"Route mobiel royeert klanten"

Hooligan

MF veteraan
28 apr 2004
3.855
0
Wildervank
UTRECHT - 02/08/05 - (Novum) - Pechhulpdienst Route Mobiel heeft enkele honderden klanten de wacht aangezegd, omdat zij zelf te weinig onderhoud verrichten aan hun auto. Dat meldt De Telegraaf dinsdag.

De hulpdienst heeft een inventarisatie gemaakt van de twintigduizend pechgevallen die ze inmiddels verholpen heeft. Daarbij waren enkele honderden klanten die de dienst meermaals in moesten schakelen vanwege problemen als een verouderde accu. "We zijn een hulpdienst, geen rijdende onderhoudsdienst", verklaart directeur Marc Schröder de beslissing om deze klanten uit het bestand te verwijderen.

Het gaat om 0,5 procent van de circa honderdduizend klanten die Route Mobiel sinds de oprichting in september vorig jaar aan zich wist te binden. De afgewezen klanten zijn met een brief op de hoogte gesteld van het besluit. Als zij met een rekening van de garage kunnen bewijzen dat het achterstallig onderhoud aan hun voertuig verholpen is, zijn zij volgens Schröder weer welkom.

Concurrent ANWB zegt een abonnement minder snel op. Pas als in twee achtereenvolgende jaren tienmaal om hulp wordt verzocht, vindt de wegenwacht het genoeg.
 
Hoor eigenlijk wel veel negatieve verhalen over die gasten. Mjah ik vind de anwb prima en ook niet duur. Waarom zou ik het opzeggen? :)
 
Goed man, dus eigenlijk moet je zelf een beetje automonteur zijn om in aanmerking te komen voor hulp bij die pannekoeken?

Er is volgens mij geen hond in nederland die een accu gaat vervangen omdaat hij er al 5 jaar inzit, die dingen vervang je meestal pas als ze kapot gaan.

En wat is het volgende? ja mevrouwtje, dat was een slecht contact, u heeft het niet ingespoten met WD40 dus bekijkt u het maar
 
Niet echt een goede move als je jezelf nog niet bewezen hebt.
De anwb had al gezegd, wij zijn niet bang, want wij zijn beter en mensen hebben vertrouwens in ons. Bovendien is de anwb veel meer dan alleen een autopechdienst.
 
Doet me denken aan die reclame van route mobiel.
Zag je in die aanhanger iemand uit zijn neus eten.
Volgens mij zijn die later route mobiel begonnen want die aanhanger koppelde zich automatisch af })
 
Wie bepaald wanneer een accu verouderd is? Het lijkt erop alsof ze het allemaal niet aan kunnen (niet zo vreemd als je de goedkoopste probeert te zijn).
 
Het grappige is dat ik nog nooit een routemobiel wagentje gezien heb. Ik kom zeer regelmatig auto's van de ANWB tegen, onderweg. Of werkt RM alleen maar met wegslepers?
 
Het grappige is dat ik nog nooit een routemobiel wagentje gezien heb. Ik kom zeer regelmatig auto's van de ANWB tegen, onderweg. Of werkt RM alleen maar met wegslepers?
*O* Jaaaaa, ik d8 dus dat die ook niet bestonden, maar ik heb er 1 gespot. Een gele Opel Vivaro van routemobiel. Zal overigens wel gelijk de leasebak van de algemeen directeur zijn geweest... :X
 
Dit vind ik een goede zaak... Sta je straks een keer met pech op met je goed onderhouden brikkie, moet je uren wachten omdat er van die gasten zijn die totaal geen onderhoud plegen, en dan stil komen staan en eerst geholpen willen worden..

Heb veel koekblikken in o.h. voorbeeld:

Panda 3 jaar geleden voor het laatst onderhoud gehad, Edje Petje loopt constant te roepen dat ie een 3 serie beemer wilt hebben, maar nooit geen stuiver te makken.
Is al voor het volgende bij me geweest:
olie lampje bleef branden (te weinig olie)
remmen maakte zo'n herrie (staal op staal)
auto startte moeilijk (gebrek O.H.)
koppakking defect, (doorrijden met lekkende waterpomp)
is dus ook al 3 jaar niet meer gekeurd, maakt 3 weken terug afspraak om bougie's te vernieuwen (dan zal die toch wel weer beter lopen he?) Belt af omdat ie geen geld heeft.
:?
Dit soort mensen worden bedoeld bij route mobiel, en dan ook nog een grote BEK omdat ze zo lang moeten wachten :r
 
Na zeven maal pechhulp in één jaar moet je bij de ANWB ook gaan dokken, hoorde ik vanmorgen op de radio.

*D
 
De ANWB is ook niet alles hoor, hebben mij al 3x in een korte periode gewoon laten staan. Klacht is nog steeds niet opgelost en naar behoren af gehandeld.
Ik weet wel dat auto's ouder dan 10 jaar niet welkom zijn bij RB, dus toch maar bij de ANWB blijven dan he.
 
Ze hebben gelijk... er zijn altijd mensen die denken voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten... B|

Dat de Anwb het anders doet is een vorm van logica, die club naait hun leden al jaren op allerlei andere manieren en hebben inmiddels een aardig kapitaal opgebouwd... ;)
 
Vind het ergens wel terecht, ze helpen je op weg als jij met pech komt te staan langs de weg.
Als jij meerdere keren in de week of maand stil komt te staan, dan is het je eigen schuld. je kan toch niet aan de gang blijven of wel.

Het is de bedoeling, dat wanneer jij pech hebt RM je zo opweg kan helpen dat jij thuis kan komen en het probleem kan laten oplossen......
Het is geen permanente oplossing, maar tijdelijk.


Als jij steeds een kapot onderdeel in je auto hebt, moet je het maar eens laten maken.
 
Het grappige is dat ik nog nooit een routemobiel wagentje gezien heb. Ik kom zeer regelmatig auto's van de ANWB tegen, onderweg. Of werkt RM alleen maar met wegslepers?

Same here! En dan lees je dat ze al ruim 20.000 x hulp hebben geboden?? Waar dan, ik zou niet eens weten hoe zo'n mobiel van hun eruit ziet :N
 
Vind het een goede zaak dat ze al die lui royeren...

Zoals de beste man al zegt: ze zijn een pech hulp dienst, geen rijdend onderhouds bedrijf...

Sommige mensen maken misbruik van het feit dat ze toch wel worden geholpen als de boel ermee stopt... Dus geen onderhoud en dan goedkoop de auto laten reparere....

Mensen die echt pech hebben met een wel fatsoenlijk onderhouden auto staan vervolgens te wachten en zien de prijzen elk jaar omhoog gaan..
 
Mijn man is automonteur, van slecht onderhoud was hier geen sprake. Ze weigerde ons gewoon weg te slepen, terwijl we stilstonden op een heel druk kruispunt. Ikzelf zat op dat moment met een gebroken enkel.
 
Goh.... zullen alle eigenaren van Franse auto's blij mee zijn die bij Route Debiel aangesloten zitten :P
 
Het grappige is dat ik nog nooit een routemobiel wagentje gezien heb. Ik kom zeer regelmatig auto's van de ANWB tegen, onderweg. Of werkt RM alleen maar met wegslepers?
Ze werken samen met Europ Assistance "Europ Assistance heeft in Nederland een fijnmazig netwerk van 140 pechhulpbedrijven, met tezamen zo’n 1000 voertuigen. Deze staan allemaal voor u klaar - 24 uur per dag, 7 dagen per week." dus zo gek is dat niet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan