Roling Stoppie!

Euh, ja die rolling stoppie })
Misschien even van het weekend het oefen terrein op hier in zaandam....Stoppie... ;)
Je moto krijgt trouwens wel een tetter aan de achterkant als je bike neer komt,kwak.........niet goooooooed maar wel lekker.....

Net voor het moment dat je de rem intrekt ff een duwt op de steun zodat de achterveer meehelpt om het ding op z'n neusje te zetten En net voor je bijna stil staat de remdruk iets minderen dan komt hij zachter neer *D
 
Tegen harde neerkomen zoals @rno zegt, rem ontspannen, en vlak voor je op de grond staan weer iets bij remmen (wel doen terwijl je nog vaart heb (1,2 km/h is al genoeg), dan kom je zacht neer
 
Gevaarlijk geintje Voske er zijn ook een hoop belgen lid van MF :+
Trouwens het betreft hier een roling stoppie by the way en niet een gewone stoppie, dat kan ik ook wel op m,n scootah :P

amateur op scootah ken je ook rolling stoppie maken :9 moet je wel ervaring hebben :+
 
Vandaag per toeval een stoppie gemaakt. Was wel een beetje bezig en het lukt wel een beetje (stukje van de grond) maar deze was eigenlijk niet echt de bedoeling. Ik reed op een stoplicht af en remde opbouwend vrij fors (wordt bandje beetje warm en remmen ook) liet de rem helemaal los een meteen weer opbouwend vrij fros remmen en Hopla omhoog dat wiel :9 Zo makkelijk was het nog nooit gegaan. Nu weet ik dus hoe het voelt als je de achtervering gebruikt.....
Ik probeerde het later nog eens zo maar dat lukte niet :(
 
kijk zo kan je goed oefenen:
doline_212108.jpg
 
afrit snelweg genomen........flinke vaart, steekt er een wielrenner over......gedoseerd vol in mijn akkers (voorband was wel goed warm) en voila dat was mijn eerste rijdende stoppie......sindsdien lukt het me wel een beetje (niet zo hoog als een normale by de way) maar wil liever driften leren!!!
 
rolling stoppie/koprol...

mijn idee is: als je een beetje gevoel heb voor de natuurkundige wetten en je kijkt een paar stuntfilmpjes dan weet je gelijk hoe het moet.

enige is dat je dan WEET hoe het moet, maar nog niet kan....
 
rolling stoppie/koprol...

mijn idee is: als je een beetje gevoel heb voor de natuurkundige wetten en je kijkt een paar stuntfilmpjes dan weet je gelijk hoe het moet.

enige is dat je dan WEET hoe het moet, maar nog niet kan....
of het lef er voor heb ;)

it takes guts to do the tricks
 
Terug
Bovenaan Onderaan