rossi.... grootste kampioen ooit??

wie is de grootste kampioen ooit????

  • rossi

    Stemmen: 15 60,0%
  • Agostini

    Stemmen: 7 28,0%
  • Schwantz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Doohan

    Stemmen: 1 4,0%
  • Lawson

    Stemmen: 0 0,0%
  • youichi UI

    Stemmen: 0 0,0%
  • of ik zelf

    Stemmen: 2 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
yesssssssssssssssssssssssssssssssssss

wist wel dat die tattoo zou helpen :)

full


oh mijn god... :o

hoop dat je hier toch geen spijt van krijgt zeg :X ik herken rossi er ook niet eens in... maar ja jouw lichaam jouw tattoo :)
 
ohja: ontopic :)

zoals al gezegd, rossi is de beste van de afgelopen 4/5 jaar toch wel. je kan hem alleen niet vergelijken met de helden van weleer maar die kun je onderling ook niet altijd vergelijken.
beste ooit lijkt me dan ook een beetje overdreven.

hij is op dit moment de beste...

(helaas...)
 
Ik denk dat dit een eindeloze discussie is en blijft. Elke rijder heeft zijn kwaliteiten laten zien in zijn klasse en jaar(en) en niet alleen de rijderskwaliteiten spelen mee, ook dingen als: techniek motor, karakter rijder, het team etc.

Alle rijders die racen (en vooral in de MotoGP) zijn allemaal kwaliteitsrijders anders wordt je ook niet gecontracteerd.

Persoonlijk denk ik wel dat Rossi een van de betere coureurs is, al dan niet de beste.
 
Rossi is natuurlijk top :}

Hoewel een vergelijk tussen toen en nu moeilijk is, vind ik Freddie Spencer ook een legende. Gewoon in 1 seizoen kampioen worden in de 250 en 500cc :}

full
 
Niet helemaal. Vrijwel alle rijders rijden met wheelspin in de bocht, omdat dat de snelste manier is. En beter voor de levensduur van de band als ik de film Faster mag geloven.
Door de ontsteking op een bepaalde manier te zetten komen er minder pulsen (maar wel sterkere) door het achterwiel naar het wegdek. Door deze krachtige pulsen, wordt het makkelijker om het wiel aan het spinnen te krijgen.
De een doet dit extremer dan de ander.

Over die 2takten ben ik het wel eens. Ook mensen als Doohan en Schwantz hebben toegegeven dat de 4takt een "makkelijk" te berijden machine is.
De wilde 2takten die alleen door de goden bereden konden worden. Niemand zou het ook maar in zijn hoofd halen om op zo'n 500cc 2takt te stappen.

Stond een tijd geleden een stukje over in de Moto73. Doohan, Rainey, Schwantz en Criville waren bij elkaar en hadden het over de 4takten.
Toen ze vroegen waar Rossi zou rijden als zij er nog geweest waren, antwoorde Schwantz met een glimlach: "Dan zou hij 5e zijn 8-) ). Moet je uiteraard met een korrel zout nemen, maar geeft wel aan hoe zij het motorracen zien. Zij zagen zichzelf stuk voor stuk als de beste rijders.
Nouja, bij Criville weet ik wel zeker dat dat niet het geval is, maar ik had de anderen wel willen zien racen tegen de huidige toppers.

Mijn mening over de topictitel? Nee, ik vind Rossi niet de grootste kampioen ooit. De grootste houdt niet alleen in dat je de snelste bent.
Persoonlijk denk ik dat Rossi ook enorm goed in staat zou zijn om zo'n felle 2taktmachine in bedwang te houden, net zoals Schwantz etc. Beetje arrogant van hun om te denken dat Rossi dat niet kan, omdat hij zo'n fijne nieuwe machine rijdt. Hij is gewoon van een andere generatie, dus ook andere motoren om te rijden.

Natuurlijk heeft Rossi nooit kunnen aantonen dat hij zo'n machine wel zou beheersen, maar je kunt ook niet zeggen dat het hem niet zou lukken.

Waar de één na de ander erafvliegt door een uitbrekend achterwiel, blijft Rossi er vaak op zitten, ook in de regen. Dit vind ik een goede vergelijking voor talent en kunde. Ook geeft dit in mijn ogen wel aan dat Rossi zich best zou redden tussen de grote mannen.
 
Persoonlijk denk ik dat Rossi ook enorm goed in staat zou zijn om zo'n felle 2taktmachine in bedwang te houden, net zoals Schwantz etc. Beetje arrogant van hun om te denken dat Rossi dat niet kan, omdat hij zo'n fijne nieuwe machine rijdt. Hij is gewoon van een andere generatie, dus ook andere motoren om te rijden.

Natuurlijk heeft Rossi nooit kunnen aantonen dat hij zo'n machine wel zou beheersen, maar je kunt ook niet zeggen dat het hem niet zou lukken.

Waar de één na de ander erafvliegt door een uitbrekend achterwiel, blijft Rossi er vaak op zitten, ook in de regen. Dit vind ik een goede vergelijking voor talent en kunde. Ook geeft dit in mijn ogen wel aan dat Rossi zich best zou redden tussen de grote mannen.

Zoals ik al zei, Schwantz zei het met een grote glimlach op zijn gezicht. Ook hij weet wel dat Rossi kan sturen.

Rossi had het in het eerste jaar op de NSR best moeilijk. Tuurlijk werd hij 2e in de eindstand, maar die "tamme" NSR was hem toch een aantal keren de baas.
En met "tam" bedoel ik het verschil tussen de eerste versies en de laatste :)
 
Zoals ik al zei, Schwantz zei het met een grote glimlach op zijn gezicht. Ook hij weet wel dat Rossi kan sturen.

Rossi had het in het eerste jaar op de NSR best moeilijk. Tuurlijk werd hij 2e in de eindstand, maar die "tamme" NSR was hem toch een aantal keren de baas.
En met "tam" bedoel ik het verschil tussen de eerste versies en de laatste :)
Oké oké, maar ook jij weet dan dat als je in je 1e jaar tweede wordt, je na twee jaar ook wel zo'n enorm felle onder controle zou hebben, toch?

[me]BGL Racing heeft wel vertrouwen in de dokter :+ [/me]
 
Persoonlijk denk ik dat Rossi ook enorm goed in staat zou zijn om zo'n felle 2taktmachine in bedwang te houden, net zoals Schwantz etc.

Waar lullen we nou over? Is iedereen vergeten dat Rossi in 2001 wereldkampioen is geworden in de 500cc (en dus op een twee-tact)?
 
Waar lullen we nou over? Is iedereen vergeten dat Rossi in 2001 wereldkampioen is geworden in de 500cc (en dus op een twee-tact)?
Jaja, maar dat vond men zo'n 'tam ding' :z

Maargoed, ik ben er uit, Rossi is misschien wel de grootste ooit. Zoals vele anderen...
 
Een tam ding..ongeveer een miljard pk bij 3 kg...
Vond Doohan ook altijd al briljant, net als Fogarty.
Maarre,ik denk dat je Rossi rustig in een alltime top 5 kunt zetten.
En een Schwantz die beweert dat Rossi 5e zou worden, hoe vaak is meneer
kevin nou wereldkampioen geweest?

En dan te bedenken dat de piekjaren voor een sportman rond hun 30ste ligt..
het beste moet dus nog komen bij Vale. Arme rest...
 
Doohan was idd erg goed, maar ik vond het wel jammer dat hij net stopte toen Rossi erbij kwam..
 
Ik volg vanaf het tijdperk Doohan en vindt Rossi de grootste kampioen ooit. Ik kan voegere grootheden als Surtees, Read, Agostini, Roberts, etc. niet beoordelen. Toch ben je in mijn ogen een erg goot coureur als je zowel in de koningsklasse op de motor als in de auto wereldkampioen bent geweest :)

let op Pedrosa de komende 10 jaar ;)
 
En een Schwantz die beweert dat Rossi 5e zou worden, hoe vaak is meneer
kevin nou wereldkampioen geweest?
En aan wie heeft hij dat te danken? Ik kan me nog een wedstrijd herrinneren op Donington, waarbij ene Mick D. dacht aan het bowlen te zijn. Slachtoffer van deze megacrash was o.a. Kevin, die daarbij zijn hand zwaar blesseerde.

Kevin heeft ooit in een interview gezegd dat de rivaliteit onderling ervoor zorgde dat ze eigenlijk continue op 120% aan het rijden waren. Niet op de grens, maar continue eroverheen. Vandaar ook de vele valpartijen cq. zware crashes met dito blessures.
 
En aan wie heeft hij dat te danken? Ik kan me nog een wedstrijd herrinneren op Donington, waarbij ene Mick D. dacht aan het bowlen te zijn. Slachtoffer van deze megacrash was o.a. Kevin, die daarbij zijn hand zwaar blesseerde.

Kevin heeft ooit in een interview gezegd dat de rivaliteit onderling ervoor zorgde dat ze eigenlijk continue op 120% aan het rijden waren. Niet op de grens, maar continue eroverheen. Vandaar ook de vele valpartijen cq. zware crashes met dito blessures.

Nu spreek je jezelf dus een beetje tegen. Eerst zeg je dat Rossi de grootste is en nu zeg je dat de heren Schwantz, Doohan ( en dus ook Rainey en Cadalora, etc. ) altijd op 125 % reden.
En voor mij blijft de reden dat Rossi niet de grootste is, omdat de bovengenoemde heren bij die 125 % ook nog is op veel giftigere motoren reden.
Qua valpartijen kun je niet kijken vind ik, want iedereen zoekt de grens op en iedereen gaat er wel is overheen.
Eigenlij vind ik zelfs, dat hoe meer valpartijen hoe beter je bent, omdat je de grens van de motor overschrijd. Daarmee laat je dus zien dat je eigenlijk nog harder kan, maar dat de motor dat niet houdt.
Anyhoe.... dit wordt een heeeeeeeeeeeeeeeel lange discussie......... 8-)
 
Eigenlij vind ik zelfs, dat hoe meer valpartijen hoe beter je bent, omdat je de grens van de motor overschrijd. Daarmee laat je dus zien dat je eigenlijk nog harder kan, maar dat de motor dat niet houdt.

:?
Dan zet ik Checa maar gelijk even op 1 in het topic van m'n toptien-lijstje............ :z
 
hahaha

dat is een goeie :P

"ja ik ga op mn bek want die brommer kan gewoon niet aan wat ik wil :( "
 
Nu spreek je jezelf dus een beetje tegen. Eerst zeg je dat Rossi de grootste is en nu zeg je dat de heren Schwantz, Doohan ( en dus ook Rainey en Cadalora, etc. ) altijd op 125 % reden.
En voor mij blijft de reden dat Rossi niet de grootste is, omdat de bovengenoemde heren bij die 125 % ook nog is op veel giftigere motoren reden.
Qua valpartijen kun je niet kijken vind ik, want iedereen zoekt de grens op en iedereen gaat er wel is overheen.
Eigenlij vind ik zelfs, dat hoe meer valpartijen hoe beter je bent, omdat je de grens van de motor overschrijd. Daarmee laat je dus zien dat je eigenlijk nog harder kan, maar dat de motor dat niet houdt.
Anyhoe.... dit wordt een heeeeeeeeeeeeeeeel lange discussie......... 8-)
Nu denk ik toch dat je mij verkeerd hebt gelezen, want ik heb nergens gezegd dat Rossi de grootste ooit is. Wel dat hij zich tot de groten der aarde mag rekenen.

Die quote van Schwantz, daarmee wou hij illustreren dat in zijn tijd de top bijna altijd over de grens reed, hetgeen slechts af en toe in een pijnlijke high-sider eindigde.

Ja, je bent een grote als je continue over de grens kunt rijden, maar nee, je bent geen grote als dat altijd in een valpartij resulteert.
 
Volgens mij kan helemaal niemand over de grens rijden. De grens is de grens en daar kun je dus niet overheen. Dat er grenzen verlegd worden, dat ze toch nog verder konden gaan dan ze aanvankelijk zelf voor mogelijk hebben gehouden, dat zou wel kunnen natuurlijk. Maar dan lag hun grens dus blijkbaar verder dan ze zelf ingecalculeerd hadden.
 
Tja.......

Dat van die valpartijen gaat ook nergens over...... :+
Checa is inderdaad een voorbeeld van hoe het niet moet.
Maar ik blijf bij mijn mening dat 'De heren' uit de vroege jaren negentig toch moeilijker te berijden motoren hadden en als je dan bijv. naar het ronderecord van Schwantz kijkt op Assen dan zie je toch dat ze wel heel erg hard gingen met minder materiaal. Rossi heeft ook wel tweetakt gereden, maar deze was toch echt minder giftig en highsider gevoelig dan bijv. die van Schwantz.
Bovendien heb ik van het net wat filmpjes gezien van races op de Salzburgring.... nou zoals Schwantz daar won heb ik Rossi nog nooit zien rijden....zo spectaculair.... :} :}
 
Mick Doohan en Rossi zijn in mijn ogen de 'grootste' van de afgelopen 15 jaren.

Schwantz?
Dacht het niet: wel spectaculair, maar hoeveel kampioenschappen heeft die?
Een echte grote sluit een jaar af met een kampioenschap en niet met veel valpartijen. Daar hebben we er genoeg van: af en toe een goede uitslag en vervolgens 3 wedstrijden de grintbak in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan