Rondje IJsselmeer

jurax

Die hard MF'er
17 mei 2003
788
0
Voorschoten
Morgen wil ik een rondje IJsselmeer gaan rijden met de motor. Ik heb dit nog nooit gedaan en ben dus ook niet zo bekend daar. Is er iemand die een leuke routebeschrijving heeft ? Niet via gps, want dat heb ik niet.. :9

Dus het liefst een word-documentje ofzo O-)


Alvast bedankt voor het meedenken! :}
 
Morgen wil ik een rondje IJsselmeer gaan rijden met de motor. Ik heb dit nog nooit gedaan en ben dus ook niet zo bekend daar. Is er iemand die een leuke routebeschrijving heeft ? Niet via gps, want dat heb ik niet.. :9

Dus het liefst een word-documentje ofzo O-)


Alvast bedankt voor het meedenken! :}

op de afsluitdijk beginnen richting amsterdam en zorgen dat het water aan de linkerkant blijft :?
 
TS komt uit Voorschoten, dus:
A4 naar A'dam, A10-Noord tot S115, dan Durgerdam aanhouden. Vervolgens water aan je rechterhand houden. Of via A4, A10, A1, A6 naar Almere en het water aan je linkerhand houden.
 
landkaartje zo vouwen,
dat je je ijsselmeerroute in 1 oogopslag kunt checken .
dit op je tank fixen met stukkie tape en rijden
suczes
 
Heb hem een paar weken geleden ook gereden (met gps).
Ik ben vanaf Hoorn via de A7 naar de afsluitdijk gereden, en direct na de afsluitdijk de allereerste afslag er af, en dan rij je via allemaal mooie weggetjes rond het ijsselmeer.
Kan hem evt. wel ff in google earth voor je zetten zodat je kunt kijken waar je ongeveer langs komt/moet
 
IJsselmeertocht.png

http://home.hccnet.nl/e.kats/PDF's/ijsselmeertocht.pdf

Nog nooit gereden, maar lijkt me een leuke tocht
 
ik heb hem een keer gereden met een club uit zaandijk... alleen daar heb ik geen digitale versie van... ik moet wel nog ergens de papieren versie hebben.
leuke route dat wel !
en in ons geval op de XLV off-road, een geval van houten kont aan het eind van de rit...
 
Heb hem verscheidene keren gereden. Niks geen kaart of GPS nodig maar gewoon je gezond verstand gebruiken. Voor mij was het richting A/Dam aanhouden, met een boog eromheen rijden(kan ook niet anders voor een Rotterdammer) ;) , richting Zaandam-Hoorn en dan gewoon over de dijk blijven boenderen. Water links of rechts houden, net wat je wilt. Je kan ook de "Nieuwe Ijsselmeerroute"pakken door de Flevopolder. Mooi stuk weg om even goed door te knallen :Y , al weten Koos Spee en z'n kornuiten dat ook :( . Blijft een beetje opletten dus. Het mooist is toch de oude route, trek er gewoon een dag voor uit, of maak er een weekend van. Hotelletjes genoeg.


:W Greetz :W
"Opa"Jan
 
Laatst bewerkt:
Mooie route. :Y :Y

Wel jammer dat ze die prachtige kronkeldijk Hoorn - Schellinkhout - Enkhuizen - Medemblik niet meepakken. :] :]

(Maakt de tocht wel weer langer natuurlijk.)
 
zo, ff een oud topic omhoog halen.

hij staat hier trouwens ook verkeerd maar dat zal wel goed komen.


Ik heb vandaag dus een stukje van het rondje ijsselmeer gereden.
begonnen in edam en over de dijk naar enkhuizen daar de dijk naar lelijkstad en zo proberen langs het water naar de afsluitdijk tekomen om vervolgens via den oever weer naar enkhuizen tekomen. en dan gewoon over de weg naar edam.

mooie route maar ik deed het uit mijn hoofd dus zonder kaartje of navigatie en daarom heb ik nogal wat mooie stukken gemist.

310km gereden
 
Leuke route ja .
Heel wat keertjes gefietst , ja ja die engerds in die strakke pakjes op van die fietsen met smalle bandjes , en gehold (in estafette )
Maar is die hierboven (in 2007) genoemde dijk Hoorn- Schellinkhout weer open ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan