Ik heb een rsv mille van 2001 gekocht, vreemde is alleen dat de koelfans niet aangaan, heb tot 103 graden geprobeerd.
Motor koelt verder goed en het koelvloeistof niveau in het reservoir staat ook goed.
Heb ze doorverbonden bij de thermoswitch en dan beginnen ze te draaien.
Ik heb het relais nog gewisseld en alle zekeringen gechecked, aan de hand van bovenstaande is mijn conclusie dat de thermoswitch stuk is, hebben jullie misschien nog iets anders wat ik kan checken?
Ps. Mocht iemand in de buurt van den haag zo’n thermoswitch hebben liggen hoor ik het graag.
Ik heb een rsv mille van 2001 gekocht, vreemde is alleen dat de koelfans niet aangaan, heb tot 103 graden geprobeerd.
Motor koelt verder goed en het koelvloeistof niveau in het reservoir staat ook goed.
Heb ze doorverbonden bij de thermoswitch en dan beginnen ze te draaien.
Ik heb het relais nog gewisseld en alle zekeringen gechecked, aan de hand van bovenstaande is mijn conclusie dat de thermoswitch stuk is, hebben jullie misschien nog iets anders wat ik kan checken?
Ps. Mocht iemand in de buurt van den haag zo’n thermoswitch hebben liggen hoor ik het graag.
Je conclusie lijkt me volkomen correct!
Bij een vfr staat er dan 104graden op het display.Thermoswitch is een bekende. Zelf ook gehad. @Hanzzzz Koelfans slaan aan bij 97/98 graden ongeveer
Het is een echte italiaan, vandaag doet die het weer. Nu bij 88 graden maar al rijdende bereik je dat toch niet, voorlopig maar eens aankijken. Bedankt voor het meedenken!
Koelsysteem wel volledig vrij van lucht (kan bijna niet anders, het is een nogal simpel systeem).
Ik woon niet in de buurt van Den Haag, maar heb wel nog een switch op de plank. PB maar even bij interesse.
De truuk bij het model 2001 tm 2003 is dat je hem op de zijstandaard moet zetten. Dan ontlucht hij vanzelf. Ik wissel voor circuit wedstrijden altijd verplicht naar gedestileerd water met een beetje rest koelvloeistof voor smering van de waterpomp en alucorrosie. Vorig weekeinde weer g12+ ingegooid. Ff wachten tot ongeveer 80 graden. Dan gaat de thermostaat open. Werkt perfectVoor zover ik weet zitten er minimaal 2 ontluchtingsschroefjes op een oude RSV. Genoeg kans op fouten met alle ‘hij ontlucht zelf’ roepers de laatste tijd.
Voor zover ik weet zitten er minimaal 2 ontluchtingsschroefjes op een oude RSV. Genoeg kans op fouten met alle ‘hij ontlucht zelf’ roepers de laatste tijd.