Roling Stoppie!

ApRiLiA_SMOKE

Banned User
16 jan 2003
2.209
0
slettendam
Euh,

Laatst weer es wat gaan stunten op m,n aprilia en vooral stoppies 8-)
Na wat klungelige en pijnlijke foutjes gingen de stoppies prima.
Maar hoe maak je nou een roling stoppie :?
Bedoel een stoppie valt theoretisch gemakkelijk uit te leggen maar hoe zit dat met een roling stoppie :? :o

Nou guru stunters, Appie wacht op antwoord.
Moraalridders,bek houden, Appie_smoke weet dat het een gevaarlijke stunt is....
En verlopig staat appie_smoke z,n bike in de reparatie dus....kan ik me mentaal voorbereiden op m,n volgende roling stoppie crash ;)
 
Beste ap, weet je wel dat deze stunt levensgevaarlijk is :P .

Ik heb zo het idee dat je moet rijden met een nette snelheid van zeg 80 kmpu en dan remmen, voornamelijk voorrem, remmenremmenremmen ff doorremmen en dan moet je achterwiel toch wel het ruime sop kiezen denk ik.

Maargoed ik ga dr ff voor zitten wat iedereen weer te melden heeft tegen appie :}
 
dat word aftellen naar de volgende crash topic!!!!!! O-)

ovr het algemeen is stunten weggelegd voor mensen waarvan het coordinatievermogen WEL goed is.
 
Wanneer ga je oefenen ? Ik denk dat er een hoop mensen zijn die pics van je willen nemen :P

En ik heb geen idee hoe een rolling stoppie moet, vind ik veel te gevaarlijk O-)

Succes Ap!
 
gewoon zo hard mogelijk aankomen rijden (in jouw geval krap 120) en dan vol in je voorrem knijpen, liefst tot je clipon!! succes gegarandeerd!!!
en laat idd ff weten waar en wanneer je dat gaat doen. levert vast wel weer een mooi filmpje op voor onze site :P
 
Yes,

hier een uitleg hoe je een rolling stoppie kunt maken,brrrrrrr,pure adreline kick })

How to do stoppies.

The way most people would try to do stoppies is usually around ten miles an hour coming up to a traffic light.

The easiest way to try and learn how to do it. You would be much better off attempting this at about 30 mph on a nice road surface. Depending on what motorcycle you ride can make this a lot easier.

A small light motorcycle may be easier to learn on for some people rather than starting off on a big heavy motorcycle, if this is the case it is all in your head. If the bike you are riding is capable of doing a stoppie then it should not be any harder than trying it on a small bike. I think?

The first thing you need to do is be comfortable and relaxed because it doesn't hurt as much when you fall off ? No really , firstly always wear at least a helmet because if you do fall off you will probably land on it or maybe the bike may land on you ? I know it may look good and cool with no protective gear on and maybe your friends may laugh, "they will laugh a lot more if you do fall and get up yourself rather than them supporting your head while they call for an ambulance! Well that's enough of the preaching I think.

So once again depending on the bike you are riding I will compare a few bikes.

Sport bikes 600 cc. Get your bike up to around 30 mph, grip the tank with your knees, this will work better if you are wearing leather pants or a full race suit, because it will grip the tank a lot better than jeans, so now you are doing 30 mph you are squeezing the tank, pull the front brake in quite hard but progressively. You may think the tire will lock up straight away, this may happen if you do it to aggressively this may take a lot of practice to get it right but if it does lock up you better have fast reaction's to release the brake or you will fall very quickly indeed. Be warned ! .

The rear tire will lift off the floor easier if just before you squeeze the brake you quickly bounce slightly on the seat just enough to take the weight off the rear end. If you did it correctly you should have done it easy and to ride along on your front wheel for a while you will need to have very good brake control. If you think about riding up to a stop sign you don't just pull the brakes in and stop right at the sign you are constantly applying and releasing pressure to the brakes . The same applies to riding on your front wheel, when you feel the front wheel biting hard and hopefully the rear wheel lifting off the floor you will be able to control how high the rear wheel goes with brake control. The more you pull your front brake in the higher the rear will go the more you let it out the lower it will go just like coming up to a stop sign just feel what the bike is doing under you and control it yourself you will feel the wheel rise, ideally you want the rear wheel about 2 feet off the floor. Having it only a foot off the floor will mean you are still having to break really hard and you will still stop really quickly, this is not the right way, having it 2 feet off the floor will make it easier for you and you will travel a lot further at this height. If you got it right Congratulations, something else you should know if you are riding along on the front wheel and you feel the back end of the bike starting to go Sideways if you are traveling too fast release your front brake immediately before it gets out of shape otherwise you'll fall off. when you have mastered this and you think you may be ready for the next level all this entails is having the back wheel higher off the floor and riding along faster than before and obviously you will travel a lot further on your front wheel than before, Just before you come to stop you can try turning the handle bars and landing the bike sideways.

Earlier on I said about trying it on different bikes if you're trying this on an R1, fireblade, etc. the same should apply as above, if you are trying it on anything older or heavier you may have to let a bit of pressure out of the front tire and bounce a little harder on the seat just to get the tire to grip because of the extra weight of the bike you are riding.

Some bikes obviously will not do stoppies because of weight, wheelbase, tires, brakes, etc.

Some people obviously read this and go and try time and time again but will never get it right I am sorry but for you people there is no cure. Some have it some don't !!

For the people who do get it right and the people who don't please remember just ride safe and within your limits do not try to go past them because at the end of the day it might not have been worth it.

Take it easy guys and possibly galls

Gary

PS: Special thanks to Gary!
 
Hè Appie, als je dit wilt doen maak dan gelijk een afspraak bij Safe. Bestel alvast wat onderdelen voor je brommer, dan hoef je straks niet zolang te wachten als dat ding weer verrot is ;)

Oh, reserveer gelijk hun busje, schijnt dat ze een hele mooie hebben. Kan je daar mee naar de trein gebracht worden. Treinkaartje kopen geeft blijk van een vooruitziende blik, helm is dit keer niet nodig in de trein :P

Meer "tips" kan ik je niet geven.... Hoewel, doe voorzichtig met stunten, ik bedoel ga niet te hard op je muil 8-) . Ik wil die wereldse topics van je natuurlijk niet missen Appie :) ;)
 
Door -=MV=- op 30-07-2003 18:42

Rollon stoppie:
Zelfde als de gewone stoppie,iets hogere snelheid.
Remmetje in gewicht naar voren en rem ietsjes los laten ,slippende rem als het ware.(als ie eenmaal rolt kan je rustig loslaten)
Let wel goed op voor ballans en te lage snelheid,tevens of het wegdek een beetje in orde is.
 
gewoon zo hard mogelijk aankomen rijden (in jouw geval krap 120) en dan vol in je voorrem knijpen, liefst tot je clipon!! succes gegarandeerd!!!
en laat idd ff weten waar en wanneer je dat gaat doen. levert vast wel weer een mooi filmpje op voor onze site :P
Met 120 vol in je voorrem knijpen :( :(
Heb je wel es een stoppie gemaakt Voske :? ,zo te lezen niet :r
 
Met 120 vol in je voorrem knijpen :( :(
Heb je wel es een stoppie gemaakt Voske :? ,zo te lezen niet :r

en nog serieus antwoorden ook, geweldig!!

maar je bedoeld zoiets?

Dsc00625.jpg


niet dat ik nu de stoppiekoning ben, want ik zuig :P
 
Door -=MV=- op 30-07-2003 18:42

Rollon stoppie:
Zelfde als de gewone stoppie,iets hogere snelheid.
Remmetje in gewicht naar voren en rem ietsjes los laten ,slippende rem als het ware.(als ie eenmaal rolt kan je rustig loslaten)
Let wel goed op voor ballans en te lage snelheid,tevens of het wegdek een beetje in orde is.
Kijk daar heb je wat aan :}
En vooral vooruit blijven kijken en niet naar je voorband :+
Begin het al een beetje te snappen, nu nog de praktijk.
 
en nog serieus antwoorden ook, geweldig!!

maar je bedoeld zoiets?

(Afbeelding)

niet dat ik nu de stoppiekoning ben, want ik zuig :P
Sjezus voske, volgende keer even je piccie resizen
Maar goed je kan dus een stoppie maar je uitleg hoe een roling stoppie te maken klopte van geen kant.
Straks gaan er mede MF ers door jouw uitleg "120 Km/p uur vol in de rem" in hun kist belanden.
En die stoppe van jouw op de foto reed je misschien 30 of zo....amateurtje,kneus :+
 
Sjezus voske, volgende keer even je piccie resizen
Maar goed je kan dus een stoppie maar je uitleg hoe een roling stoppie te maken klopte van geen kant.
Straks gaan er mede MF ers door jouw uitleg "120 Km/p uur vol in de rem" in hun kist belanden.
En die stoppe van jouw op de foto reed je misschien 30 of zo....amateurtje,kneus :+


als je nog echt met 120 zo in de remmen gaat dan ben je nog dommer dan jij
en dat bestaat niet. volgens mij ben jij ook de enige die niet snapte dat ik een geintje maakte. magoed...
en 30?? zo hard kan/durf ik niet eens man
maar laat jouw resultaat maar eens zien. zal wel weer een foto worden van je brommer bij de dealer, total loss
 
Niet zo heel moeilijk O-)

Aan komen rijden, goed vooruit blijven kijken, armen gestrekt, voorrem aanzetten en dan doooooooorremmen totdat de achterkant omhoog komt. Door blijven knijpen totdat je het gevoel hebt bijna vertikaal te staan. Rem dan iets laten vieren om te voorkomen dat je ook daadwerkelijk te ver gaat...Doe het niet te snel (kans op saltootje), maar ook zeker niet te langzaam, anders is de vaart er te snel uit. De truuc is om het zo snel te doen dat je eigenlik maar heel kort snelheid verliest en dat je dan het balanspunt zoekt. Maar je bent gewaarschuwt...ga je plat, dan ga je ook goed plat.....

Begin eerst maar eens met normale stoppies (een half jaartje of zo). Pas dan worden de stoppies brutaler en hoger, en weet je dat je dit alleen kan doen met banden die op temperatuur zijn. Anders willen ze nog wel eens blokkeren. Maar pas op....stoppies (en zeker rolling) werken verslavend!!!

Ik vond het ooit reuze cool om te zien hoe een Superbike rijder na afloop van de race een rolling stoppie maakte. Nu maak ik ze zelf, maar ben wel een jaartje of wat verder..... 8-) . Maar ze kunnen beter, harder en mooier. Dus oefen ik gewoon even door. Is nog leuker dan kneedownen verzeker ik je. Wat Mike Appel doet grenst aan het onmogelijke. Of draaien aan het einde van je stoppie, ook erg cool.

Maar ik heb de fiets en tools dan ook voor; reuzevertagers voor, 32 mm wavedisks, 6 caliper remklauwen, radiaal rempomp, stalen leidingen, rode ferrodo blokken en Supercorsa's . Dat helpt :P
 
Laatst bewerkt:
Enne Vos, met 100 km/h+ gaat prima hoor :X

Moet je alleen niet achter me gaan rijden. Dat soort stunts haalde Rico wel eens uit. Je schrikt je dood....... ;)
 
als je nog echt met 120 zo in de remmen gaat dan ben je nog dommer dan jij
en dat bestaat niet. volgens mij ben jij ook de enige die niet snapte dat ik een geintje maakte. magoed...
en 30?? zo hard kan/durf ik niet eens man
maar laat jouw resultaat maar eens zien. zal wel weer een foto worden van je brommer bij de dealer, total loss
Gevaarlijk geintje Voske er zijn ook een hoop belgen lid van MF :+
Trouwens het betreft hier een roling stoppie by the way en niet een gewone stoppie, dat kan ik ook wel op m,n scootah :P
 
Niet zo heel moeilijk O-)

Aan komen rijden, goed vooruit blijven kijken, armen gestrekt, voorrem aanzetten en dan doooooooorremmen totdat de achterkant omhoog komt. Door blijven knijpen totdat je het gevoel hebt bijna vertikaal te staan. Rem dan iets laten vieren om te voorkomen dat je ook daadwerkelijk te ver gaat...Doe het niet te snel (kans op saltootje), maar ook zeker niet te langzaam, anders is de vaart er te snel uit. De truuc is om het zo snel te doen dat je eigenlik maar heel kort snelheid verliest en dat je dan het balanspunt zoekt. Maar je bent gewaarschuwt...ga je plat, dan ga je ook goed plat.....

Begin eerst maar eens met normale stoppies (een half jaartje of zo). Pas dan worden de stoppies brutaler en hoger, en weet je dat je dit alleen kan doen met banden die op temperatuur zijn. Anders willen ze nog wel eens blokkeren. Maar pas op....stoppies (en zeker rolling) werken verslavend!!!

Ik vond het ooit reuze cool om te zien hoe een Superbike rijder na afloop van de race een rolling stoppie maakte. Nu maak ik ze zelf, maar ben wel een jaartje of wat verder..... 8-) . Maar ze kunnen beter, harder en mooier. Dus oefen ik gewoon even door. Is nog leuker dan kneedownen verzeker ik je. Wat Mike Appel doet grenst aan het onmogelijke. Of draaien aan het einde van je stoppie, ook erg cool.

Maar ik heb de fiets en tools dan ook voor; reuzevertagers voor, 32 mm wavedisks, 6 caliper remklauwen, radiaal rempomp, stalen leidingen, rode ferrodo blokken en Supercorsa's . Dat helpt :P
:} Dit zijn pas bruikbare tips en wijze raad in 1 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan