Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dat komt omdat het een nivolampje is en geen druklampje.
deze sensoren van yamaha zijn meestal wat overijverig.
olienivo op het maximum houden helpt een beetje.
Mijn ervaring (Div600) is dat het lampje aangaat na het starten als het peilglas onder tweederde vol komt. En na ruim 60000 km duurt dat aardig lang, meestal vul ik de olie 1 keer bij tussen oliewissels, zodat het lampje niet meer aangaat en ik het lampje alsnog kan gebruiken mocht er serieus een waarschuwing nodig zijn.gewoon op middenbok in de schuur waarvan de vloer horizontaal is dus dat moet wel goed zijn. ik zou hem even tot max. weer vullen en kijken hoe het dan gaat! bedankt voor de reactie's!
Dat kun je nou wel zeggen...Motorolie pijl je niet.
Die peil je...
(sprak de schoolmeester)
maare
Hoe weet je dat er wel degelijk genoeg olie inzit?
Meet je met de motor op de middenbok? Of perfect horizontaal gehouden?
Als ie maar een fractie scheef staat lees je al fout genoeg af om een overijverige sensor alarm te doen slaan..
Enkel het glaasje telt, maar dan wel met de motor correct rechtop.
Best!Tis geen space shuttle hoor
Gewoon opbokken op straat of in de schuur en naar het glaasje kijken. Liefste na een ritje en dan 5 min laten staan.
belangrijkste is dat je elke keer dat je PEILT , dit op de zelfde plaats /manier doet .
dan kun je zien of er verschil in zit.
en idd motor zo goed mogelijk recht houden , iig niet op de zij standaard .
ik zet um altijd op de voor en achter paddock stand