Rugprotector onder textiele kleding

klopt maar beter een beetje en geen gekloot met zon los ding. als ik me even ga uitleven heb ik toch me combi aan. en je kan beter leren hoe te vallen dan een rugprotector kopen :W oftewel bij je fiets vandaan vallen. 3x gelukt 1x minder. toen met me combi met standaard protectie. met me ribben op me voorwiel geland. weekje thuis gelegen. verder niks aan de hand :W

je leert het pas nadat jeje rbw krijgt :Y had er alleen een jaar voor nodig om het een beetje te leren :X
Ja natuurlijk.... als er iets niet echt gecontroleerd gaat is het wel vallen met een motor... En stel dat je het wel gecontroleerd doet en de tijd en gewaarwording hebt om bij je motor vandaan te vallen.... en dan kom je een stoeprandje en of bermpaaltje tegen met je rug...

Dan kun je beter goed leren om te voorkomen dat je valt.
 
toch wel :Y je moet een automatisme creëren om je val te kunnen breken :Y als je moet nadenken langer oefenen :Y

tijdje terug een topic geweest over de judorol. 95% die die kent kwam zonder kleerscheuren er vanaf. degene die hem niet toepaste die hadden een stuk meer letsel :Y

Mijn instructeur heeft juist gezegd dat je juist niet moet rollen, maar uitstrekken. Wellicht breek je dan eerder een arm of been, maar je bent je snelheid eerder kwijt en de kans dat je fullspeed tegen de boom of vangrail gaat (wat veel ernstiger is), is dan een stuk kleiner. En met een goed pak maakt het schaven niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Ja natuurlijk.... als er iets niet echt gecontroleerd gaat is het wel vallen met een motor... En stel dat je het wel gecontroleerd doet en de tijd en gewaarwording hebt om bij je motor vandaan te vallen.... en dan kom je een stoeprandje en of bermpaaltje tegen met je rug...

Dan kun je beter goed leren om te voorkomen dat je valt.

dat komt daarna _O- eerst leren niet te vallen. mocht je vallen dan wat. en pas als 3e bescherming nemen want stel dat ik een paaltje raak :X

protectie kan krachten verdelen. maar je moet het zien af te vloeien. door bijvoorbeeld door te schuiven. of te rollen. dan maakt het ineens uit of je vol op je schouder land of schouder en rug en direct door rolde richting je rug en een paar meter over het asfalt/gras glijd. :Y

heb ook al ervaring met 80 km/u en geen bescherming. na 3 dagen was het over op intern hoofdletsel na :X mag nog als je 15 ben :Y paar schaafwondjes. en net geen schedelbasis fractuur :X
 
Mijn instructeur heeft juist gezegd dat je juist niet moet rollen, maar uitstrekken. Wellicht breek je dan eerder een arm of been, maar je bent je snelheid eerder kwijt en de kans dat je fullspeed tegen de boom of vangrail gaat (wat veel ernstiger is), is dan een stuk kleiner. En met een goed pak maakt het schaven niet uit.

het zijn verschillende manieren om de energie af te vloeien. door te glijden. ga jeje pak opwarmen en uiteindelijk brand het weg(schuurplekken) door te rollen rem je steeds een heel klein beetje waardoor je aan alle kanten het asfalt gezien heb maar weinig schuifschade overhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan