorscooter aan te schaffen omdat ik het rijbewijs wil gebruiken als ik zo'n ding huur in het buitenland.
Zelf woon ik in Almere maar wil eventueel ook wel zo'n opleiding in bijv. in een 5 dagen plan elders in het land.
Zie een reactie met vriendelijke groeten tegemoet.

Dirk van Haaren
 
Ik zag een keer een site waar gevraagd werd om motorscooter rijscholen zich te laten aanmelden.
zodat ze later een internetsite hadden met alle rijscholen bijelkaar.
ik weet niet of die site al klaar is, want er zijn er inderdaad dacht ik niet veel die motorscooterrijles aanbieden.
 
Laatst bewerkt:
In Haarlem zit een hele goeie
J Schulz
Daar hebben mijn man en ik en nog een aantal gelest en allemaal zeer te vreden en cumlaude geslaagd
Maar misschien wat ver voor je :?
Er zijn er niet veel

Succes met je keuze

Je lest dan op een Honda sh 300i
een super snelle scoot
 
Laatst bewerkt:
In dit topic het verhaal van drie scooter lessers. Ergens heb ik een aantal rijscholen geplaatst maar die zitten in R'dam, A'dam, H'lem, Purmerend en ergens onder Utrecht. Daar heb je dus niet al teveel aan.

Ook is er een mogelijkheid om zelf een scooter aan te schaffen en daarmee te gaan lessen. Er zijn er hier een paar die het zo hebben gedaan.

Verder kan je kijken bij rijscholen die samenwerken met een dealer. Misschien kan de dealer een demo model ter beschikking stellen voor het lessen.

Anyway, succes en als je iets hebt gevonden vergeet het dan niet hier te melden voor mensen die straks tegen hetzelfde "probleem" aanlopen. (en wij zijn natuurlijk ook nieuwsgierig)
 
Ik heb ook met deze vraag gezeten maar omdat ook hier nix in de directe buurt zat heb ik toch maar gekozen voor een normale rijopleiding,ben aan de ene kant wel blij met de keuze,mag nu overal oprijden waar dan ook,je weet maar nooit hoe je intresses veranderen door de jaren heen.
Andere kant is wel dat ik op een motorscooter binnen 5 lessen geslaagd had kunnen zijn ipv 20 lessen.

Het is maar net wat je keuze is,succes in ieder geval.

Ge nutty
 
haal je motorrijbewijs gewoon op een motor is een stuk handiger, kan je er meer mee in plaats van wat jij nu suggereert. Als je je rijbewijs op een motorscooter haal krijg je een licht rijbewijs A - beperkt en 2 jaar later zwaar beperkt.
(beperkt houdt in dat je alleen mag rijden met scooters,niet schakelen enzovoort, automaat dus)

Dat zou echt geld verspilling zijn. Ook is het moeilijker om bijzondere verrichtingen uit te voeren.

Hoezo dat?
Nou als je gas los laat bij een (motor)scooter blijft de snelheid constant.
 
tja ik ben een van degene die in ongeveer 2003(vergeef me weet het niet uit mijn hoofd) een scooter heeft gekocht en gelest en uiteraart mijn examen heb gedaan.
ik was sneller klaar dan anderen die al langer les hadden.
succes met zoeken.
 
tja,voor ieder wat wils toch.

Als mijn rijschool ook de mogelijkheid had om op een motorscooter af te rijden had ik het misschien zelfs wel gedaan ook.
Ik vind het schakelen echt vreselijk,blij dat ik daar lekker vanaf ben.

Kreeg laatst een leenmotor mee tijdens een reparatie,leuk hoor,maar ooooooh zo blij dat ik was toen ik weer lekker op mijn eigen Honda(tje) kon rijden,geen takkeherrie,geen trillingen,geen versnellingsbak die in de versnellingen hakt,gierende ketting enzo enzo.

Al met al ben ik een bewuste motorscooterrijder ;)
Voor mij nix anders meer hihi
 
Je zou het bijna denken :P

Maar mijn lesmotor was een Honda CBF600 naked en die leen motor was een Yamaha all road 500 cc,weet het type effe niet meer,zeker geen oudje.
 
Doet me denken aan mijn Solex. Ook automaat, dus precies hetzelfde als een scooter.
 
Als mijn rijschool ook de mogelijkheid had om op een motorscooter af te rijden had ik het misschien zelfs wel gedaan ook.

Mijn vader en moeder hadden vroeger een rijschool en onze vrienden nog steeds, mijn tip als je echt alleen voor je scooterrijbewijs gaat kan je op je eigen scooter lessen. Je zal dan wel er een moeten kopen of lenen en de instructeur rijd dan achter je aan.
 
Een familielid lest op mijn scooter. Daarvoor is bij de verzekeraar op verzoek een clausule in de polis opgenomen. Kostte me niks extra. Ik moest alleen voor een blauw L plaatje zorgen. De lesman komt gewoon voorrijden, waarna het feest kan beginnen.

Het kan dus best.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt alleen velen weten het niet, de opmerking hij haalt je niet thuis op bv .... doen ze met de auto ook.
 
ik liet mijn motor juist bij de rijschool staan lekker makelijk, staat hij goed achter slot en grendel, reed ik met mijn brommer er gewoon naartoe.
 
Ik had 5 rijscholen gevraagd maar geen van alle wilde mij thuis ophalen,ook mocht ik gewoon de volle mep betalen,dan gaat het zijn nut een beetje voorbij.

Toen maar op de gewone manier mijn A gehaald.
 
Voor degenen die meer in het zuiden van het land wonen: in Steensel zit een heel goede rijschool waar je op een motorscooter kunt lessen: Rijschool Roy.
Trouwens ook een goede rijschool voor mensen die een gewoon motorrijbewijs willen.
Had binnen een maand daar het begeerde A-beperkt-rijbewijs.
Een aanrader! Groetjes, Diny
 
Voor degenen die meer in het zuiden van het land wonen: in Steensel zit een heel goede rijschool waar je op een motorscooter kunt lessen: Rijschool Roy.
Trouwens ook een goede rijschool voor mensen die een gewoon motorrijbewijs willen.
Had binnen een maand daar het begeerde A-beperkt-rijbewijs.
Een aanrader! Groetjes, Diny

:) Het is gewoon een A-automaat rijbewijs. Velen zien dat als een beperking maar voor degene die er bewust voor kiezen toch niet.
 
zeker straks ,als een meisje van 18 jaar alleen maar geintresseerd is in een 125cc scooter rijbewijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan